Η Θύρα 13 συμπληρώνει σήμερα 55 χρόνια ζωής και ο Ερασιτέχνης Παναθηναϊκός αναφέρθηκε σε μία από τις σημαντικότερες στιγμές στην ιστορία του «τριφυλλιού».
«Μία από τις σημαντικότερες στιγμές στην ιστορία του Παναθηναϊκού, εκτυλίχθηκε σαν σήμερα το 1966 στην καρδία της Αθήνας καθώς άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες της ο σύνδεσμος της θύρας 13 και ο Σύλλογος δεν λησμονεί τη στιγμή.
Στις 19 Νοεμβρίου του 1966 γεννήθηκε η Θύρα 13 ο ιστορικότερος σύνδεσμος οπαδών στην Ελλάδα και μαζί με την ίδρυση, ξεκίνησε ο μύθος της …καρδίας του συλλόγου.
Μετά από διάφορες απόπειρες δημιουργίας ενός οργανωμένου κινήματος που χρονολογούνται από το 1952, μια παρέα αγνών Παναθηναϊκών, έδωσε σάρκα και οστά στο όνειρο, στεγάζοντας τα πρώτα γραφεία του συνδέσμου στο κέντρο της πόλης, στην οδό Κολωνού 68, στο Μεταξουργείο. Το όνομα φυσικά «Θύρα 13» που προήλθε από τη θύρα που επέλεγαν να παρακολουθούσουν τις αναμετρήσεις στο γήπεδο της Λεωφόρου, οι φανατικοί οπαδοί του «τριφυλλιού».
55 χρόνια μετά, ο μύθος της «13» έχει ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα και η στήριξη στον Παναθηναϊκό αδιάκοπη και σε όλα τα τμήματα του συλλόγου. Τα παιδιά της Λεωφόρου άλλωστε, έχουν αποτελέσει πρότυπο για φίλους και εχθρούς, έχοντας εισάγει νέα ήθη και έθιμα στις ελληνικές κερκίδες.
Χίλια χρόνια «Θύρα 13»!
Κουβέντα έχει σηκώσει η φάση που έλαβε χώρα στο παιχνίδι του Παναθηναϊκού κόντρα στη Μπάγερν ενώ απέμεναν 2:06 για το τέλος του αγώνα. Εκεί οι «πράσινοι» διαμαρτυρήθηκαν, σωστά, για λάθος απόφαση των διαιτητών στην κατοχή της μπάλας.
Οι άνθρωποι του Παναθηναϊκού διαμαρτυρήθηκαν έντονα όταν η μπάλα πέρασε εκτός αγωνιστικού χώρου από τα χέρια του Χάντερ, αλλά οι διαιτητές έδωσαν την κατοχή στην Μπάγερν. Ο Παναθηναϊκός θέλησε να στραφεί στη λύση του challenge, το οποίο αν έβλεπαν οι διαιτητές θα διόρθωναν το λάθος σφύριγμα, ωστόσο όπως εξήγησαν δεν υπήρχε δικαίωμα για challenge, αφού το χρονόμετρο δεν έδειχνε κάτω από 2 λεπτά, όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Επίσης οι τρεις διαιτητές δεν μπορούσαν να δουν ούτε το instant replay, καθώς βάσει κανονισμού μπορούν να ελέγξουν από ποιον βγαίνει η μπάλα μόνο στο τελευταίο δίλεπτο.
Έτσι, για ελάχιστα δευτερόλεπτα που δεν επιτρέπονταν η βοήθεια της τεχνολογίας, έγινε ένα σημαντικό λάθος της διαιτητικής τριάδας, στερώντας την ευκαιρία από το «τριφύλλι» να πάρει μία σημαντική κατοχή, τη στιγμή που είχε το προβάδισμα με 72-76. Μάλιστα στην κατοχή που κέρδισε η Μπάγερν σκόραρε μειώνοντας ακόμα περισσότερο το σκορ!
Μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από την Μπάγερν, ο Τζέρεμι Έβανς εξέφρασε την άποψή του πως ο Παναθηναϊκός θα πρέπει να συνεχίσει να παλεύει και έτσι θα αλλάξει την κατάσταση.
Αναλυτικά όσα είπε στην κάμερα της NOVA:
«Χρειαζόμασταν αυτή τη νίκη. Ήμασταν αρκετά κοντά. Παίξαμε πάρα πολύ καλά, το έχουμε ξαναδεί και στο παρελθόν αυτό, θα έπρεπε να παίξουμε λίγο καλύτερα. Κάνουμε προπόνηση, δουλεύουμε μεταξύ μας. Συζητάμε και είναι κάτι που πιστεύω ότι θα αλλάξει. Πρέπει να συνεχίσουμε να παλεύουμε, για να κάνουμε κάτι καλύτερο στο μέλλον».
Ο Δημήτρης Πρίφτης μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από την Μπάγερν Μονάχου υπογράμμισε πως η ομάδα του άξιζε τη νίκη με τον τρόπο που αγωνίστηκε, δηλώνοντας στεναχωρημένος που η προσπάθεια των παικτών του δεν μετουσιώθηκε σε νίκη.
«Προφανώς, ήταν ένα σκληρό ματς. Παλέψαμε για όλο το παιχνίδι. Αξίζαμε να κερδίσουμε με τον τρόπο που αγωνιστήκαμε. Στο τέλος οι λεπτομέρειες έκριναν το αποτέλεσμα. Θέλω να πω πως οι παίκτες μου πάλεψαν, είχαν καλή νοοτροπία. Είμαι στεναχωρημένος γιατί δεν μετατρέψαμε αυτή την προσπάθεια σε νίκη. Συγχαρητήρια στην Μπάγερν Μονάχου, εμείς επιστρέφουμε στην Αθήνα».
Ο Παναθηναϊκός ήταν καλός στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα, έφτασε πολύ κοντά στη νίκη κόντρα στην Μπάγερν Μονάχου, ωστόσο δύο χαμένες βολές στο τέλος από τον Ουάιτ και ένα μεγάλο τρίποντο του Λούτσιτς έδωσαν τη νίκη στην Μπάγερν με 81-78.
Μετά τη νέα ήττα το «τριφύλλι» διαμόρφωσε το ρεκόρ του στο 2-9, ενώ οι Βαυαροί ανέβηκαν στο 5-6. Έκανε τη ζημιά ο Χίλιαρντ με 20 πόντους, αλλά και ο Ντεσόν Τόμας με 15 πόντους. Πρώτος σκόρερ για τον Παναθηναϊκό ο Παπαπέτρου με 17 πόντους, δεν έπαιξε δευτερόλεπτο ο Γιόγκι Φέρελ και ο Τζεχάιβ Φλόιντ.
Βροντερό παρών έδωσαν περισσότεροι από 500 οπαδοί του Παναθηναϊκού που έκαναν ΟΑΚΑ το Audi Dome.
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε τον αγώνα με τους Πέρι, Μέικον, Παπαπέτρου, Ουάιτ, και Παπαγιάννη, ενώ οι πρώτοι πέντε για την Μπάγερν ήταν οι Γουόλντεν, Χίλιαρντ, Λούτσιτς, Τόμας και Ρούμπιτ.
Χαμηλό ήταν το σκορ στα πρώτα τρία λεπτά (5-5), με τους πράσινους να πηγαίνουν σε μεγάλες επιθέσεις, να ψάχνουν τρόπους για να ακουμπήσουν την μπάλα στην ρακέτα κυρίως με τον Παπαγιάννη και να παίζουν με υπομονή για να βρουν καλές προϋποθέσεις. Ο ρυθμός στο σκοράρισμα άνοιξε στη συνέχεια και αυτό ευνόησε τη Μπάγερν που με τους Χίλιαρντ, Γουόλντεν και Τόμας βρήκαν πόντους από μακριά και πήγαν στο +6 (16-10) στο 5’. Οι «πράσινοι» παρουσιάστηκαν πιο σκληροί στην άμυνα, ενώ στην επίθεση ο Παπαπέτρου έκανε τη… μισή δουλειά και με επτά προσωπικούς πόντους διαμόρφωσε το 16-14 στο 7’, αναγκάζοντας τον Τρινκιέρι να καλέσει τάιμ άουτ. Ο Χίλιαρντ συνεχίσε να κάνει τη ζημιά στον Παναθηναϊκό, αλλά το ίδιο έκανε και ο Παπαπέτρου για τον Παναθηναϊκό γράφοντας έτσι το 22-22 που ήταν και το σκορ της πρώτης περιόδου.
Ο Παναθηναϊκός με την έναρξη του δευτέρου μέρους πέρασε μπροστά με 22-24, την ίδια ώρα που ο Μποχωρίδης έδειχνε να προσφέρει τόσο σε εκτέλεση αλλά κυρίως σε δημιουργία. Η άμυνα του «τριφυλλιού» συνέχισε να είναι καλή, όπως και η παρουσία του Κασελάκη που μετά τον Μποχωρίδη προσέφερε πολύτιμες λύσεις. Έτσι οι «πράσινοι» 6:30 λεπτά πριν το ημίχρονο προσπέρασαν με 28-33 και άμεσα ο Τρινκιέρι επανέφερε στο ματς τον Χίλιαρντ. Η ομάδα του Πρίφτη είχε μεγάλη υπομονή στο παιχνίδι της και καθαρό μυαλό στην επίθεση. Αυτό αντικατοπτρίστηκε και στο σκορ όπου ο Παναθηναϊκός προηγήθηκε με 32-40 στο 17’ και «έκλεισε» το πρώτο ημίχρονο όντας στο +7 (37-44).
Για πρώτη φορά στον αγώνα ο Παναθηναϊκός προηγήθηκε με +10 (39-49), πολύ νωρίς στην τρίτη περίοδο, έχοντας εφαρμόσει μία άμυνα ζώνης που είχε μπερδέψει τους Γερμανούς. Ο Χίλιαρντ συνέχιζε να είναι η βασική απειλή για τους «πράσινους» και ουσιαστικά κρατούσε την Μπάγερν κοντά στο σκορ. Οι «βαυαροί» μείωσαν σε 45-51, αλλά η επίθεση του «τριφυλλιού» λειτουργούσε καλά στο παρκέ του Audi Dome και με δύο σερί καλάθια του Ουάιτ και ένα στου Μέικον πήγε εκ νέου στο +10 (47-57) πέντε περίπου λεπτά πριν το τέλος της περιόδου. Σε εκείνο το σημείο ο Παναθηναϊκός έχασε την επαφή του με το αντίπαλο καλάθι και οι Βαυαροί που έβγαλαν αντίδραση και μείωσαν στους 5 (54-59) ύστερα από το πρώτο τρίποντο του Ομπστ, ενώ στο τέλος του δεκαλέπτου είχαν πλησιάσει ακόμα πιο κοντά (59-60) και πάλι με τρίποντο του Γερμανού σκόρερ της Μπάγερν.
Η τέταρτη περίοδος προμηνύονταν θρίλερ και ο Παναθηναϊκός θα έπρεπε να τα έκανε όλα σωστά για να φύγει νικητής από το Μόναχο. Οι δύο ομάδες δεν ήταν εύστοχες στις πρώτες τους επιθέσεις αλλά οι φιλοξενούμενοι με καλάθια από Παπαγιάννη, Μέικον και Νέντοβιτς ανέβασαν και πάλι τη διαφορά σε 61-70, ενώ απέμεναν έξι για το τέλος του αγώνα. Οι «πράσινοι» κόλλησαν στους 70 πόντους, έμειναν για περισσότερο από δύο λεπτά χωρίς σκορ και σε συνδυασμό με κάποια χαμένα αμυντικά ριμπάουντ επέτρεψαν στην ομάδα του Τρινκιέρι να μειώσει σε 66-70, τέσσερα λεπτά πριν τη λήξη του αγώνα. Τα χαμένα ριμπάουντ συνεχίστηκαν για τους φιλοξενούμενους, ο Χίλιαρντ από σκόρερ έγινε δημιουργός και με τη βοήθεια του Γουόλντεν η Μπάγερν μείωσε σε 74-76, την ώρα που απέμεναν 1:50 για το τέλος. Ο Λούτσιτς στα 28’’ για το τέλος ευστόχησε σε τρίποντο βάζοντας την Μπάγερν μπροστά με 77-76, ενώ λίγο νωρίτερα ο Ουάιτ είχε 0/2 βολές! Στην αμέσως επόμενη επίθεση η μπάλα μπήκε και βγήκε σε τρίποντο του Μέικον, το παιχνίδι πήγε στη διαδικασία των βολών, ο Νέντοβιτς αστόχησε σε τρίποντο για την παράταση και ο Παναθηναϊκός γνώρισε την ήττα με 81-78.
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Βρείτε μας στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram


Την αποθέωση από 500 και πλέον οπαδούς του που δίνουν το παρών στο Μόναχο γνώρισε ο Παναθηναϊκός κατά την είσοδό του στο παρκέ για τον αγώνα ενάντια στην Μπάγερν για την 11η αγωνιστική της Euroleague.
Οι φίλοι του «τριφυλλιού» είναι διάσπαρτοι στις εξέδρες του Audi Dome, ωστόσο αυτό δεν τους εμπόδισε να φτιάξουν μία «ζεστή» ατμόσφαιρα για τους «πράσινους». Μάλιστα κάποιοι από αυτούς βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν και σέλφι φωτογραφίες με τους μύθους της ομάδας, Δημήτρη Διαμαντίδη και Φραγκίσκο Αλβέρτη.
Ο Ντίνος Μήτογλου στάθηκε άτυχος στον αγώνα της Αρμάνι Μιλάνο κόντρα στην Ούνιξ Καζάν. Ο Έλληνας φόργουορντ κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο και αναμένεται να υποβληθεί σε επέμβαση οστεοσύνθεσης για να αποκαταστήσει το πρόβλημα.
Ο Παναθηναϊκός δεν ξέχασε τον άλλοτε «πράσινο» Μήτογλου και με ανάρτηση του έστειλε ευχές για ταχεία ανάρρωση.
Παίκτης του Παναθηναϊκού θα συνεχίσει να είναι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 ο Γιώργος Σιδεράς, αφού ο νεαρός αμυντικός υπέγραψε το νέο του συμβόλαιο με το «τριφύλλι» και ανακοινώθηκε, όπως άλλωστε σας είχαμε ενημερώσει.
Η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ανακοινώνει την επέκταση συμβολαίου του Γιώργου Σιδερά. Ο ποδοσφαιριστής μας υπέγραψε σήμερα το νέο συμβόλαιό του, το οποίο έχει ισχύ έως τις 30 Ιουνίου 2025.
Ο Γιώργος εντάχθηκε στην ακαδημία του Παναθηναϊκού το 2018, ενώ τον περασμένο Ιούλιο υπέγραψε το πρώτο επαγγελματικό συμβόλαιο. Ο 19χρονος αμυντικός εντάχθηκε το καλοκαίρι στο ρόστερ της πρώτης ομάδας, ενώ έχει καταγράψει ήδη δύο συμμετοχές με τον Παναθηναϊκό Β.
«Είμαι πολύ χαρούμενος τόσο για την επέκταση του συμβολαίου μου με τον Παναθηναϊκό, όσο και για την εμπιστοσύνη που μου δείχνουν στο σύλλογο. Δεν σταματάμε εδώ, συνεχίζουμε με σκληρή δουλειά και προσπάθεια προκειμένου να ανταποδώσω την εμπιστοσύνη», είπε ο Γιώργος Σιδεράς μετά την υπογραφή του νέου συμβολαίου του.
Ένας παλιός γνώριμος βρέθηκε στη σημερινή πρωινή προπόνηση του Παναθηναϊκού στο Μόναχο, λίγες ώρες πριν τον αγώνα του «τριφυλλιού» κόντρα στην Μπάγερν.
Ο λόγος για τον άλλοτε «πράσινο», Ντεσόν Τόμας, ο οποίος επισκέφτηκε το «τριφύλλι». Ο Αμερικανός φόργουορντ της Μπάγερν είχε αγωνιστεί στους «πράσινους» για μία διετία (2018-20) και έτσι βρήκε την ευκαιρία να δει φίλους και κάποιους από τους πρώην συμπαίκτες του, όπως τον Ιωάννη Παπαπέτρου με τον οποίο είχε και ολιγόλεπτη συζήτηση.
Βρείτε μας στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram
