Ο Παναθηναϊκός πανηγυρίζει το 19ο Κύπελλο της ιστορίας του, ωστόσο με την κατάκτηση του συγκεκριμένου τίτλου οι «πράσινοι» έδωσαν συνέχεια σε ένα τρομερό σερί που τρέχουν, καθώς για 24η συνεχή χρονιά κατακτούν ένα τουλάχιστον τίτλο.
Μάλιστα λίγα λεπτά μετά τη νίκη και την κατάκτηση της κούπας η ΚΑΕ Παναθηναϊκός προχώρησε με ανάρτηση της αναφέρθηκε στο επίτευγμα αυτό.
Δείτε την ανάρτηση
Το 19ο Κύπελλο της ιστορίας του πανηγυρίζει ο Παναθηναϊκός, ο οποίος σε ένα τελικό θρίλερ αλλά και διαφήμιση του ελληνικού μπάσκετ επικράτησε του ΠΑΟΚ στα «Δύο Αοράκια» με 73-79.
Οι «πράσινοι» πραγματοποίησαν μία καταπληκτική πρώτη περίοδο όπου και πήραν προβάδισμα 14 πόντων, όμως η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Ο Ηλίας Παπαθεοδώρου επιστράτευσε άμυνα ζώνης στην οποία πότε οι «πράσινοι» δεν μπόρεσαν να βρουν τη λύση. Έτσι το σκορ σταδιακά μειώθηκε, ο δικέφαλος κατάφερε να περάσει μπροστά στην αρχή της τέταρτης περιόδου και έτσι το ματς έγινε ντέρμπι. Ωστόσο το πληρέστερο ρόστερ του «τριφυλλιού» και η ποιότητα κάποιων παικτών έδωσε τη νίκη και το Κύπελλο στον Παναθηναϊκό.
19 πόντους και 9 ασίστ ο τρομερός Νικ Καλάθης που έπαιξε τραυματίας, πολύ καλοί και οι Γκιστ, Παπαπέτρου, Λάγκφορντ και Τόμας.
Η πρώτη πεντάδα του Ρικ Πιτίνο στον τελικό ήταν οι Καλάθης, Κιλπάτρικ, Παπαπέτρου, Τόμας και Πέιν, ενώ από τη μεριά του ο Ηλίας Παπαθεοδώρου παρέταξε τους Γκος, Κόνιαρη, Τέπιτς, Χρυσικόπουλο και Τζέφερσον.
Το ξεκίνημα των δύο ομάδων δεν έμοιαζε με αυτά που έχουν οι περισσότεροι τελικοί, καθώς ο ρυθμός ήταν ιδιαίτερα γρήγορος. Ο Παναθηναϊκός ήταν καλύτερος σε αυτό το κομμάτι και με πέντε πόντους του Τόμας πήρε το προβάδισμα με 3-7 ύστερα από δυόμισι λεπτά αγώνα. Η καλή άμυνα αλλά και η ευστοχία του «τριφυλλιού» συνεχίστηκε και έτσι λίγα λεπτά αργότερα οι φορτσάτοι «πράσινοι» έφτασαν για πρώτη φορά σε διψήφια διαφορά (+10, 3-13). Οι πρωταθλητές ήταν αποφασισμένοι να μην δώσουν κανένα δικαίωμα στον ΠΑΟΚ και συνεχίζοντας να παίζουν σαν αφιονισμένοι έκαναν το σκορ 3-20 στο 6’. Ο Καλάθης σε εκείνο το σημείο κάθισε στον πάγκο λόγω ενοχλήσεων στο πονεμένο του πόδι, ωστόσο το «τριφύλλι» συνέχιζε να πιέζει στην άμυνα με εντολή του Πιτίνο. Η διαφορά έφτασε και στο +19 (8-27), με την πρώτη περίοδο να ολοκληρώνεται με το σκορ στο 15-29.
Στο δεύτερο δεκάλεπτο ο Παναθηναϊκός μπήκε χωρίς καθαρό μυαλό και καταφεύγοντας σε βιαστικές και άστοχες επιλογές έμεινε χωρίς σκορ για πάνω από τρία λεπτά, δίνοντας την ευκαιρία στον ΠΑΟΚ να μειώσει στους 7 (22-29) και να ξαναμπεί στο παιχνίδι. Οι «πράσινοι» μετά το τάιμ άουτ του Πιτίνο «ξεμπλόκαραν» και με ένα μικρό σερί επανέφεραν τη διαφορά σε διψήφιο αριθμό (+11, 25-36) και ανάγκασαν τον Ηλία Παπαθεοδώρου να καλέσει τάιμ άουτ πέντε λεπτά πριν ολοκληρωθεί το ημίχρονο. Για το επόμενο τρίλεπτο το σκοράρισμα ήταν εκατέρωθεν με τη διαφορά να είναι στους 10 (34-44), 1:27 πριν το τέλος του ημιχρόνου. Στον εναπομείναντα χρόνο κατ’ ουσίαν δεν άλλαξε κάτι στην εικόνα του ματς με τον Παναθηναϊκό να πηγαίνει στα αποδυτήρια έχοντας μία διάφορά 10 πόντων (36-46).
Ύστερα από δύο λεπτά στην τρίτη περίοδο ο ΠΑΟΚ μείωσε και πάλι σε μονοψήφια διαφορά (39-48), με τον «δικεφάλο» να δυσκολεύει τους «πράσινους» επιλέγοντας άμυνα ζώνης, η οποία συντέλεσε και στη μείωση των καλών ποσοστών ευστοχίας που είχε στο πρώτο μέρος η ομάδα του Πιτίνο. Ο Παναθηναϊκός φάνηκε να μη βρίσκει τις λύσεις κάτι που είχε ως αποτέλεσμα η διαφορά να μειωθεί ακόμα και στους 4 (44-48 και 47-51) στο 23’ δια χειρός Χάτσερ που ήταν ο πρώτος σκόρερ του ΠΑΟΚ. Οι τυπικά γηπεδούχοι συνέχισαν να εμπιστεύονται την άμυνας ζώνης, όμως αστόχησαν σε κάποιες επιθέσεις και έτσι το «τριφύλλι» ανέβασε ελαφρώς τη διαφορά (47-54) στο 26’. Οι «ασπρόμαυροι» έχοντας κατεβάσει αισθητά τον ρυθμό του αγώνα απάντησαν στο μικρό σερί του Παναθηναϊκού και μείωσαν στους τρεις (51-54) στο 27’, ενώ το τέλος της τρίτης περιόδου βρήκε τον Παναθηναϊκό να διατηρεί προβάδισμα μόλις ενός πόντου (58-59), αφού ο Τζόουνς ευστόχησε τρίποντο στην εκπνοή του χρόνου.
Στην τέταρτη περίοδο όλα άρχιζαν από την αρχή καθώς η διαφορά των 14 πόντων του πρώτου δεκαλέπτου είχε γίνει μόλις ένας. Ο ΠΑΟΚ στην πρώτη επίθεση ευστόχησε για τρεις πέρασε μπροστά για πρώτη φορά στον αγώνα με 61-59. Η «πράσινη» αντίδραση ήρθε άμεσα από δύο συνεχόμενα τρίποντα των Καλάθη και Λάνγκφορντ που διαμόρφωσαν το 61-65, την ίδια ώρα που η άμυνα του ΠΑΟΚ συνέχιζε να είναι ζώνη. Το ματς ήταν ντέρμπι και συνέχισε σε αυτή την εικόνα με τον Γκος να ευστοχεί σε τρίποντο και να γράφει το 67-67, 5:48 πριν το τέλος του αγώνα. Η άμυνα ζώνης «κατέστρεφε» το «τριφύλλι» που δεν έβρισκε λύση και έτσι ο ΠΑΟΚ πέρασε και πάλι μπροστά με 70-67 στα μισά του τελευταίου δεκαλέπτου. Ένα επιμέρους σερί 0-8 έκανε το σκορ 70-75 και έτσι ξαναπέρασε μπροστά ο Παναθηναϊκός στο 37’ με τον Ηλία Παπαθεοδώρου να φέρνει τους παίκτες στους δύο πάγκους καθώς ζήτησε τάιμ άουτ. Το τελευταίο λεπτό άρχισε να μετρά αντίστροφα με σκορ στο 72-75 και τις δύο ομάδες να πηγαίνουν στις βολές, εκεί οι παίκτες του Παναθηναϊκού ήταν πιο ψύχραιμοι και έφτασαν στη νίκη με 73-79.
ΠΑΟΚ (Παπαθεοδώρου): Τζόουνς 9 (3), Τζέφερσον, Χρυσικόπουλος, Κόνιαρης, Τέπιτς (5 ριμπάουντ), Μαργαρίτης 13, Ζάρας 3 (1), Χάτσερ 23 (4/6 τρίποντα), Γκάρετ 10 (15 ριμπάουντ), Γκος 15 (4/10 τρίποντα).
Παναθηναϊκός (Πιτίνο): Τόμας 12 (2 τρίποντα, 10 ριμπάουντ), Πέιν, Λάνγκφορντ 17 (3 τρίποντα, 5 ριμπάουντ),Παπαπέτρου 10 (1), Γκιστ 14 (8 ριμπάουντ), Βουγιούκας, Λεκαβίτσιους, Κιλπάτρικ, Καλάθης 19 (2 τρίποντ,α 5 ριμπάουντ, 9 ασίστ, 5 λάθη), Αντετοκούνμπο 5 (1), Μήτογλου 2.
Τα ομαδικά στατιστικά
ΠΑΟΚ: 11/17 βολές, 13/38 δίποντα, 12/28 τρίποντα, 24-8 ριμπάουντ, 15 ασίστ, 5 κλεψίματα, 4 κοψίματα, 9 λάθη.
Παναθηναϊκός: 14/17 βολές, 19/32 δίποντα, 9/25 τρίποντα, 32-5 ριμπάουντ, 21 ασίστ, 6 κλεψίματα, 4 κοψίματα, 13 λάθη.
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Το γυναικείο τμήμα πινγκ πονγκ του Παναθηναϊκού έκανε το καθήκον του και νίκησε έστω και δύσκολα τους Φοίνικες Πάτρας με 4-3 και πέρασε στα μπαράζ της ανόδου.
Ο αγώνας ήταν δύσκολος αφού ο αντίπαλος έπαιζε την παραμονή του στην κατηγορία ωστόσο το «τριφύλλι» κατάφερε και νίκησε και θα πολεμήσει για την άνοδο στα μεγάλα …σαλόνια μαζί με τον Άρη 2008 και άλλες δύο ομάδες της Α1.
Τα μπαράζ θα πραγματοποιηθούν το διήμερο 6-7 Απριλίου στο ΣΕΦ και ανεβαίνουν οι δύο ομάδες.
Αναλυτικά οι σημερινοί αγώνες των «πράσινων»
Τουσλέκοβα-Λιβιεράτου 3-0 (11-9, 11-4, 11-5)
Μαλλιαρού-Ηλιοπούλου 0-3 (5-11, 8-11, 5-11)
Αρτσέτου-Αμπατζή 3-0 (11-7, 11-6, 11-5)
Τουσλέκοβα –Ηλιοπούλου 3-0 (11-6, 11-6, 11-7)
Αρτσέτου-Λιβιεράτου 2-3 (13-11, 11-9, 9-11, 7-11, 9-11)
Μαλλιαρού-Αμπατζή 0-3 (3-11, 9-11, 6-11)
Τουσλέκοβα/Αρτσέτου-Λιβιεράτου/Ηλιοπούλου 3-1 (8-11, 11-9, 11-8, 11-6)
Με τον Νικ Καλάθη και τον Κιθ Λάνγκφορντ να βρίσκονται στην 12άδα του Παναθηναϊκού, θα αντιμετωπίσει το «τριφύλλι» τον ΠΑΟΚ στον τελικό Κυπέλλου στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Από τη μεριά του ο «δικέφαλος» θα έχει στη 12άδα του τον Φιλ Γκος, ο οποίος ήταν αμφίβολος, ωστόσο θα δώσει το παρόν στο πολύ μεγάλο παιχνίδι.
Η δωδεκάδα του Παναθηναϊκού: Τόμας, Πέιν, Λάνγκφορντ, Παπαγιάννης, Παπαπέτρου, Γκιστ, Βουγιούκας, Λεκαβίτσιους, Κιλπάτρικ, Καλάθης, Αντετοκούνμπο, Μήτογλου.
Η δωδεκάδα του ΠΑΟΚ: Τζόουνς, Τζέφερσον, Χρυσικόπουλος, Σχίζας, Κόνιαρης, Τέπιτς, Τσόχλας, Μαργαρίτης, Ζάρας, Χάτσερ, Γκάρετ, Γκος.
Αξίζει να σημειωθεί πως στο γήπεδο στα "Δύο Αοράκια" το παρόν δίνει και ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του και τα δύο τους παιδιά.
Αναλυτικότερο ρεπορτάζ θα υπάρχει μετά το τέλος του αγώνα ο οποίος ξεκινά στις 17:00
Νίκη η οποία ισοδυναμεί με «μισή άνοδο» πήρε η γυναικεία ομάδα μπάσκετ του Παναθηναϊκού, η οποία επικράτησε του Κρόνου Αγίου Δημητρίου με ….
Οι «πράσινες» παίζοντας κατά διαστήματα πολύ καλό μπάσκετ και εκμεταλλευόμενες την έδρα τους, κατάφεραν να ξεπεράσουν το πιο δύσκολο εμπόδιο στη προσπάθεια που κάνουν για να επιστρέψουν στα «σαλόνια» της Α1 και ουσιαστικά μόνο αν «αυτοκτονήσουν» δεν θα πανηγυρίσουν την επιστροφή του «τριφυλλιού» εκεί που ανήκει.
Στο αγωνιστικό κομμάτι οι παίκτριες του Γιώργου Καντζιλιέρη πήραν μία μικρή διαφορά από το πρώτο δεκάλεπτο (14-10) τη οποία μεγάλωσαν ακόμα περισσότερο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το τρίτο δεκάλεπτο βρήκε τις «πράσινες» να είναι μπροστά με 50-39, ενώ στο τέταρτο δεκάλεπτο τίποτα δεν μπορούσε να αντιστρέψει την κατάσταση με το «τριφύλλι» να επικρατεί με 64-60.
Δυναμικό παρών στο «Παύλος Γιαννακόπουλος» έδωσαν και οι φίλαθλοι του Παναθηναϊκού, βοηθώντας της «πράσινες αμαζόνες» να φτάσουν στην πολύ σημαντική νίκη.
Τα δεκάλεπτα: 14-10, 33-27, 50-39, 64-50
Παναθηναϊκός (Καντζιλιέρης): Κάσδαγλη, Μούλη 11, Ακρίβου 8 (1), Κοίλια Ν., Καλαμπάκου 15 (2), Ευαγγελάτου 2, Αρβανίτη 5, Σλούκα 13 (2), Μούτσα, Βασιλάκη, Εζέτζα 10 και Σιγάλα.
Κρόνος Αγίου Δημητρίου: Γρηγοροπούλου, Μποσγανά 6, Κίτσιου 5, Καραπατάκη, Βιντζηλαίου 6, Τσιχλάκη 6 (1), Τζανέτου, Γκέργκι 6, Πανταζή 2, Γασπαράτου 2, Τσούχλη 2 και Αναστασοπούλου 15.
Στη σημασία της νίκης επί του Αστέρα Τρίπολης στάθηκε με δηλώσεις του ο επιθετικός του Παναθηναϊκού, Φεντερίκο Μακέντα, ο οποίος σημείωσε πως το «τριφύλλι» θα πρέπει να δουλέψει ακόμα πιο σκληρά προκειμένου να πετύχει τους στόχους του.
Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Ιταλός επιθετικός:
Για τη σημασία της νίκης μετά από δύο αρνητικά αποτελέσματα και το «κυνήγι» της πεντάδας:
«Πρώτα απ’ όλα, η νίκη ήταν το πιο σημαντικό πράγμα στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Είναι καλό να ξαναβρίσκεις τον τρόπο και το δρόμο της νίκης και το χρειαζόμασταν μετά τα δύο τελευταία αρνητικά αποτελέσματα. Πρέπει να συνεχίσουμε έτσι, γιατί έρχονται ακόμη πιο δύσκολο παιχνίδια μπροστά μας και πρέπει να επιστρέψουμε στη νοοτροπία του νικητή που είχαμε πριν».
Για το αν «έμαθε» η ομάδα απ’ τα λάθη των προηγούμενων αγώνων, που είχε το προβάδισμα, αλλά δεν το κρατούσε ως το τέλος:
«Όταν δεν παίρνεις τα αποτελέσματα που θέλεις, πρέπει να βρίσκεις με κάθε τρόπο το δρόμο για να νικήσεις. Κι αυτό κάναμε στο παιχνίδι με τον Αστέρα. Παίξαμε καλά, έπρεπε όμως να τελειώσουμε το παιχνίδι όταν είχαμε την ευκαιρία».
Για το αν τον βοηθάει περισσότερο να έχει δεύτερο επιθετικό μαζί στην κορυφή της επίθεσης:
«Τίποτα δεν είναι… εύκολο. Χάρηκα πάρα πολύ για τον Ομρι και το γκολ που πέτυχε, γιατί είχε μία πολύ σκληρή περίοδο με τον τραυματισμό του. Και τον έβλεπα στην προπόνηση πόσο “πεινασμένος” ήταν για τέτοιου είδους παιχνίδια. Περίμενε πολύ καιρό αυτό το παιχνίδι και είμαι πολύ χαρούμενος γι’ αυτόν. Για μένα, δεν κάνει μεγάλη διαφορά αν θα παίξω μαζί με δεύτερο επιθετικό ή μόνος μου».
Για το αν αφήνει πλέον πίσω του ο Παναθηναϊκός την άσχημη περίοδο και κάνει μία νέα αρχή μέσα από αυτή τη νίκη:
«Είναι μία καλή αρχή, όμως μόνο μία νίκη δεν σου δίνει κάτι μεγάλο. Πρέπει να δουλέψουμε πιο σκληρά, γιατί πάνω απ’ όλα γνωρίζουμε πολύ καλά πως μπορούμε να γίνουμε πολύ καλύτερη ομάδα μέσα στο γήπεδο. Και στα παιχνίδια που ακολουθούν και ειδικά στα ντέρμπι, πρέπει να είμαστε πιο δυνατοί απ’ αυτό που δείξαμε στο ματς με τον Αστέρα. Πρέπει πρώτα όμως να πάμε στον Πανιώνιο με την ίδια νοοτροπία και να κάνουμε ακόμη καλύτερο παιχνίδι για να νικήσουμε και εκεί…».
Για το αν η νίκη αυτή ήταν ένα μήνυμα προς τον κόσμο για να έρθει πιο κοντά στην ομάδα:
«Προσπαθούμε με το παιχνίδι μας να φέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερους φιλάθλους μας γίνεται στο γήπεδο. Θα ήταν καταπληκτικό και θα μας βοηθούσε πολύ να έχουμε τον κόσμο ακόμα πιο εκδηλωτικό δίπλα μας. Ελπίζω κόντρα στον ΠΑΟΚ, το στάδιο να… χορεύει. Στις δύσκολες στιγμές αυτή η ομάδα έχει ανάγκη τον κόσμο της. Μαζί τους μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά…».
Μία ακόμα εύκολη νίκη σημείωσε η ομάδα ποδοσφαίρου σάλας του Παναθηναϊκού, καθώς επιβλήθηκε της Σαλαμίνας με 1-5.
Οι «πράσινοι» είχαν από την αρχή ως το τέλος τον έλεγχο της αναμέτρησης και «χτίζοντας» σιγά σιγά μια διαφορά έφτασαν στη νίκη.
Τα τέρματα του «τριφυλλιού σημείωσαν οι Γκρίτζαλης, Οικονομόπουλος, Παούρης, Κατεβτσιάν και Θεοδωρόπουλος.
Ο Παναθηναϊκός στην επόμενη φάση του θεσμού θα αντιμετωπίσει την επόμενη Κυριακή τον Ταύρο εντός έδρας και με νίκη θα περάσει στα ημιτελικά.
Θετική ήταν η παρουσία του ξιφομάχου του Παναθηναϊκού Νίκου Ισμαγκίλοφ στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα σπάθης νέων ανδρών και νέων γυναικών που γίνεται στο ΟΑΚΑ.
Ο «πράσινος αθλητής κατέλαβε την τιμητική έβδομη θέση. Καλή ήταν και η παρουσία του Ιωάννη Σύριου που ήταν 14ος, ενώ ο Κωνσταντίνος Κασίνας ήταν 39ος.
Σε ότι αφορά τις νέες γυναίκες η Ευφροσύνη Οικονόμου ήταν 33η και η Κατερίνα Φούντα 42η.
Έναν απίθανο τρόπο βρήκε η ΚΑΕ Παναθηναϊκός προκειμένου να προαναγγείλει τον σημερινό τελικό Κυπέλλου κόντρα στον ΠΑΟΚ.
Οι «πράσινοι» συνδύασαν τη σημερινή μονομαχία στα «Δύο Αοράκια», με αυτές που έδινε στις ταινίες γουέστερν ο Κλιντ Ίστγουντ, προσφέροντας έτσι ένα εντυπωσιακό promo βίντεο το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω.
Χωρίς τον Γιάννη Μπουζούκη θα παραταχθεί σε ένα από τα τέσσερα επόμενα παιχνίδια ο Παναθηναϊκός.
Ο Έλληνα μεσοεπιθετικός, στο τελευταίο παιχνίδι των «πρασίνων» κόντρα στον Αστέρα Τρίπολης αντίκρισε την κίτρινη κάρτα φτάνοντας τις τέσσερις στο πρωτάθλημα και έτσι θα απουσιάσει σε μία από τις επόμενες τέσσερις αγωνιστικές.
Όπως είναι γνωστό τα παιχνίδια που ακολουθούν είναι πολύ κρίσιμα για το «τριφύλλι» αφού στην τετράδα των ματς πρώτο είναι το εκτός έδρα με τον Πανιώνιο και ακολουθούν τα τρία ντέρμπι με ΠΑΟΚ εντός, ΑΕΚ εκτός και Ολυμπιακό εντός.
Η λογική λέει πως ο Μπουζούκης θα απουσιάσει από το επερχόμενο ματς κόντρα στον Πανιώνιο, ωστόσο καλό θα είναι να περιμένουμε να δούμε τι θα αποφασίσει ο Γιώργος Δώνης.