Με το απόλυτο ντέρμπι συνεχίζονται απόψε οι υποχρεώσεις της ομάδας βόλεϋ ανδρών του Παναθηναϊκού, καθώς το «τριφύλλι» για την 14η αγωνιστική αντιμετωπίσει τον Ολυμπιακό στο κλειστό του Αγίου Θωμά, στο Μαρούσι, στο φινάλε της Α΄ φάσης του πρωταθλήματος της Volley League (20:00, Live Streaming).
Οι «πράσινοι», που προέρχονται από την ήττα στη Σύρο από τον Φοίνικα, ισοβαθμούν στη δεύτερη θέση με τους «ερυθρόλευκους», επομένως το σημερινό αποτέλεσμα θα παίξει ρόλο στη διαφορά των δύο ομάδων στη Β΄ φάση. Ο Ολυμπιακός αντίθετα προέρχεται από εύκολη νίκη επί του Μίλωνα στο Μελίνα Μερκούρη και παράλληλα θέλει να πάρει ρεβάνς από το «τριφύλλι» για την ήττα με 3-1 σετ στον Α΄ γύρο.
Για τον Παναθηναϊκό ερωτηματικό παραμένει η συμμετοχή του Θανάση Πρωτοψάλτη, με όλους τους υπόλοιπους παίκτες να βρίσκονται κανονικά στη διάθεση του Δημήτρη Ανδρεόπουλου.
Διαιτητές του αγώνα θα είναι οι Γεροθόδωρος και Γεωργιάδης Εμ.
Να επιβεβαιώσει την ανοδική πορεία στην οποία βρίσκεται θέλει απόψε ο Παναθηναϊκός, που κοντράρεται εκτός έδρας με τον ανεβασμένο Παναιτωλικό στο πλαίσιο της 24ης αγωνιστικής της Super League 1 (19:30, Cosmote Sport 2).
Οι «πράσινοι» μετά τις δύο συνεχόμενες νίκες με Λαμία και Απόλλωνα Σμύρνης θέλουν να συνεχίσουν το νικηφόρο σερί και τις καλές εμφανίσεις για να διατηρηθούν στην 4η θέση του βαθμολογικού πίνακα. Παράλληλα με νίκη στη χειρότερη περίπτωση το «τριφύλλι» θα παραμείνει στους τρεις βαθμούς πίσω από την τρίτη της βαθμολογίας ΑΕΚ, την οποία και υποδέχεται την επόμενη αγωνιστική στη Λεωφόρο, όπου και θα έχει την ευκαιρία με νίκη να την «πιάσει».
Οι απουσίες δεν λείπουν για μία ακόμα αγωνιστική. Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς δεν μπορεί να υπολογίζει στους τραυματίες Λούντκβιστ, Μακέντα, Πούγγουρα και Μαουρίσιο, αλλά και στον τιμωρημένο Σένκεφελντ. Στην αντίπερα όχθη ο Γιάννης Αναστασίου έχει όλους τους παίκτες στη διάθεσή του, με τον ανεβασμένο Παναιτωλικό να προέρχεται και αυτός από τη νίκη κόντρα στη Λαμία.
Σε ότι αφορά την πιθανή ενδεκάδα του «τριφυλλιού», ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς θα παρατάξει εκ νέου τον Παναθηναϊκό με σχηματισμό 4-3-3. Ο Διούδης θα είναι στο τέρμα, ο Σάντσες στο δεξί άκρο της άμυνας, ο Χουάνκαρ στο αριστερό και ο Βέλεθ με τον Σάρλια θα αποτελέσουν το κεντρικό αμυντικό δίδυμο. Ο Πέρεθ θα έχει ρόλο αμυντικού χαφ, έχοντας στο πλευρό τους του Γκατσίνοβιτς και Βιγιαφάνιες, ενώ στην τριάδα της επίθεσης θα αγωνιστούν οι Παλάσιος και Κανταλαπιέδρα στα άκρα και ο Ιωαννίδης στην κορυφή.
Ο Τάσος Σιδηρόπουλος θα είναι ο διαιτητής της αναμέτρησης. Ο Έλληνας ρέφερι θα έχει για βοηθούς τους Πετρόπουλο και Θ. Μωυσιάδη, 4ος θα είναι ο Τζήλος, ενώ στο VAR θα καθίσουν ο Ολλανδός Ρούπερτι με τον Πάτρα.
Ο Ολυμπιακός θα είναι ο αντίπαλος του Παναθηναϊκού στον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας που θα φιλοξενηθεί στο γήπεδο στα Δύο Αοράκια στο Ηράκλειο της Κρήτης, την προσεχή Κυριακή (20/2, 17:00).
Μετά την πρόκριση που πήρε το «τριφύλλι» κόντρα στον Προμηθέα Πάτρας, το ίδιο έκαναν και οι «ερυθρόλευκοι» που επικράτησαν της ΑΕΚ με 76-70 στον δεύτερο χρονικά ημιτελικό και πήραν με τη σειρά τους την πρόκριση στον τελικό.
Σε περίπτωση νίκης του Παναθηναϊκού, οι «πράσινοι» θα κατακτήσουν το 21ο Κύπελλο της ιστορίας τους, ενώ το 10ο θα είναι για τους «ερυθρόλευκους» σε ενδεχόμενη δική τους νίκη. Θυμίζουμε πως τελευταίος τελικός Κυπέλλου ανάμεσα σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό ήταν το 2013, όπου οι «πράσινοι» είχαν επικρατήσει με 81-78.
Ανεβάζοντας στροφές στο δεύτερο ημίχρονο ο Παναθηναϊκός επικράτησε με 68-85 του Προμηθέα Πάτρας και πήρε την πρόκριση για τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας.
Ο Δημήτρης Πρίφτης μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου μετά από τη νίκη-πρόκριση του Παναθηναϊκού επί του Προμηθέα Πάτρας, υπογράμμισε πως η άνοδος της πίεσης στον αντίπαλό ήταν καθοριστική για να μπορέσουν οι «πράσινοι» να πάρουν στο τέλος της νίκη.
«Ξεκινήσαμε το παιχνίδι υποτονικά κα στην άμυνα. Ήμασταν άστοχοι στην αρχή και ο Προμηθέας μπήκε πολύ δυνατά και ήταν ανταγωνιστικός σε όλο το παιχνίδι. Όταν ανεβάσαμε την πίεσή μας και δυσκολέψαμε τον αντίπαλο στο να οργανωθεί, να δείξει αυτά που θέλει να και βρει τα πλεονεκτήματα που ήθελε να βρει, νομίζω ότι προοδευτικά και με υπομονή κερδίσαμε καθαρά στο δεύτερο ημίχρονο και πήραμε το εισιτήριο. Μένει τώρα ακόμα ένα παιχνίδι να τα δώσουμε όλα και να είμαστε ανταγωνιστικοί».
Για την ανατροπή στο δεύτερο ημίχρονο: «Αυτό που ισχύει και το συζητάμε και με τους παίκτες, είναι ότι είσαι αυτό που είσαι κάθε μέρα και αυτό που είσαι σε διάρκεια. Και υπάρχει ένα μπορείς να είσαι, όταν ας πούμε έχουμε κάνει πολύ καλά παιχνίδια, όπως αυτό το επιμέρους του δευτέρου ημιχρόνου, θα πρέπει να κάνουμε προσπάθεια να είμαστε πιο κοντά σε αυτό που είμαστε και αυτό θέλει προσπάθεια από όλους. Στόχος μας σε αυτά τα παιχνίδια είναι να βρεθούν 3-4 παίκτες που να είναι καλοί στην επίθεση και όλη η ομάδα να είναι καλή στην άμυνα, κάτι που σήμερα στην αρχή δεν το είχαμε, αλλά πιστεύω ότι θα το κάνουμε την Κυριακή γιατί το έχουμε. Είδατε κι εσείς ότι έχουμε κάποια μικροπροβλήματα τραυματισμού, αλλά είμαστε αυτοί που είμαστε».
Ο Γιώργος Παπαγιάννης στις δηλώσεις του κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε της νίκης του Προμηθέα στάθηκε στα ριμπάουντ και στην άμυνα που βελτίωσε ο Παναθηναϊκός για να φτάσει στη νίκη.
«Σίγουρα δεν ξεκινήσαμε όπως θα θέλαμε το παιχνίδι. Ο Προμηθέας ξεκίνησε με ένα καλό προβάδισμα, αλλά επιστρέψαμε στο δεύτερο δεκάλεπτο και πόσο μάλλον στο δεύτερο ημίχρονο και πήραμε το εισιτήριο για τον τελικό. Διορθωθήκαμε στα ριμπάουντ, που ήταν πολύ δύσκολο κομμάτι, και βελτιωθήκαμε και στην άμυνα, που ήταν ένα σημαντικό κομμάτι».
Ο Ντάριλ Μέικον μιλώντας για τη νίκη του Παναθηναϊκού επί του Προμηθέα στο Final 4 του Κυπέλλου αναφέρθηκε στην αλλαγή που είχαν οι «πράσινοι» στην απόδοσή τους στα δύο ημίχρονα, αλλά και για τις οδηγίες που του έδωσε στο ημίχρονο ο Δημήτρης Διαμαντίδης.
Για το ματς: «Είναι ένα τρομερό συναίσθημα. Είχαμε τα πάνω μας και τα κάτω μας στο παιχνίδι, αλλά συνεχίσαμε να δουλεύουμε και επιστρέψαμε στο δεύτερο ημίχρονο με τη βοήθεια του προπονητικού επιτελείου και μείναμε συγκεντρωμένοι».
Για την καλή εμφάνιση του Προμηθέα στο πρώτο μέρος: «Κάθε ματς είναι δύσκολο και πρέπει να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό Έπαιξε καλά ο Προμηθέας στο πρώτο ημίχρονο και είπαμε στα αποδυτήρια να επιστρέψουμε και να είμαστε σκληροί και δυνατοί. Είμαστε πού χαρούμενοι που φτάσαμε στη νίκη».
Για τα γρήγορα 3 φάουλ: «Έπρεπε να έχω διαφορετική συγκέντρωση και οι συμπαίκτες μου, όπως πάντα με βοήθησαν σε αυτό».
Για το τι του είπε ο Διαμαντίδης στο ημίχρονο: «Απλά μου είπε να συνεχίσω και να παίζω και να παραμείνω συγκεντρωμένος. Είναι ένα θρύλος του μπάσκετ και λατρεύω να ακούω συμβουλές από εκείνον. Κατάφερε να φτάσω στο επίπεδο που θέλω κι εγώ να φτάσω».
Ο Δημήτρης Πρίφτης μετά τη νίκη-πρόκριση του Παναθηναϊκού επί του Προμηθέα στάθηκε στο κακό ξεκίνημα των «πρασίνων», ενώ είπε πως ένα Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός θα είναι ωραίο ματς στον τελικό.
«Ήταν δύσκολο παιχνίδι, δεν ξεκινήσαμε καλά, ήμασταν άστοχοι και όχι τόσο σκληροί όσο ο Προμηθέας. Στο δεύτερο ημίχρονο βγήκαμε με σωστό τρόπο. Πιστεύω ότι προοδευτικά χτίσαμε μία διαφορά και κερδίσαμε καθαρά. Αγχωθήκαμε για λίγο, το διορθώσαμε κάπως, βελτιώνοντας την άμυνά μας. Ό,τι έρθει από τον δεύτερο ημιτελικό είναι ευπρόσδεκτο και ας ευχηθούμε να γίνει ένας ωραίος τελικός, ένα Παναθηναϊκός - Ολυμπιακός θα είναι ωραίο ματς. Η Κρήτη φημίζεται για την αγάπη της για το μπάσκετ, έχει διοργανώσει πολλά τουρνουά. Είναι πολύ οικείο το περιβάλλον».
Στον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας βρίσκεται ο Παναθηναϊκός, καθώς οι «πράσινοι» επικράτησαν του Προμηθέα Πάτρας με 68-85 στον πρώτο χρονικά ημιτελικό του Final 4 και πήραν το εισιτήριο για να υπερασπιστούν τον τίτλο που κατέχουν από πέρυσι.
Οι «πράσινοι» δεν ξεκίνησαν καλά και βρέθηκαν πίσω στο σκορ ακόμα και 13 πόντους, σε ένα πρώτο ημίχρονο στο οποίο δυσκολεύτηκαν κυρίως επιθετικά. Ωστόσο μέχρι την ανάπαυλα μπόρεσαν να κατεβάσουν τη διαφορά και να πάνε στα αποδυτήρια με τη διαφορά στο -1 (39-38). Στο δεύτερο μέρος το «τριφύλλι» παρουσιάστηκε εντελώς διαφορετικό, επέβαλε απόλυτα τον ρυθμό του και έφτασε με άνεση στη νίκη, την ίδια ώρα που ο ελλιπής Προμηθέας είχε ξεμείνει από δυνάμεις.
Οι Νέντοβιτς (17π.), Έβανς (15π.) και Ουάιτ (12π.) ήταν οι κορυφαίοι για τον Παναθηναϊκό. Για τους ηττημένους ο Κέντρικ Ρέι πέτυχε 17 πόντους. Τον νικητή του ζευγαριού ΑΕΚ-Ολυμπιακού θα αντιμετωπίσει ο Παναθηναϊκός στον τελικό της Κυριακής.
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε πολύ άσχημα στο πρώτο δεκάλεπτο μετρώντας 0/7τριπ. Έτσι οι τυπικά γηπεδούχοι με τους Αγραβάνη, Άντριτς και Ρεί να κάνουν μεγάλη ζημιά, οικοδόμησαν γρήγορα μεγάλη διαφορά πόντων. Το 12-4 έκανε έξαλλο τον Πρίφτη, που έβλεπε τους Νέντοβιτς και Γιόβιτς να είναι εκτός ρυθμού σ' άμυνα κι επίθεση. Η ομάδα που έβγαζε την περισσότερη ενέργεια ήταν ο Προμηθέας και το σκορ της πρώτης περιόδου τα έλεγε όλα (27-13). Υπήρχε πολύ άγχος στη μεριά του «τριφυλλιού» κι αυτό ήταν φανερό από τα τρία airball τρίποντα των Ουάιτ και Νέντοβιτς.
Η δεύτερη περίοδος ήταν μία εντελώς διαφορετική ιστορία. Η άμυνα των πρασίνων έσφιξε, ο Προμηθέας έκανε συνεχόμενα κακά σουτ, όμως η διαφορά παρέμενε διψήφια (30-19). Οι άνθρωποι που άλλαξαν την ιστορία του ματς, ήταν ο Τζέρεμι Έβανς και ο απολαυστικός Νεμάντια Νέντοβιτς, ο οποίος μέσα σε 58 δευτερόλεπτα πήρε φωτιά και με οχτώ πόντους, έφερε τούμπα τον αγών και το 34-35 ήταν γεγονός. Ο Σίμπσον και ο Άντριτς έδωσαν ανάσα στους Πατρινούς, οι οποίοι έκλεισαν το πρώτο ημίχρονο με βραχεία κεφαλή (39-38), όμως η απώλειας της διαφοράς, ίσως να έκανε τη διαφορά στο ψυχολογικό κομμάτι του ημιτελικού.
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε πολύ καλύτερα στο δεύτερο ημίχρονο και με τον Σαντ Ρος να δίνει βοήθειες σε άμυνα και επίθεση προσπέρασε με 39-43 στο 22’. Οι «πράσινοι» είχαν βρει ρυθμό στην επίθεση και παρόλο πως ο Προμηθέας δεν άφηνε τον Παναθηναϊκό να ξεφύγει, το «τριφύλλι» διατηρούσε το προβάδισμα (44-50 στο 25’) κυρίως χάρη στην καλή ημέρα που βρίσκονταν τα δύο του τεσσάρια ο Έβανς και ο Ουάιτ. Ο τελευταίος μάλιστα ήταν αυτός που με ένα επιθετικό ριμπάουντ, δύο εύστοχες βολές και μία άμυνα, έγραψε στο τέλος της τρίτης περιόδου το 50-59, την ώρα που οι τυπικά φιλοξενούμενοι έδειχναν να ελέγχουν τον ρυθμό της αναμέτρησης.
Η τέταρτη περίοδος ξεκίνησε με τρίποντο του Μέικον και +11 (50-61) για τον Παναθηναϊκό, στο μεγαλύτερο προβάδισμα μέχρι τότε στον αγώνα. Ο Ρογκαβόπουλος έδωσε ενέργεια και λύσεις στον Προμηθέα που μείωσε σε 57-63, αναγκάζοντας έτσι τον Δημήτρη Πρίφτη να καλέσει τάιμ άουτ 7'23'' πριν το τέλος του αγώνα. Οι οδηγίες του Έλληνα τεχνικού έπιασαν τόπου, αφού οι «πράσινοι» καθάρισαν το μυαλό τους και με σουτ από τα 5 μέτρα του θετικού Παπαγιάννη, διαμορφώθηκε το 57-70 στο 35’. Από εκείνο το σημείο και έπειτα το ματς δεν είχε γυρισμό για τον Προμηθέα. Η ομάδα της Πάτρας άδειασε, ο Παναθηναϊκός κυριάρχησε πάνω στο παρκέ και έφτασε εύκολα στη νίκη με 68-85.
Τα δεκάλεπτα: 27-13, 39-38, 50-58, 68-85
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΠΑΤΡΑΣ (Ζούρος): Ρέι 19 (8/13 δίποντα, 1/5 τρίποντα, 5 ριμπάουντ), Γκάντι 4 (6 ασίστ), Χαντ 6 (4 ριμπάουντ), Αγραβάνης 14 (1 τρίποντο, 9 ριμπάουντ), Ρογκαβόπουλος 3 (1), Σίμπσον 11 (1/5 τρίποντα), Άντριτς 9 (1), Μπαζίνας 2, Τανούλης.
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ (Πρίφτης): Μέικον 12 (2), Παπαγιάννης 12 (6/8 δίποντα, 8 ριμπάουντ), Μποχωρίδης 3 (1), Κασελάκης (4 ασίστ), Γουάιτ 12 (7 ριμπάουντ), Γιόβιτς (0/4 τρίποντα), Νέντοβιτς 17 (2/5 δίποντα, 2/11 τρίποντα, 7/7 βολές, 4 κλεψίματα), Έβανς 15 (1 τρίποντο, 11 ριμπάουντ, 2 ασίστ), Μαντζούκας 6 (2), Σαντ Ρος 8 (1).
Ομαδικά στατιστικά - Προμηθέας Πάτρας: 23/41 δίποντα, 5/19 τρίποντα, 7/9 βολές, 25 ριμπάουντ (19 αμυντικά + 6 επιθετικά), 12 ασίστ, 7 κλεψίματα, 12 λάθη, 4 μπλοκ.
Ομαδικά στατιστικά - Παναθηναϊκός: 21/37 δίποντα, 9/31 τρίποντα, 16/21 βολές, 38 ριμπάουντ (21 αμυντικά + 17 επιθετικά), 18 ασίστ, 10 κλεψίματα, 11 λάθη, 7 μπλοκ.
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Η ανδρική ομάδα βόλεϊ του Παναθηναϊκού αντιμετωπίζει αύριο (19/2) τον Ολυμπιακό στο πλαίσιο της 14ης αγωνιστικής της Volleyleague ανδρών στο κλειστό του Αγίου Θωμά .
Το «τριφύλλι» θα πρέπει να επανέλθει σύντομα από την ήττα στη Σύρο και να συγκεντρωθεί για τη συνέχεια, όπως δήλωσε ο «πράσινος» πασαδόρος, Άξελ Γιάκομπσεν, μιλώντας για το αιώνιο ντέρμπι.
Συγκεκριμένα ο αρχηγός του Παναθηναϊκού δήλωσε: «Είναι πάρα πολύ σημαντικό το ματς του Σαββάτου με τον Ολυμπιακό. Πρέπει να συνέλθουμε γρήγορα από την ήττα στη Σύρο και να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς στη συνέχεια για να παραμείνουμε κοντά στην πρώτη θέση. Ο αγώνας με τον Ολυμπιακό είναι πάντα μια δυνατή μάχη και ελπίζουμε να έχουμε τη στήριξη του κόσμου, όσοι μπορούν από το γήπεδο λόγω της κατάστασης, διαφορετικά να μας στέλνουν τη θετική τους ενέργεια από μακριά».