Τους διαιτητές που θα σφυρίξουν στο ντέρμπι του Παναθηναϊκού κόντρα στον Ολυμπιακό στο ΟΑΚΑ, για την 1η αγωνιστική ανακοίνωσε η Euroleague.
Όπως έγινε γνωστό η διοργανώτρια αρχή όρισε τους Ρόμπερ Λοτερμόζερ, Εμίλιο Πέρεζ και Μίλαν Νέντοβιτς, για να σφυρίξουν στο ματς της Παρασκευής (6/10, 21:15).
Αξίζει να σημειωθεί πως από τη φετινή σεζόν στην Euroleague καθιερώνεται μία σύντομη σύσκεψη ανάμεσα στους διαιτητές και τους αρχηγούς των δύο ομάδων, πριν από κάθε ματς.

Την προετοιμασία του για τον αγώνα κόντρα στον Ολυμπιακό, στην πρεμιέρα του στην Euroleague, συνέχισε απόψε ο Παναθηναϊκός, με μια προπόνηση στο ΟΑΚΑ.
Ο Έργκιν Αταμάν προπόνησε ξανά τους παίκτες του με τα προβλήματα για τους «πράσινους» να μη λείπουν. Συγκεκριμένα, ο Ιωάννης Παπαπέτρου λόγω των ενοχλήσεων που τον ταλαιπωρούν στο αριστερό του γόνατο ακολούθησε θεραπεία και πλέον μένει να φανεί εάν θα είναι διαθέσιμος για το ντέρμπι της Παρασκευής.
Από κει και πέρα εκτός προγράμματος έμεινε ο Ντίνος Μήτογλου, που ακολούθησε θεραπεία λόγω θλάσης και δεν υπολογίζεται για το μεθαυριανό παιχνίδι.
Ο Κώστας Σλούκας παραχώρησε δηλώσεις στην ιστοσελίδα της Euroleague και όπως ήταν φυσικό αναφέρθηκε στη μετακίνησή του από τον Ολυμπιακό στον Παναθηναϊκό, που κυριάρχησε στη μεταγραφική επικαιρότητα τη φετινή σεζόν.
Ο αρχηγός του «τριφυλλιού» σημείωσε πως στόχο του είναι να δίνει το 100% των δυνατοτήτων του, ενώ παραδέχτηκε ότι ο κόσμος του λέει πως του πάνε τα πράσινα!
Για τα χρόνια που πέρασε στον Ολυμπιακό: «Σέβομαι τα 7 χρόνια που πέρασα στον Ολυμπιακό. Πέτυχα σπουδαία πράγματα, αλλά η ζωή είναι έτσι. Κρατάω αυτά τα 7 χρόνια στην καρδιά μου, πετύχαμε πράγματα, αλλά τώρα θέλω να πετύχω με τον Παναθηναϊκό».
Για την περσινή σεζόν του στον Ολυμπιακό: «Έβαλα ένα μικρό κομμάτι σε κάτι σημαντικό που πέτυχε ο Ολυμπιακός».
Για τα highlight της καριέρας του: «Οι τρεις EuroLeague που έχω κατακτήσει - δύο με τον Ολυμπιακό και μία με την Φενέρμπαχτσε - είναι το highlight της καριέρας μου»
Για την κριτική που του ασκείται από τον κόσμο για την απόφασή του να πάει από τον Ολυμπιακό στον Παναθηναϊκό: «Η προτεραιότητά μου σε κάθε ομάδα μου είναι να δουλεύω σκληρά και να βελτιώνομαι, ακόμα και στα 33 μου. Θέλω να γίνω καλύτερος, να είμαι όσο καλύτερος μπορώ για να βοηθήσω την ομάδα μου.
Όσοι διαβάζουν τις εφημερίδες και όσα γράφονται δεν ξέρουν τι έγινε. Οι πρόεδροι και ο κόουτς ξέρουν τι έγινε. Η απόφασή μου ήταν να έρθω στον Παναθηναϊκό για τα επόμενα χρόνια και να τα δώσω όλα για την ομάδα. Θέλω να μιλήσω με πράξεις και όχι στις κάμερες. Αυτή είναι η απάντησή μου σε όποιον μου ασκεί κριτική
Λυπάμαι αν θα ακουστώ αλαζόνας, αλλά δεν ενδιαφέρομαι για τους ανθρώπους που μου κάνουν επίθεση και μου λένε πράγματα. Προσπαθώ να κάνω την δουλειά μου. Με ενδιαφέρουν μόνο η άποψη της συζύγου μου, της οικογένειάς μου, των φίλων και των συμπαικτών μου. Μόνο αυτοί με επηρεάζει. Ο καθένας κάνει την δουλειά του και εγώ κάνω το ίδιο».
Για το τι βλέπει στον Παναθηναϊκό και τους στόχους: «Βλέπω κάτι νέο, κάτι φρέσκο. Βλέπω κίνητρο και στόχους. Ο κόσμος το βλέπει αυτό, όσοι αγαπούν να μας βλέπουν να παλεύουμε στο παρκέ. Ίσως πετύχουμε, ίσως όχι, αλλά το πιο σημαντικό είναι να παλέψουμε για την ομάδα. Έχουμε 12 νέους παίκτες, νέο προπονητή. Δεν θα είναι εύκολο στην αρχή για την ομάδα, γιατί χτίζεται από την αρχή. Υπάρχουν απαιτήσεις όμως και έχουμε κίνητρο. Έχουμε εμπειρία, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει να παλέψουμε και να τα δώσουμε όλα σε κάθε παιχνίδι για να πετύχουμε κάτι, γιατί ο κόσμος διψάει για επιτυχίες».
Μέσα στους δέκα παίκτες οι οποίοι μπορούν να αναδειχτούν ως MVP στη σεζόν που ξεκινάει τις επόμενες ημέρες, συμπεριέλαβε τον Ματίας Λεσόρ, η Euroleague.
Η διοργανώτρια αρχή μιλώντας για το Γάλλο σέντερ του Παναθηναϊκού ανέφερε: «Ο Λεσόρ προέρχεται από μία φοβερή σεζόν με την Παρτιζάν, στην οποία κυριάρχησε και στις δυο πλευρές του παρκέ. Ίσως έχει περισσότερο ταλέντο τριγύρω του φέτος. Οι δυνατότητές του στα ριμπάουντ και η σύνδεση με τους φιλάθλους του Παναθηναϊκού, θα είναι μεγάλης σημασίας για τους πράσινους».
10. Ουίλι Ερνανγκόμεθ (Μπαρτσελόνα)
9. Φακούντο Καμπάτσο (Ρεάλ Μαδρίτης)
8. Κέβιν Πάντερ (Παρτιζάν)
7. Νίκολα Μιλουτίνοφ (Ολυμπιακός)
6. Ουίλ Κλάιμπερν (Αναντολού Εφές)
5. Ματίας Λεσόρ (Παναθηναϊκός)
4. Ουέιντ Μπόλντγουϊν (Μακάμπι Τελ Αβίβ)
3. Νίκολα Μιρότιτς (Αρμάνι Μιλάνο)
2. Μάικ Τζέιμς (Μονακό)
1. Ουόλτερ Ταβάρες (Ρεάλ Μαδρίτης)
O Μάριους Γκριγκόνις σε δηλώσεις του αναφέρθηκε στον ρόλο ύπαρξης της ELPA (Ένωση Παικτών).
«Για εμένα ο κύριος στόχος της ELPA είναι η ασφάλεια των παικτών. Να μιλάνε με κάποιους για τα θέματά τους. Πρώτα απ' όλα είναι η ασφάλεια και η βεβαιότητα που νιώθει ένας παίκτης. Στην Ευρώπη ήμουν και σε άλλες λίγκες και πάντα υπάρχει η ανάγκη να σε προστατεύσει κάποιος».
Την προετοιμασία του για το ντέρμπι της προσεχούς Παρασκευής κόντρα στον Ολυμπιακό, στο πλαίσιο της 1ης αγωνιστικής της Euroleague ξεκίνησε ο Παναθηναϊκός, με μία προπόνηση που έλαβε χώρα στο ΟΑΚΑ.
Ο Εργκίν Αταμάν για περισσότερη από μία ώρα είχε τους παίκτες του στο βίντεο, εξηγώντας τους τα λάθη που έκαναν στον τελικό του Super Cup κόντρα στους «ερυθρολεύκους» το περασμένο Σάββατο.
Από κει και πέρα, έπειτα οι «πράσινοι» πάτησαν παρκέ όπου και προπονήθηκαν. Μοναδικός απόντας ήταν ο τραυματίας Ντίνος Μήτογλου που έκανε θεραπεία.
Τη στήριξη των φιλάθλων του παρά τη βαριά ήττα από τον Ολυμπιακό στον τελικό του Super Cup, είχε ο Παναθηναϊκός.
Οι «πράσινοι» παρουσιάστηκαν ανέτοιμοι στο παιχνίδι που έκρινε τον πρώτο τίτλο της σεζόν, ωστόσο όπως φαίνεται αυτό δεν απογοήτευσε τους φίλους του «τριφυλλιού» που βρέθηκαν στη Ρόδο, δίπλα στην ομάδα του Έργκιν Αταμάν.
Αμέσως μετά το τέλος του αγώνα οι «πράσινοι» κατευθύνθηκαν στο σημείο όπου βρίσκονταν οι φίλοι του Παναθηναϊκού, οι οποίοι του ντόπαραν ψυχολογικά παρά το αρνητικό αποτέλεσμα και την κακή εμφάνιση.
Με αυτό τον τρόπο οι φίλοι του «τριφυλλιού» έδειξαν την εμπιστοσύνη που υπάρχει στο φετινό σύνολο, το οποίο πλέον καλείται να φανεί αντάξιο αυτής στον επόμενο αγώνα, την ερχόμενη Παρασκευή και πάλι απέναντι στον Ολυμπιακό, αλλά αυτή τη φορά για την 1η αγωνιστική της Euroleague!
Ο Χουάντσο Ερνανγκόμεθ στις δηλώσεις του μετά το τελικό του Super Cup και τη βαριά ήττα του Παναθηναϊκού, σημείωσε πως οι «πράσινοι» πρέπει να δουλέψουν ακόμα πιο σκληρά και να βελτιωθούν.
Αναλυτικά όσα είπε:
Για το αν έχει εξήγηση για το πρώτο μέρος: «Όχι δεν έχω, να δουλέψουμε πιο σκληρά, να βελτιωθούμε και να είμαστε έτοιμοι για την επόμενη εβδομάδα».
Για τέτοια η διαφορά μεταξύ Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού: «Δεν ήμασταν έτοιμοι, θα δούμε βίντεο, θα δουλέψουμε για να κερδίσουμε το παιχνίδι. Θα είμαστε έτοιμοι για το επόμενο παιχνίδι στο σπίτι μας».
Για το αν θα είναι διαφορετικό το επόμενο παιχνίδι: «Θα είναι διαφορετικό».
Ο Σάββας Καμπερίδης μίλησε αντί του Έργκιν Αταμάν, ο οποίος αισθάνθηκε κάποια αδιαθεσία, στη συνέντευξη Τύπου μετά τον τελικό του Super Cup και τη βαριά ήττα του «τριφυλλιού» και στάθηκε στο καταστροφικό πρώτο ημίχρονο.
«Συγχαρητήρια στον Ολυμπιακό, κέρδισε προφανώς δίκαια. Ο τρόπος που μπήκαμε στο παιχνίδι δεν ήταν αυτός που έπρεπε. Ο Ολυμπιακός κυριάρχησε στην ενέργεια και μας έβγαλε εκτός ρυθμού. Χάσαμε και κάποια εύκολα λέι απ και κάποια σουτ που θα μας κρατούσαν κοντά στο σκορ στην αρχή. Όλα αυτά έβαλαν μεγάλη πίεση στην ομάδα και κάναμε ένα καταστροφικό πρώτο ημίχρονο με σκορ 37-11, 26π. διαφορά. Ήταν δύσκολο να επιστρέψουμε από εκεί. Έγινε μία προσπάθεια στο δεύτερο ημίχρονο, βρήκαμε κάποια σουτ, δημιουργήσαμε κάποιες φάσεις. Αλλά, όπως είπα, είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψεις από ένα τέτοιο πρώτο ημίχρονο.
Όταν αρχίζει η χρονιά σε μία τέτοια ομάδα, η ομάδα είναι υποχρεωμένη να ξεπερνάει κάθε κακό αποτέλεσμα και να πηγαίνει στο επόμενο ματς. Οι υποχρεώσεις είναι πολλές. Την Παρασκευή ξεκινάει η Euroleague και παίζουμε και πάλι κόντρα στον Ολυμπιακό. Πρέπει να αλλάξουν πάρα πολλά πράγματα. Ο στόχος μας είναι ένας και μοναδικός, να αρχίσουμε τη σεζόν στην Euroleague με νίκη».
Γράφει ο Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Την ήττα με 75-51 γνώρισε ο Παναθηναϊκός από τον Ολυμπιακό στον τελικό του Super Cup, στη Ρόδο, με αποτέλεσμα οι «πράσινοι» να απολέσουν τον πρώτο τίτλο της σεζόν.
Το «τριφύλλι» πραγματοποίησε ένα καταστροφικό πρώτο ημίχρονο, στο οποίο σκόραρε μόλις 11 πόντους συνολικά, σε ένα ρεσιτάλ αστοχίας. Ως αποτέλεσμα ο Ολυμπιακός ανέβασε τη διαφορά έως και τους 30 πόντους την οποία διαχειρίστηκε με άνεση και στο δεύτερο ημίχρονο, φτάνοντας εύκολα στην κατάκτηση του τροπαίου. Πνευματικά ανέτοιμος παρουσιάστηκε ο Παναθηναϊκός και χωρίς σκληράδα στην άμυνα, σε αντίθεση με τον σαφώς πιο έτοιμο Ολυμπιακό, ο οποίος πήρε τη νίκη με οδηγό την άμυνά του.
Ο Χουάντσο Ερνανγκόμεθ ήταν ο πρώτος σκόρερ του Παναθηναϊκού με 15 πόντους (6 ριμπάουντ), ενώ 14 πρόσθεσε ο Τζέριαν Γκράντ. Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης με 20 πόντους ξεχώρισε από τον Ολυμπιακό, που είχε διψήφιους τους Αϊζάια Κάνααν (12π), Κώστα Παπανικολάου (10π) και Νίκολα Μιλουτίνοβ (10π).
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε τον αγώνα με τους Σλούκα, Γκάι, Γκραντ, Ερνανγκόμεθ και Λεσόρ, ενώ οι πρώτοι πέντε του Ολυμπιακού ήταν οι Γουόκαπ, Κάναν, Παπανικολάου, Πίτερς και Μιλουτίνοβ.
Το παιχνίδι ξεκίνησε έχοντας γρήγορο ρυθμό και δυνατές μονομαχίες. Ο Ολυμπιακός είχε επιλέξει να αμυνθεί με αλλαγές στο Pick and Roll του Παναθηναϊκού, ενώ ο Παναθηναϊκός έπαιζε δυναμικά στα σκριν, χωρίς να κάνει αλλαγές. Οι «ερυθρόλευκοι» μπήκαν σε θέση οδηγού με 9-4 στο 4’, έχοντας ήδη τέσσερις πόντους στο fast break. Το «τριφύλλι» είχε μείνει χαμηλά στο σκορ, μετρώντας μόλις τέσσερις πόντους σε οκτώ λεπτά, κάτι που εκμεταλλεύτηκε ο Ολυμπιακός ανοίγοντας τη διαφορά στο +10 (14-4). Ταυτόχρονα, η είσοδος του Μπαλτσερόφσκι στο ματς δε βοήθησε τους «πράσινους», αφού χρεώθηκε δύο γρήγορα φάουλ πάνω στον Μιλουτίνοβ. Το πρώτο δεκάλεπτο ολοκληρώθηκε με το σκορ στο 16-4, σε μία πρώτη περίοδο όπου εκτός από την εξαιρετική αστοχία της ομάδας του Αταμάν, οι «πράσινοι» πληγώνονταν στο ανοιχτό γήπεδο, καθώς ο Ολυμπιακός είχε 6 πόντους σε fast break έναντι μηδέν του Παναθηναϊκού.
Ο Παναθηναϊκός συνέχισε να υποφέρει στο παρκέ και να μην σκοράρει, την ώρα που ο Ολυμπιακός έπαιζε με μεγάλη αυτοπεποίθηση. Το αποτέλεσμα αυτό αποτυπώθηκε και στο σκορ αφού οι «πράσινοι» έμειναν πίσω με -22 (26-4) στο 14’. Ο Παναθηναϊκός συνέχισε να αστοχεί σε κάθε προσπάθεια, σε αντίθεση με τους «ερυθρόλευκους» που μοιραία έφτασαν στο +28 (32-4) με τρίποντο του Λαρεντζάκη στο 17’. Μετά από περίπου 15 αγωνιστικά λεπτά που έμεινε χωρίς πόντο, ο Σλούκας ευστόχησε σε τρεις βολές (32-7) για να βάλει τέλος σε ένα απίστευτο σερί αστοχίας των «πρασίνων». Το καταστροφικό πρώτο ημίχρονο για τον Παναθηναϊκό ολοκληρώθηκε με το σκορ στο 37-11! Μάλιστα οι «πράσινοι» στο πρώτο μισό του αγώνα δεν είχαν σκοράρει πίσω από τα 6,75μ. ενώ στην στατιστική τους δεν είχαν γράψει καμία ασίστ!!!
Το πρώτο τρίποντο του Παναθηναϊκού μετά από 13 άστοχα, ήρθε με τον Χουάντσο Ερνανγκόμεθ, ο οποίος διαμόρφωσε το 39-14 στο 22’. Οι «πράσινοι» άρχισαν σταδιακά να αποδίδουν λίγο καλύτερα και με αιχμή του δόρατος τον Λεσόρ μείωσαν σε 43-22 στο 25’. Την σκυτάλη από τον Λεσόρ πήρε ο Ερνανγκόμεθ, καθώς ο Ισπανός με προσωπικούς πόντους μείωσε σε 50-29 στο 28’, ωστόσο η διαφορά παρέμενε παγιωμένη πάνω από τους 20 πόντους υπέρ του Ολυμπιακού, που διαχειρίζονταν με άνεση την κατάσταση. Νωρίτερα είχε αποχωρήσει τραυματίας, με πρόβλημα στο γόνατο ο Κάιλ Γκάι, σε μία φάση όπου ο Γουόκαπ σε προσπάθεια να κλέψει την μπάλα έπεσε άτσαλα επάνω του και τον σώριασε στο παρκέ. Η τρίτη περίοδος ολοκληρώθηκε με το σκορ στο 56-34.
Ο Λαρεντζάκης ξεκίνησε ζεστός στην τέταρτη περίοδο και για πρώτη φορά ανέβασε τη διαφορά στο +30 (64-34) στο 34’. Ο Γκραντ σε εκείνο το σημείο κράτησε επιθετικά τον Παναθηναϊκό και με προσωπικούς πόντους φρόντισε να μη γίνουν τα πράγματα χειρότερα για τους «πράσινους». Με τρίποντο του Μαντζούκα η διαφορά μειώθηκε στο -22 (67-45 στο 36’) για τον Παναθηναϊκό σε ένα παιχνίδι που είχε φυσικά τελειώσει. Στο χρόνο που απέμενε ο ρυθμός έπεσε και το τελικό σκορ διαμορφώθηκε στο 75-51.
Τα δεκάλεπτα: 16-4, 37-11, 56-34, 75-51