Το πιο δυνατό φιλικό τεστ της προετοιμασίας του θα δώσει σήμερα ο Παναθηναϊκός, καθώς οι «πράσινοι» θα αντιμετωπίσουν την Εφές Αναντολού στον τελικό του 3ου τουρνουά «Παύλος Γιαννακόπουλος» (19/9, 20:00, ΕΡΤ2).
Μετά τη χθεσινή του νίκη επί της Παρτιζάν στην παράταση με 89-95, το «τριφύλλι» θα κοντραριστεί με την περσινή πρωταθλήτρια Ευρώπης στον τελικό της διοργάνωσης. Αν μη τι άλλο, ο Δημήτρης Πρίφτης θα έχει την ευκαιρία να τσεκάρει την απόδοση των παικτών του και την λειτουργία της ομάδας του στο υψηλότερο επίπεδο και φυσικά να βγάλει χρήσιμα συμπεράσματα.
Θυμίζουμε πως όλοι οι παίκτες είναι διαθέσιμοι, αφού πλέον και ο Νεμάνια Νέντοβιτς είναι σε θέση να αγωνιστεί έστω και για μερικά λεπτά.
Στον μικρό τελικό του τουρνουά, η Παρτιζάν του Ζέλικο Ομπράντοβιτς θα αναμετρηθεί με την Ουλμ του Γιάκα Λάκοβιτς.
Το πρόγραμμα της ημέρας στο 3ο «Παύλος Γιαννακόπουλος»:
Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου
17.00: Ουλμ - Παρτιζάν
20.00: Αναντολού Εφές - Παναθηναϊκός
22.00: Απονομές
Καλή εμφάνιση πραγματοποίησαν οι αθλητές του Παναθηναϊκού στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα πίστας ανδρών-γυναικών στο ποδηλατοδρόμιο ΟΑΚΑ.
Στον προκριματικό ανδρών ομαδικό σπριντ οι Βλάχος, Νίνης και Τσερετζούλιας τερμάτισαν στην 6η θέση με χρόνο 53,598. Στη γενική κατάταξη ανδρών ταχύτητας ο Τσερετζούλιας κατέλαβε την 7η θέση, ο Βλάχος την 14η και ο Νίνης την 17η.
Στη γενική κατάταξη γυναικών ταχύτητας η Βασιλική Βούτζαλη τερμάτισε στην 7η θέση, ενώ στα 500μ. ατομική χρονομέτρηση γυναικών τερμάτισε στην 9η θέση με χρόνο 46.085.
Τέλος, στα 1000μ. ατομική χρονομέτρηση ανδρών, ο Βλάχος τερμάτισε στην 15η θέση με χρόνο 1:13:024 και ο Νίνης βρέθηκε στην 16η θέση με χρόνο 1:24:441.
Τον 1.620ο τίτλου του πανηγυρίζει ο Παναθηναϊκός, καθώς οι νεανίδες του τμήματος σκοποβολής του «τριφυλλιού» έφεραν μία ακόμα πρωτιά στον σύλλογο. Συγκεκριμένα η τριάδα των Παπαγεωργίου-Λάππα-Μιχελάκη με σκορ 1.547/1.800 πήρε την πρώτη θέση στο Πιστόλι Νεανίδων κατακτώντας το πρωτάθλημα στην κατηγορία τους.
Από κει και πέρα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων-Νεανίδων ο Παναθηναϊκός κατέκτησε την 5η θέση στο Τουφέκι Εφήβων με σκορ 1.717,8/1.962 με την τριάδα Γιαννιτσάνο-Λαζαράκο-Λεβάκο.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Χρύσα Παπαγεωργίου συμμετείχε στον τελικό ατομικού στο πιστόλι Νεανίδων και κατετάγη 4η.
Τα λάθη τα οποία είχε στο παιχνίδι του πρέπει να διορθώσει ο Παναθηναϊκός σύμφωνα με τον Μαουρίσιο, ο οποίος σε δηλώσεις του σημείωσε πως οι «πράσινοι» πρέπει να κοιτάξουν το ματς με τον Άρη.
Ο Βραζιλιάνος είπε στην κάμερα της NOVA:
«Πράγματι δεν είναι το αποτέλεσμα που περιμέναμε. Δεν υπάρχει όμως χρόνος για θλίψη. Να ανασυνταχθούμε και να δούμε τη συνέχεια με τον αγώνα με τον Άρη».
Για τη διαφορά της εικόνας του Παναθηναϊκού σε σχέση με τον αγώνα κόντρα στον Απόλλωνα: «Όταν είχα μιλήσει πριν από καιρό ξανά στην τηλεόραση τα αποτελέσματα που είχαμε φέρει τότε ήταν πολύ χειρότερα. Ότι νικήσαμε με τον Απόλλωνα δεν σημαίνει πως παίξαμε τέλεια. Να ξεχάσουμε τον αποψινό αγώνα και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τον αγώνα την Τετάρτη και να προλάβουμε να διορθώσουμε τα λάθη που κάναμε».
Για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κόντρα στον ΠΑΣ και τη συνέχεια: «Σήμερα δουλέψαμε όσο το δυνατόν καλύτερα με τη μπάλα αλλά δεν δημιουργήσαμε ευκαιρίες. Όπως είπα και πριν δεν υπάρχει χρόνος για θλίψη αλλά χρόνος για να διορθώσουμε τα λάθη μας».
Στο παιχνίδι της προσεχούς Τετάρτης (22/9) για την 3η αγωνιστική της Super League πρέπει να στρέψει την προσοχή του ο Παναθηναϊκός σύμφωνα με τον Αϊτόρ Κανταλαπιέδρα, με τον Ισπανό εξτρέμ του «τριφυλλιού» να υπογραμμίζει πως στόχος των «πρασίνων» είναι να συνεχίσουν την σκληρή δουλειά.
Αναλυτικά όσα δήλωσε
«Σήμερα η ομάδα προσπάθησε μέσω της κατοχής, επιτέθηκε. Πρέπει να μάθουμε από τα λάθη μας. Πλέον κοιτάμε το παιχνίδι με τον Άρη. Στο ματς με τον Άρη πρέπει να κερδίσουμε και να πάρουμε τους τρεις βαθμούς. Είναι δύσκολο να παίζεις απέναντι σε μία ομάδα που σε κλείνει τόσο πολύ σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Προσπαθήσαμε να πετύχαμε κάποιο γκολ. Από εδώ και πέρα πρέπει να σκεφτούμε το παιχνίδι με τον Άρη».
Για την παράδοση του ΠΑΣ κόντρα στον Παναθηναϊκό: «Πέρσι η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε συγκεκριμένο πλάνο παιχνιδιού. Φέτος έχουμε πλάνο και ακολουθούμε τις οδηγίες του προπονητή. Στόχος είναι να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά. Με αυτόν τον τρόπο θα τα πάμε καλύτερα».
Το γυναικείο τμήμα βόλεϋ του Παναθηναϊκού κατέκτησε την πρώτη θέση στο φιλικό τουρνουά «Λεωνίδεια 2021» που διοργάνωσε ο Α.Ο. Λαμίας.
Οι «πράσινες» αθλήτριες μετά τη χθεσινή νίκη στον πρώτο αγώνα κόντρα στον ΠΑΟΚ με 3-0, αναμετρήθηκαν για ακόμη μια φορά με το Μαρκόπουλο και κέρδισαν με 1-3 σετ δείχνοντας πολύ θετικά στοιχεία.
Κορυφαία στο σκοράρισμα για το «τριφύλλι» ήταν η Μανωλίνα Κωνσταντίνου με 19 πόντους. Έδωσε χρόνο συμμετοχής σε όλες τις παίκτριες που είχε στη διάθεσή του ο Αποστόλης Οικονόμου.
Τα σετ: 1-3 (25-18, 21-25, 25-21, 25-18)
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΑΟ (Απόστολος Οικονόμου): Χατζηευστρατιάδου (1), Κωνσταντέλου(9), Κωνσταντίνου(19), Παπαστεργίου, Παπαφωτίου(4), Χαντάβα(16), Μεταξά(7), Καραγκούνη(8), Στεπανένκο, Γκρότες, Παπαστεργίου, Τσιτσιγιάννη, Ρόγκα, Χηντάρα.
Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς μίλησε μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από τον ΠΑΣ στα Ιωάννινα και στάθηκε στο γεγονός πως οι «πράσινοι» δεν δημιούργησαν ευκαιρίες στο πρώτο μέρος, ενώ στο δεύτερο δεν είχαν την αποτελεσματικότητα που έπρεπε.
Αναλυτικά όσα είπε στη Nova
«Πρώτα πρέπει να πω συγχαρητήρια στα Γιάννενα. Δεχτήκαμε ένα γκολ στην αρχή του ματς. Μας χρειαζόταν λίγος χρόνος στο πρώτο ημίχρονο για να αποκτήσουμε τον έλεγχο. Ουσιαστικά τον είχαμε χωρίς να δημιουργούμε επικίνδυνες καταστάσεις για τον αντίπαλο. Στο δεύτερο ημίχρονο δημιουργήσαμε ευκαιρίες αλλά δεν ήρθε το γκολ. Υπήρξε μία μεγάλη προσπάθεια αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που περιμέναμε. Δε με προβλημάτισε κάτι ιδιαίτερα. Θα μπορούσαμε να είμαστε λίγο πιο ψύχραιμοι όσο είχαμε την μπάλα στα πόδια».
Την ήττα με σκορ 1-0 γνώρισε ο Παναθηναϊκός από τον ΠΑΣ Γιάννινα για τη 2η αγωνιστική της Super League 1. Οι «πράσινοι» μετά την εμφατική νίκη της πρεμιέρας κόντρα στον Απόλλων Σμύρνης, δεν μπόρεσαν να δώσουν συνέχεια στις νίκες, πραγματοποιώντας κακή εμφάνιση και έτσι προσγειώθηκαν ανώμαλα από τους πανηγυρισμούς της πρεμιέρας.
Έκτη συνεχόμενη νίκη της ομάδας των Ιωαννίνων εις βάρος του «τριφυλλιού», που έπεσαν από την κορυφή μετρώντας πλέον μία νίκη και μία ήττα σε δύο αγωνιστικές.
Οι ενδεκάδες και τα συστήματα
Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς εμπιστεύτηκε την ίδια ενδεκάδα που είχε παρατάξει και στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος ενάντια στον Απόλλωνα Σμύρνης. Έτσι το 4-2-3-1 παρέμεινε αναλλοίωτο με τον Διούδη να βρίσκεται στο τέρμα. Δεξιά στην άμυνα ήταν ο Κώτσιρας, αριστερά ο Χουάνκαρ και στο κέντρο οι Βέλεθ και Σάρλια. Οι Μαουρίσιο και Πέρεθ ήταν και πάλι στον άξονα, ενώ την τριάδα πίσω από τον προωθημένο Καρλίτος αποτέλεσαν οι Κανταλαπιέδρα στα δεξιά, Βιτάλ αριστερά και ο Λούντκβιστ στο κέντρο.
Από τη μεριά του ο Ηρακλής Μεταξάς επέλεξε για τον ΠΑΣ Γιάννινα σχηματισμό 4-4-2. Ο Λοντίγκιν ήταν κάτω από την εστία, ενώ οι Πίρσμαν, Κάργας, Εραμούσπε και Σάλιακας αποτελέσαν την τετράδα της άμυνας από τα αριστερά προς τα δεξιά. Οι Καραχάλιος και Ντομίνγκεθ ήταν οι δύο κεντρικοί χαφ, ο Γκαρντάφσκι βρέθηκε στην αριστερή πλευρά και ο Σνάιντερ δεξιά. Τέλος οι Περέα και Κόντε αποτέλεσαν το επιθετικό δίδυμο για την ομάδα των Ιωαννίνων.
1ο ημίχρονο
Ο Παναθηναϊκός δεν ξεκίνησε με θέρμη τον αγώνα, βλέποντας τον ΠΑΣ στο 3' να απειλεί, μετά από εκτέλεση του κόρνερ, με τον Πίρσμαν να σουτάρει ανενόχλητος και τον Σάρλια να βάζει την προβολή διώχνοντας σε κόρνερ!
Το καλύτερο ξεκίνημα των γηπεδούχων δεν άργησε να μετουσιωθεί σε γκολ αφού στο 5ο λεπτό ο ΠΑΣ Γιάννινα πήρε κεφάλι στο σκορ. Μετά από ωραίο σπάσιμο της μπάλας από τον Περέα έξω από τη μεγάλη περιοχή και όμορφο καλοζυγισμένο πλασέ του επερχόμενου Γκαρντάβσκι, ο Διούδης νικήθηκε και έτσι οι Γιαννιώτες μπήκαν από πολύ νωρίς σε θέση οδηγού.
Η πρώτη φάση για το «τριφύλλι» ήρθε στο 7΄με μακρινό σουτ του Καρλίτος, άλλα η μπάλα κατέληξε πολύ ψηλά από το οριζόντιο δοκάρι του Λοντίγκιν. Έχοντας φτάσει στα μισά του πρώτου ημιχρόνου (23’) ήταν εμφανές πως ο Παναθηναϊκός δεν μπορούσε να βρεθεί με αξιώσεις στην εστία των γηπεδούχων που είχαν παραχωρήσει την κατοχή της μπάλας στους «πράσινους» και τους περίμεναν λίγο πριν την μεσαία γραμμή.
Στο 30’ μία κεφαλιά του Σάρλια από εκτέλεση κόρνερ του Λούντκβιστ έστειλε τη μπάλα ψηλά πάνω από το οριζόντιο δοκάρι του Λοντίγκιν. Στο 42’ ο Παναθηναϊκός έχασε σπουδαία ευκαιρία για να ισοφαρίσει με τον Χουάνκαρ να σεντράρει από αριστερά, τον Αϊτόρ να κάνει το σουτ, αλλά την μπάλα να περνάει λίγο άουτ.
Στο ίδιο λεπτό (42’) ο ΠΑΣ πραγματοποίησε την πρώτη του αλλαγή στον αγώνα καθώς ο Κόντε σε μία προηγούμενη φάση τραυματίστηκε, δίνοντας τη θέση του στον Μορέιρα. Μάλιστα στο 45’ ο Μορέιρα έγινε απειλητικός όταν σέντραρε από αριστερά, ο Περέα μπήκε στη φάση και έκανε την προβολή, αλλά η μπάλα πέρασε άουτ, μένοντας έτσι το 1-0 έως το τέλος του ημιχρόνου.
2ο ημίχρονο
Το δεύτερο ημίχρονο ξεκίνησε χωρίς κάποια αλλαγή για τις δύο ομάδες, με τον Παναθηναϊκό να απειλεί λίγο αργότερα και συγκεκριμένα στο 54’ με απευθείας εκτέλεση φάουλ του Λούντκβιστ, αλλά η μπάλα πέρασε λίγο έξω από το δοκάρι του Λοντίγκιν.
Στο 56’ ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς έκανε πιο επιθετικό το σχήμα του Παναθηναϊκού περνώντας στον αγώνα τον Ιωαννίδη αντί του Λούντκβιστ. Τρία λεπτά αργότερα ο διαιτητής Παπαδόπουλος καταλόγισε πέναλτι για χέρι του Κανταλαπιέδρα, ο οποίος με τάκλιν δοκίμασε να σταματήσει τον Πίρσμαν, ωστόσο με τη βοήθεια του VAR η απόφαση ανακλήθηκε, καθώς ο Έλληνας ρέφερι θεώρησε το χέρι ως χέρι στήριξης.
Το γκολ για το «τριφύλλι» δεν έρχονταν, αφού οι «πράσινοι» παρουσίαζαν μεγάλες δυσκολίες στη δημιουργία φάσεων και έτσι ο Σέρβος τεχνικός στο 70’ προχώρησε σε διπλή αλλαγή με τους Μαουρίσιο και Κανταλαπιέδρα να δίνουν τις θέσεις τους στους Βιγιαφάνιες και Παλάσιος.
Οι αλλαγές για τον Παναθηναϊκό συνεχίστηκαν με τους Χατζηγιοβάνη αντί Βιτάλ και Μακέντα αντί Καρλίτος να περνούν στο ματς στο 79’. Στο 85’ ο Έλληνας εξτρέμ σέντραρε επικίνδυνα προς την εστία του ΠΑΣ, ο Κέργας έδιωξε με κεφαλιά, η μπάλα πήρε περίεργη τροχιά και πέρασε κόρνερ.
Στο 90’ και πάλι ο Χατζηγιοβάνης σέντραρε αλλά ο Μακέντα δεν μπόρεσε να μπει στη φάση και έτσι η ευκαιρία πέρασε ανεκμετάλλευτη, με το 1-0 να μένει μέχρι το τέλος.
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Σ’ ένα παιχνίδι με «άρωμα» Euroleague, που πήγε στο έξτρα πεντάλεπτο της παράτασης, ο Παναθηναϊκός λύγισε την Παρτίζαν με σκορ 89-85 και θ’ αντιμετωπίσει στον αυριανό μεγάλο τελικό του 3ουτουρνουά «Παύλος Γιαννακόπουλος» την πρωταθλήτρια Ευρώπης, Αναντολού Εφές.
Κορυφαίος για το τριφύλλι ήταν ο Ιωάννης Παπαπέτρου με 20 πόντους, ενώ εξαιρετικοί ήταν οι Πέρι (15π.), Έβανς (15π.) και Φλόιντ (11π.) Επέστρεψε ο κόσμος στο ΟΑΚΑ, μετά από περίπου 1,5 χρόνο, και το κλειστό γήπεδο του Αμαρουσίου θύμισε και πάλι έδρα.
Ο αγώνας
Ο Παναθηναικός ξεκίνησε πολύ ορεξάτος στην άμυνα, παίρνοντας από νωίς κεφάλι στο σκο, χάρη στον ηγέτη του Παπαπέτρου. Οι φιλοξενούμενοι, μπορεί να εμφανίστηκαν κάπως αγχωμένοι, όμως με μπροστά τον Λεντέι, πήραν το προβάδισμα με 9-12. Η αναμέτρηση είχε αρκετά λάθη και άστοχα σουτ, αν και αμφότερες οι άμυνες καλός βαθμό. Η συνύπαρξη των Μέικο-Νέντοβιτς και Παπαπέτρου, ενθουσίασε τον κόσμο, όμως ήταν φανερό πως θέλουν δουλειά για να δέσουν. Το 14-20 υπέρ της Παρτίζαν ήταν δίκαιο, καθώς οι πράσινες επιθέσεις έβρισκαν σίδερο, ενώ το «iso» ήταν συνεχόμενο κι ανεπιτυχές.
Η εικόνα του ματς δεν άλλαξε στις αρχές του δευτέρου δεκαλέπτου. Εκτελεστικά οι πράσινοι ήταν κακοί, ενώ οι επιστροφές του στα μετόπισθεν, τουλάχιστον κακές. Το 18-34 γράφτηκε με τρίποντα των Μουρ και Λεντέι, με τον Πρίφτη να καλεί άμεσα τάιμ-άουτ. Το 21-40 έδειχνε πως οι Σέρβοι κυρίαρχοι του παρκέ, με τον νεαρό Τριφούνοβιτς, πως το μέλλον του ανήκει. Τουλάχιστον ο Πέρι ξεψάρωσε μερικώς και με πέντε συνεχόμενους πόντους έκανε το 28-40, δίνοντας το έναυσμα ν’ακουστεί λίγο παραπάνω ο κόσμος του τριφυλλιού. Βέβαια η αγωνιστική αφύπνιση του Πάντερ, έκλεισε το ημίχρονο στο 31-48 με την Παρτίζαν να είναι σαφώς ανώτερη από την ελληνική ομάδα.
Ο Κέντρικ Πέρι φώναξε παρών στο τρίτο δεκάλεπτο. Έβγαλε ενέργεια, σκόραρε, πάσαρε, ενώ και ο Οκάρο Ουάιτ έμοιαζε να ξυπνάει για πρώτη φορά με την πράσινη φανέλα. Η Παρτίζαν με τον κυνικό Λεντέι ανταπεξήλθε της πράσινης πίεσης, αν και το μομέντουμ είχε αλλάξει. Ο Παπαγιάννης έκανε τη διαφορά στα ριμπάουντ, ενώ ο Παπαπέτρου έδωσε ποιότητα στην επίθεση των γηπεδούχων. Βάλτε στα θετικά και την καλή απόδοση του Μέικον, άρα η βελτίωση του ΠΑΟ ήταν εμφανής. Το 59-68 βέβαια με γκολ-φάουλ του δαιμόνιου Μάνταρ (εξαιρετικός γκαρντ), μάλλον αδίκησε τον πρωταθλητή Ελλάδος.
Ο Ντάριλ Μέικον βρήκε το ρυθμό του, ο Παναθηναϊκός έπαιζε άμυνα στα όρια του φάουλ και το ματς έγινε ξανά ντέρμπι. Η Παρτίζαν έχασε τον προσανατολισμό της, ο Πέρι δείχνει πως έχει προσαρμοστεί και το 71-73, προμήνυε φινάλε-θρίλερ. Ο Ιωάννης Παπαπέτρου με τρίποντο έγραψε το 76-73 και το ΟΑΚΑ μετά από ενάμισι χρόνο πήρε φωτιά. Η άμυνα έκανε τη διαφορά για το τριφύλλι, που δείχνει πως φέτος θα παίζει ξύλο στα μετόπισθεν. Βέβαια η ομάδα του Ζοτς, δεν θα παρατούσε έτσι την αναμέτρηση και με τους Πάντερ και Ζάγκορατς, ισοφάρισαν την αναμέτρηση σε 80-80, 36 δεύτερα πριν το τέλος της αναμέτρησης. Τελικά ο Μαντάρ στόχησε στην επίθεση της Παρτίζαν, ενώ το floater του Πέρι, λίγο έλειψε να δώσει το ροζ φύλο στον Παναθηναϊκό.
Στην παράταση δεν παρακολουθήσαμε, πολύ ωραίο παιχνίδι (ελέω κόπωσης), όμως το τριφύλλι με δύο τρίποντα των Πέρι και Έβανς, πήρε κεφάλι στο σκορ με 86-85. Ο κόουτς Πρίφτης μ’ένα ωραίο play, έβγαλε αμαρκάριστο τον Παπαπέτρου κι εκείνος, έκανε τη δουλειά του, γράφοντας το 89-85 για τον Παναθηναϊκό κι εν ολίγοις, έδωσε τη νίκη στην ομάδα του. Η Παρτίζαν δεν είχε απάντηση στην τελευταία της επίθεση κι έτσι ο Παναθηναϊκός, πήρε τη νίκη-πρόκριση για τον τελικό του τρίτου τουρνουά Παύλος Γιαννακόπουλος.
Τα δεκάλεπτα: 14-20, 31-48, 59-68, 80-80, 89-85