Μετά την ήττα από τον Άρη ο Χουάνκαρ σε δηλώσεις του τόνισε ότι ο Παναθηναϊκός πρέπει να αλλάξει άμεσα την εικόνα της, καθώς δεν υπάρχει χρόνος.
Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Ισπανός αμυντικός στην κάμερα της Nova:
Για την εικόνα του αγώνα: «Νομίζω ότι η ομάδα ξεκίνησε καλά, αλλά δεχτήκαμε ένα γκολ πολύ νωρίς στην αντεπίθεση. Από εκεί και πέρα προσπαθήσαμε να κάνουμε τα πράγματα καλά».
Για το πως θα διορθωθεί το πρόβλημα με τα γρήγορα γκολ που δέχεται ο Παναθηναϊκός: «Είναι καταστάσεις οι οποίες συμβαίνουν, πράγματι θα πρέπει να μπορούμε να ανατρέπουμε αυτές τις καταστάσεις. Είναι το δεύτερο διαδοχικό παιχνίδι στο οποίο έχουμε αρνητικό αποτέλεσμα, αλλά πρέπει να παίξουμε και να αποδείξουμε πως η ομάδα μπορεί να τα πάει πολύ πολύ καλύτερα. Αυτό το οποίο είναι σημαντικό είναι να δουλέψουμε και να δείξουμε παιχνίδι το παιχνίδι πως ο Παναθηναϊκός είναι μία από τις καλύτερες ομάδες στην Ελλάδα».
Για το αν με την πάροδο του χρόνου ο Παναθηναϊκός θα βελτιωθεί και θα παίρνει αποτελέσματα εκτός έδρας: «Θέλω και ελπίζω πως ναι. Δεν υπάρχει χρόνος, πρέπει να δημιουργήσουμε αυτή την αλλαγή και γρήγορα. Να σταματήσουμε να δεχόμαστε γκολ και μάλιστα πάρα πολύ νωρίς ώστε να μπορούμε να προχωρήσουμε».
Την πρώτη της ήττα σε φιλικό προετοιμασίας γνώρισε η γυναικεία ομάδα βόλεϋ του Παναθηναϊκού από τη Θέτιδα Βούλας στο κλειστό του Αγίου Θωμά στο Μαρούσι.
Οι «πράσινες» παρά την ήττα με 1-2 είχαν καλά διαστήματα, ωστόσο έδειξαν πως χρειάζονται ακόμα δουλειά για να φτάσουν στο επίπεδο που πρέπει και επιθυμεί ο προπονητής της ομάδας, Απόστολος Οικονόμου. Ο Έλληνας τεχνικός δοκίμασε διάφορα σχήματα και σχεδίασε διάφορα πλάνα εν όψει της νέας σεζόν κόντρα σε έναν αξιόμαχο αντίπαλο.
Στο πρώτο σετ που ουσιαστικά ο Παναθηναϊκός αγωνίστηκε πλήρης το κατέκτησε με 25-17, στο δεύτερο και στο τρίτο σετ έγιναν πολλές δοκιμές και οι «πράσινες» τα έχασαν και τα δύο με 24-26.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αγωνίστηκαν οι Στεπανένκο και Κρος για ορισμένο χρονικό διάστημα, ενώ μοναδική απούσα ήταν η Μαρία Τσιτσιγιάννη που είχε ένα μικρό πρόβλημα τραυματισμού.
Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς στις δηλώσεις του μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από τον Άρη ανέφερε πως οι ήττες πληγώνουν το «τριφύλλι», υπογράμμισε όμως πως όσο θα προσαρμόζονται οι νέοι παίκτες η ομάδα θα γίνεται καλύτερη.
Αναλυτικά όσα είπε ο Γιοβάνοβιτς:
«Δύο παιχνίδια δεχτήκαμε γκολ στην αρχή και δεν μπορέσαμε να γυρίσουμε το σκορ στη διάρκεια του παιχνιδιού. Δεν είχε πολύ μεγάλη ποιότητα το παιχνίδι. Νομίζω ότι δεν δικαιούμαστε να χάσουμε.
Σίγουρα είναι πρόβλημα οι ήττες σε δυο συνεχόμενα παιχνίδια. Πιστεύω ότι όσο θα προσαρμόζονται οι νέοι παίκτες, θα γινόμαστε καλύτεροι. Όπως και να έχει μας πληγώνουν οι δυο συνεχόμενες ήττες».
Την ήττα με σκορ 1-0 γνώρισε από τον Άρη ο Παναθηναϊκός στο πλαίσιο της 3ης αγωνιστικής της Super League 1.
Οι «πράσινοι» για δεύτερο συνεχόμενο παιχνίδι μετά από αυτό με τον ΠΑΣ Γιάννινα, δέχτηκαν νωρίς γκολ (10ο λεπτό - Καμαρά) και παρά το γεγονός πως στη συνέχεια δημιούργησαν κάποιες ευκαιρίες για να σκοράρουν δεν τα κατάφεραν, γνωρίζοντας τη δεύτερη συνεχόμενη ήττα τους στο πρωτάθλημα.
Προβλημάτισε και πάλι με την απόδοσή του το «τριφύλλι», που είχε κατοχή αλλά όχι κραυγαλέες και πολλές ευκαιρίες για να σκοράρει. Δεν βοήθησαν οι παίκτες που ήρθαν από τον πάγκο.
Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς μετά την ήττα της 2ης αγωνιστικής από τον ΠΑΣ Γιάννινα, προχώρησε σε εκτεταμένο λίφτινγκ κάνοντας πέντε αλλαγές στην αρχική ενδεκάδα. Ο σχηματισμός για τους «πράσινους» παρέμεινε στο 4-2-3-1. Ο Διούδης ήταν στην εστία, ο Κώτσιρας δεξιός μπακ, ο Χουάνκαρ αριστερός και ο Βέλεθ με τον Πούγγουρα πήραν θέση στο κέντρο της άμυνας. Οι Πέρεθ και Αλεξανδρόπουλος ήταν τα δύο αμυντικά χαφ. Ο Χατζηγιοβάνης αγωνίστηκε στη δεξιά πλευρά, ο Βιτάλ στην αριστερή και ο Βιγιαφάνιες τοποθετήθηκε πίσω από τον Ιωαννίδη, που ήταν στην κορυφή της επίθεσης.
Από τη μεριά του, πολλές αλλαγές έκανε και ο Άκης Μάντζιος για τον Άρη. Οι γηπεδούχοι παρατάχθηκαν και αυτοί με διάταξη 4-2-3-1. Ο Κουέστα πήρε θέση στο τέρμα. Ο Σούντγκρεν στο δεξί άκρο της άμυνας, ο Γκάνεα στο αριστερό και οι Μπράμπετς και Φαμπιάνο στο κέντρο της άμυνας. Οι Τζέγκο και Σάσα ήταν οι δύο κεντρικοί μέσοι. Τέλος, Μπερτόλιο, Μαντσίνι και Γκάμα σχημάτισαν την μεσοεπιθετική τριπλέτα πίσω από τον Καμαρά που αγωνίστηκε στην κορυφή της επίθεσης.
Το ματς ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο για τον Παναθηναϊκό αφού με τη συμπλήρωση 10 λεπτών ο Άρης μπήκε σε θέση οδηγού στο σκορ. Από ελεύθερο του Διούδη οι παίκτες του Άρη πήραν την πρώτη κεφαλιά κάτω από τη σέντρα. Ο Καμαρά έβγαλε την κάθετη για τον Μπερτόγλιο και αυτός έχοντας μπει στην περιοχή του «τριφυλλιού» έκανε την παράλληλη πάσα για τον Γάλλο που σε κενή εστία δεν είχε πρόβλημα να σπρώξει την μπάλα στα δίχτυα και να κάνει το 1-0 στο 10’.
Το παιχνίδι είχε καλό ρυθμό, η κατοχή της μπάλας άλλαζε συχνά πυκνά, με τον Παναθηναϊκό να προσπαθεί να αντιδράσει, ωστόσο να μην τα καταφέρνει. Στο 18ο λεπτό, οι γηπεδούχοι διαμαρτυρήθηκαν για πέναλτι αφού από σέντρα η μπάλα βρήκε στον αγώνα του Πούγγουρα, όμως ο Έλληνας αμυντικός είχε βάλει τα χέρια πίσω από την πλάτη και έτσι ο διαιτητής Παπαπέτρου έδειξε να συνεχιστεί το παιχνίδι.
Στο 23’ ο Παναθηναϊκός είχε την πρώτη του καλή στιγμή. Οι «πράσινοι» βγήκαν στην κόντρα από κλέψιμο του Αλεξανδρόπουλου πίσω από τη σέντρα, ο Χατζηγιοβάνης έκανε τη σέντρα από τα δεξιά, ο Ιωαννίδης έκανε πανέξυπνη κίνηση ανάμεσα στα δύο αντίπαλα στόπερ, αλλά η μπάλα από το πλασέ του πέρασε πάνω από την εστία του Κουέστα.
Ο Έλληνας επιθετικός του «τριφυλλιού» απείλησε και πάλι στο 25’. Αυτή τη φορά από εκτέλεση φάουλ του Χατζηγιοβάνη, ο Ιωαννίδης πήδηξε πιο ψηλά από όλους και έπιασε μια πολύ καλή κεφαλιά, αλλά ο Κουέστα απέκρουσε σε κόρνερ.
Ο Παναθηναϊκός συνέχισε να έχει την κατοχή της μπάλας και την πρωτοβουλία των κινήσεων, όμως δεν μπορούσε να φτάσει εύκολα με αξιώσεις στην εστία του Κουέστα. Από την άλλη ο Άρης είχε μείνει πίσω στο γήπεδο και ήταν εμφανές πως περίμενε κάποιο κλέψιμο για να «χτυπήσει» στην κόντρα. Έχοντας μπει στο τελευταίο πεντάλεπτο του πρώτου ημιχρόνου οι «πράσινοι» μετέφεραν το παιχνίδι στην περιοχή του Άρη, αλλά δεν κατάφεραν να πετύχουν κάτι ουσιαστικό με το 1-0 να παραμένει μέχρι το τέλος του ημιχρόνου.
Το δεύτερο ημίχρονο ξεκίνησε χωρίς αλλαγές για τον Παναθηναϊκό, όχι όμως και για τον Άρη, αφού ο Εντιαγέ πέρασε στη θέση του Μπερτόλιο. Οι γηπεδούχοι μάλιστα είχαν την πρώτη καλή στιγμή στο 50’ με πολύ ωραίο φαλτσαριστό σουτ του Μαντσίνι έξω από την περιοχή, με την μπάλα να περνάει ελάχιστα άουτ!
Συμπληρώνοντας δέκα λεπτά αγώνα στο δεύτερο ημίχρονο, ο Παναθηναϊκός έκλεβε αρκετές φορές τη μπάλα στο κέντρο, όμως οι «πράσινοι» δεν είχαν ουσία στο παιχνίδι τους και συνέχιζαν να μην ανησυχούν τον τερματοφύλακα των γηπεδούχων που όσο διατηρούσαν το εύθραυστο προβάδισμα έδειχναν να ικανοποιούνταν.
Στο 59’ από στημένη φάση ο Εντιαγέ πήρε επικίνδυνη κεφαλιά, όμως ο Διούδης στην έξοδο με ανοιχτά τα χέρια βρήκε τη μπάλα και αποσόβησε τον κίνδυνο. Δύο λεπτά αργότερα (61’) ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς προχώρησε σε διπλή αλλαγή με τους Μαουρίσιο και Παλάσιος να αντικαθιστούν τους Αλεξανδρόπουλο και Βιγιαφάνιες. Μετά την αλλαγή ο Βιτάλ πέρασε σε ρόλο δεκαριού και ο Παλάσιος πήγε σε θέση αριστερού εξτρέμ.
Ο Άρης είχε ανεβάσει την απόδοσή του σε σχέση με το πρώτο ημίχρονο έχοντας κερδίσει αρκετά μέτρα στο γήπεδο, ενώ είχε γίνει και πιο επικίνδυνος . Στο 65’ ο Διούδης ήταν και πάλι παρών μπλοκάροντας ένα σουτ του Εντιαγέ. Το «τριφύλλι» απάντησε στις ευκαιρίες στο 69’ και πάλι με τον Ιωαννίδη, που κατάφερε να βγει μπροστά από τον Μπράμπετς, ο οποίος με λανθασμένο τρόπο θέλησε να καλύψει την μπάλα, αλλά το πλασέ του εξουδετέρωσε ο Κουέστα.
Στο 71’ ο Γκάμα έδωσε τη θέση του στον Ματέο Γκαρσία και ένα λεπτό αργότερα ο Καρλίτος μπήκε αντί του Χατζηγιοβάνη. Η τέταρτη τελική του Ιωαννίδη στο ματς ήρθε στο 76’ με κεφαλιά, όμως ο Κουέστα μπλόκαρε έστω και με δυσκολία. Από το 70’ και μετά ο Παναθηναϊκός είχε πάρει μέτρα στο γήπεδο, προσπαθούσε να ασκήσει πίεση στον Άρη, όμως οι παίκτες του Γιοβάνοβιτς δημιουργούσαν με δυσκολία τελικές με αξιώσεις για γκολ.
Ο Μαντσίνι έδωσε τη θέση του στον Ιτούρμπε στο 82ο λεπτό και στο 87’ ο Γιοβάνοβιτς έκλεισε τις αλλαγές του με τους Ιωαννίδη και Πούγγουρα να αποχωρούν, δίνοντας τις θέσεις τους στους Μακέντα και Λούντγκβιστ στο ματς. Ο Παναθηναϊκός θα τα έπαιζε όλα για όλα στα τελευταία λεπτά. Ο Μάντζιος στο 91’ πέρασε τον Ματίγια αντί του Σάσα σε μία αλλαγή για να ροκανίσει και τα τελευταία λεπτά.
Το 1-0 δεν άλλαξε μέχρι το τέλος και έτσι ο Παναθηναϊκός γνώρισε τη δεύτερη συνεχόμενη εκτός έδρας ήττα του.
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Ηλεκτρονικά μέσω συγκεκριμένης πλατφόρμας θα μπορούν να προμηθεύονται οι φίλοι του Παναθηναϊκού τα εισιτήρια για το Super Cup εφόσον επιθυμούν να δώσουν το «παρών» στο «Δημήτρης Τόφαλος» της Πάτρας το Σαββατοκύριακο (25-26/9). Πέντε ευρώ το κόστος για τους αγώνες του Σαββάτου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΣΑΚΕ:
«Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για το τζάμπολ στο 2ο HNC COIN SUPER CUP που θα διεξαχθεί στο κλειστό "Δημήτριος Τόφαλος" της Πάτρας με τη συμμετοχή του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ, του Λαυρίου Megabolt, της ΑΕΚ και του Προμηθέα.
Ο νέος θεσμός που δημιούργησε ο ΕΣΑΚΕ, επιστρέφει για να χαρίσει μοναδικές στιγμές καθώς θα συνδυαστεί με την επιστροφή των Ελλήνων φιλάθλων στα γήπεδα. Μάλιστα, εκείνοι που επιθυμούν να παρακολουθήσουν από κοντά όμορφο θέαμα μπορούν να προμηθευτούν άμεσα τα εισιτήρια τους για τους συναρπαστικούς ημιτελικούς του Σαββάτου (25/9), Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ-Λαύριο Megabolt και Προμηθέας-ΑΕΚ, μέσω του viva.gr με τιμή 5 ευρώ για κάθε αγώνα. Για τις αναμετρήσεις της Κυριακής (26/9) θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.
Tο πρόγραμμα του 2ου HNC COIN SUPER CUP έχει ως εξής (όλες οι αναμετρήσεις θα μεταδοθούν τηλεοπτικά από την ΕΡΤ3):
Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου
16:30: Παναθηναϊκός ΟΠΑΠ – Λαύριο Megabolt
21:00: Προμηθέας – ΑΕΚ
Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου
16:30: Μικρός τελικός
21:00: Μεγάλος τελικός
Υγειονομικό Πρωτόκολλο
Ο ΕΣΑΚΕ επισημαίνει στους φιλάθλους που επιθυμούν να βρεθούν στο κλειστό «Δημήτριος Τόφαλος», σύμφωνα με την νομοθεσία ισχύουν τα κάτωθι ως προς τους όρους προσέλευσής στο 2ο HNC CΟΙΝ SUPER CUP:
- Οι κάτοχοι εισιτηρίου ή πρόσκλησης οφείλουν να προσέρχονται στο γήπεδο με το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή το πιστοποιητικό νόσησης το οποίο θα επιδεικνύουν στους ελέγχους, μαζί με το έγγραφο ταυτοποίησης (ταυτότητα, διαβατήριο ή άδεια παραμονής).
- Σχετικά με την είσοδο των ανήλικων φιλάθλων στο γήπεδο, η είσοδος των ανηλίκων άνω των δώδεκα (12) έως και δεκαεπτά (17) ετών, θα γίνεται με τη βεβαίωση αρνητικού ελέγχου με PCR τεστ εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών ή rapid test εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών προ της διεξαγωγής του αγώνα, ενώ για τους 12 ετών και κάτω, επιτρέπεται να εισέρχονται και με βεβαίωση αρνητικού self – test που έχει διενεργηθεί την ημέρα του αγώνα.
- Οι φίλαθλοι κατά την είσοδό τους, αλλά και κατά την παραμονή τους στο γήπεδο πρέπει να φορούν προστατευτική μάσκα και να τηρούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά του COVID-19».
Τελική μορφή πήρε η προημιτελική φάση του Κυπέλλου Ελλάδας στο μπάσκετ, αφού ολοκληρώθηκαν οι αναμετρήσεις της φάσης των «16».
Ο Παναθηναϊκός θυμίζουμε πως εξαρχής έχουν κληρωθεί απέναντι στο Λαύριο. Στις υπόλοιπες αναμετρήσεις, η ΑΕΚ αγωνίζεται με το Περιστέρι, ο Προμηθέας με τον ΠΑΟΚ και ο Ολυμπιακός με τον Ιωνικό.
Αναλυτικά τα ζευγάρια της φάσης των «8»:
Παναθηναϊκός – Λαύριο
Προμηθέας – ΠΑΟΚ
ΑΕΚ – Περιστέρι
Ολυμπιακός – Ιωνικός Νίκαιας
Με πέντε αλλαγές στην αρχική του ενδεκάδα, σε σχέση με αυτή των δύο πρώτων αγωνιστικών, θα παραταχθεί κόντρα στον Άρη ο Παναθηναϊκός!
Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς αποφάσισε να προχωρήσει σε εκτεταμένο φρεσκάρισμα αφήνοντας εκτός τους Σάρλια, Μαουρίσιο, Κανταλαπιέδρα, Λούντκβιστ και Καρλίτος και στις θέσεις τους να βάλει τους Πούγγουρα, Αλεξανδρόπουλο, Χατζηγιοβάνη, Βιγιαφάνιες και Ιωαννίδη.
Το 4-2-3-1 θα παραμείνει, με τον Διούδη να είναι στην εστία και τους Κώτσιρα, Βέλεθ, Πούγγουρα και Χουάνκαρ να αποτελούν την τετράδα στην άμυνα από τα δεξιά στα αριστερά. Οι Πέρεθ και Αλεξανδρόπουλος θα είναι τα δύο αμυντικά χαφ, ο Χατζηγιοβάνης θα αγωνιστεί τη δεξιά πλευρά, ο Βιτάλ στην αριστερή και ο Βιγιαφάνιες θα είναι πίσω από τον Ιωαννίδη, ο οποίος θα βρίσκεται στην κορυφή της επίθεσης.
Για τη θητεία του στον Παναθηναϊκό μίλησε μεταξύ άλλων ο Άγγελος Αναστασιάδης, μέσω συνέντευξης που παραχώρησε στην ιστοσελίδα sport24.gr. Ο άλλοτε ποδοσφαιριστής και τεχνικός του «τριφυλλιού» αναφέρθηκε επίσης στην οικογένεια Βαρδινογιάννη, στο ευρωπαϊκό DNA των «πρασίνων», στον Πάουλο Σόουζα, αλλά και στο Ζινεντίν Ζιτνάν.
Αναλυτικά όσα είπε για τον Παναθηναϊκό:
«Μου θύμισες και τις δύο ευρωπαϊκές προκρίσεις με την Άρσεναλ το 1997 στον πάγκο του ΠΑΟΚ και με την Γιουβέντους στον πάγκο του Παναθηναϊκού το 2000. Την Άρσεναλ του Βενγκέρ, του Μπέργκαμπ, του Όβερμαρς, του Ανελκά, του Βιεϊρά. Όσα έπαιρνε ο προπονητής εκεί παίρναμε εμείς όλοι μαζί. Όλη η ομάδα κι ο Γιάνγκος και οι φροντιστές και οι σεκιούριτι του γηπέδου.
Όταν κερδίσαμε με τον Παναθηναϊκό την Γιουβέντους με 3-1 στο ΟΑΚΑ και περάσαμε στους “16” του Τσάμπιονς Λιγκ, τρελάθηκα, γιατί ξεκίνησε να γίνεται κάτι παραπλήσιο με τον ΠΑΟΚ. Έκανα λάθος εγώ κι αντέδρασα, γιατί το dna του Παναθηναϊκού είναι εντελώς διαφορετικό από το dna του ΠΑΟΚ. Μεγάλες ομάδες και οι δύο, αλλά με διαφορετικό dna.
Ο Ολυμπιακός έχει παίξει τόσες φορές στο Τσάμπιονς Λιγκ, αλλά ο Παναθηναϊκός να ξέρεις είναι με διαφορά η πρώτη ελληνική ομάδα σε αναγνωρισιμότητα και δημοφιλία όταν πάει να παίξει στην Ευρώπη.
Και δεν γίνεται αυτό μόνο επειδή έφτασε στον τελικό του Πρωταθλητριών το 1971. Υπάρχει ένας σεβασμός στην Ευρώπη για τον Παναθηναϊκό, αλλά αν συνεχίσουν έτσι να μην βγαίνουν στην Ευρώπη, θα χαθεί αυτό.
Ο Παναθηναϊκός είναι με διαφορά η πρώτη ελληνική ομάδα σε αναγνωρισιμότητα και δημοφιλία όταν πάει να παίξει στην Ευρώπη
Παίζουμε τότε με την Λα Κορούνια, κερδίζουμε 1-0 και στο 88΄ είμαστε πέντε άνθρωποι με έναν και κάνει ένα ανάποδο ψαλίδι κάποιος, χτυπάει η μπάλα στο καλώδιο και μας ισοφαρίζουν. Τότε 80 χιλιάδες κόσμος μέσα στο ΟΑΚΑ, προτού παίξουμε με την Γιουβέντους, φωνάζει “… ο ΠΑΟΚ και η Θεσσαλονίκη” με αποδέκτη εμένα.
Κερδίζουμε το Αμβούργο 0-1 και περιμένουμε να έρθει η Γιουβέντους. Στο Τορίνο χάσαμε με 2-1, το σκορ ήταν 1-1 μέχρι το 93′. Κάναμε ένα λάθος σε ένα κόρνερ και φάγαμε το δεύτερο γκολ.
Θυμάμαι ότι από τότε παίζαμε εμείς 3-4-3. Όχι το σημερινό 3-5-2, αλλά με έναν μπροστά και έναν στην άκρη να αλλάζει. Εκεί που είχαν την δύναμη οι μπακ του αντιπάλου. Στην πλευρά του καλύτερού τους μπακ έβαζα εξτρέμ. Τον σταματούσα, δηλαδή, πριν να ξεκινήσει.
Έπαιζα με τρεις τότε, πριν 20 χρόνια, γιατί είναι το πιο επιθετικό σύστημα απ’ όλα, αν ζητήσεις επιθετικά πράγματα. Εάν ζητήσεις αμυντικά είναι το πιο αμυντικό σύστημα. Αν το παίζεις αμυντικά, λες οι τρεις πίσω και οι πέντε στη μέση δεν πάτε πουθεν, ή οι τρεις πίσω και οι τέσσερις στη μέση δεν πάτε πουθενά και μαζί και ο τερματοφύλακας πάμε στους οχτώ. Άρα, με τρεις παίκτες θα βάλεις γκολ; Ανάλογα τι ζητάς.
Τελειώνει το παιχνίδι και λέει ο Ζιντάν στον Ντάβιτς “αυτοί ήταν πιο πολλοί από εμάς;”
Η Γιουβέντους είχε Ζιντάν, Τρεζεγκέ, Ντάβιτς και δεν συμμαζεύεται και την μισή Εθνική Ιταλίας, με Αντσελότι προπονητή. Ο Ζιντάν δεν έπαιξε εδώ, είχε πάρει κόκκινη. Στο ματς στην Ιταλία είχε τρελαθεί. Είχαμε κατοχή 75% μέσα στο Τορίνο. Τελειώνει το παιχνίδι και λέει ο Ζιντάν στον Ντάβιτς. “Αυτοί ήταν πιο πολλοί από εμάς;”. Πηγαίναμε προς τα αποδυτήρια και τους ακούμε να το λένε. Εγώ έλεγα πάντα στους παίκτες απλά να πάμε να παίξουμε ποδόσφαιρο.
Το μεγαλύτερο λάθος του Παναθηναϊκού ήταν το ότι έφυγε η οικογένεια Βαρδινογιάννη. Στον Παναθηναϊκό λύθηκε το οικονομικό μου πρόβλημα και ως ποδοσφαιριστής και ως προπονητής.
Τα χρήματα που πήρα και ως ποδοσφαιριστής, στον ΠΑΟΚ δεν πρόκειται να τα έβλεπα ούτε στον ύπνο μου. Η οικογένεια Βαρδινογιάννη ήταν μία ευλογία για τον Παναθηναϊκό. Δεν μπόρεσαν στον Παναθηναϊκό να το καταλάβουν.
Έχω πολύ καλές σχέσεις με την οικογένεια Βαρδινογιάννη. Διατηρούνται αυτές οι σχέσεις από το 1981 που έφυγα απ’ κει ως αποτυχημένος, γιατί είναι αλήθεια πως δεν έδωσα αυτά που μπορούσα να δώσω σύμφωνα με την αξία μου. Και ως προπονητής, επίσης, έφυγα.
Το μεγαλύτερο λάθος του Παναθηναϊκού ήταν το ότι έφυγε η οικογένεια Βαρδινογιάννη
Η μόνη φορά στην προπονητική μου καριέρα που με έδιωξαν και έφταιγα εγώ ήταν στον Παναθηναϊκό. Γιατί μου είπαν όταν ανέλαβα “κοίταξε να δεις θα κάνεις αυτό εδώ και εκείνο, αλλά δεν θα κάνεις το τάδε”, κι εγώ το έκανα, γιατί τρελάθηκα.
Δεν χρειάζεται να το πω. Ξεπέρασα το όριο. Βγήκα την άλλη μέρα και είπα “άντε γεια σας”. Η αλληλοεκτίμηση, όμως, με την οικογένεια Βαρδινογιάννη είμαι μεγάλη. Κάθε χρόνο στην γιορτή μου αυτή η αλληλοεκτίμηση έχει αντίκρισμα. Τίποτα άλλο δεν έχω να πω.
Ήμουν στην Εθνική Κύπρου, μετά από μία μεγάλη διοργάνωση μαζεύονται οι προπονητές των Εθνικών ομάδων παγκοσμίως σε μία χώρα. Ήμασταν στην Αυστρία. Διοργανωτές ήταν FIFA και UEFA,157 προπονητές Εθνικών ομάδων ήμασταν εκεί.
Είχαν καλέσει και τον Σόουζα για να τον τιμήσουν γιατί είχε πάρει δύο Τσάμπιονς Λιγκ με διαφορετικές ομάδες. Είχα να τον δω από τον Παναθηναϊκό. Είχαν περάσει 7-8 χρόνια. Εντωμεταξύ, είχε ένα κοριτσάκι, ένα κουκλί. Πάντα μόλις με έβλεπε τρελαινόταν και ερχόταν πάνω μου. Ήρθε ο Σόουζα, “πού είσαι πεθαμένο του λέω. Μου είπε “κόουτς τι κάνεις”, αγκαλιές, φιλιά και μου λέει “είχαμε μία διαμάχη εμείς, αλλά…”.
Του απάντησα “καμία διαμάχη δεν είχαμε παλικάρι μου. Έπαιρνες δύο δισ δραχμές τότε κι εγώ ήθελα να παίξεις για δύο δις. Εγώ σε πρότεινα και σε έφερα στον Παναθηναϊκό. Αλλά δεν έφταιγες εσύ, ήσουν κουτσός, είχες πρόβλημα, δεν ήθελες να πας να εγχειριστείς, δεν ήθελες να παίξεις”.
Φεύγω και γυρίζω στη Θεσσαλονίκη. Με παίρνουν τηλέφωνο οι δημοσιογράφοι και μου λένε ο Σόουζα σ’ αυτή την εκδήλωση έκανε μία δήλωση για σένα. Τον ρώτησαν να ξεχωρίσει έναν από τους προπονητές που συνεργάστηκε. Τους είπε “είχα έναν προπονητή στον Παναθηναϊκό, είχα κάποια προβλήματα μαζί του, αλλά ήταν ο προπονητής που έπαιρνε το 150% από τους παίκτες”.
Οι καλύτεροι παίκτες που προπόνησα στην καριέρα μου ήταν ο Καραγκούνης, ο Λυμπερόπουλος, ο Μπασινάς, ο Φύσσας, ο Νικοπολίδης και ο Βαζέχα. Όλοι ήταν μεγάλα ταλέντα και επαγγελματίες. Καταρχήν, αυτοί δεν πήγαιναν στους δημοσιογράφους, οι παίκτες του Παναθηναϊκού, εννοώ.
Είχαν προσωπικότητα. Ήταν εντελώς διαφορετικοί απ’ ότι ήταν τα παιδιά εδώ στον ΠΑΟΚ. Κι αυτό έκανε το έργο μου πολύ ευκολότερο γιατί τα παιδιά ήταν… βουβά. Στον ΠΑΟΚ είχα τον Ζαγόρ. Και στον Ηρακλή είχα καλούς παίκτες, τον Ντεμπά, τον Στολτίδη».
Η Εθνική ομάδα Κορασίδων ποδοσφαίρου έδωσε φιλικό αγώνα κόντρα στην Πολωνία στον Άγιο Κοσμά με τη Ματίνα Νταρζάνου του Παναθηναϊκού στη σύνθεση της.
Η «γαλανόλευκη» ήταν μαχητική απέναντι στην Πολωνία και παρά την ήττα της με 0-2 έδειξε θετικά σημάδια.
Η σύνθεση της Εθνικής ομάδα Κορασίδων: Γρίβα, Κουκουλάκη, Τζιντζόγλου, Καρυπίδη, Σαργιώτη, Μπέου, Τσαρούχα, Χαλατσογιάννη, Κωστοπούλου, Λαζαράκη, Σιδηροπούλου.
Αγωνίστηκαν επίσης: Στανίνου, Φανουράκη, Κολουσίδου, Ραπάνη, Βενιαμίν, Σαριδάκη, Ζαγκλή, Νταρζανού, Γεωργαλά.