Γράφει ο Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Σαν σίφουνας πέρασε από τα Ιωάννινα ο Παναθηναϊκός επικρατώντας με 51-78 του ΠΑΣ Γιάννινα για τη 10η αγωνιστική της Α1 μπάσκετ γυναικών.
Οι «πράσινες»… στραγγαλίζοντας με υποδειγματική άμυνα τις παίκτριες του ΠΑΣ, δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα και έφτασαν πολύ εύκολα στη νίκη, που τις διατηρεί αήττητες στην πρώτη θέση της βαθμολογίας.
Κορυφαίες για τον Παναθηναϊκό ήταν η Τζάζμιν Τζόουνς με τρομερό triple-double 14 πόντων, 11 ασίστ και 10 ριμπάουντ, ενώ η Τζίλιαν Αλέιν ακολούθησε με double-double 16 πόντων και 11 ριμπάουντ! Διψήφιες ήταν επίσης οι Διονυσία Αλεξανδρή (10π.), Αντιγόνη Χαιριστανίδου (11π., 3ρ.) και Άννα Νίκη Σταμολάμπρου (11π, 3ασ.).
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε τον αγώνα με τις Παυλοπούλου, Σταμολάμπρου, Τζόουνς, Τσβίτκοβιτς και Αλέιν, ενώ οι πρώτες πέντε για τον ΠΑΣ Γιάννινα ήταν οι Πηλακούτα, Σαρηγιαννίδου, Μαρίνη, Γουίλκινσον και Άσμπερι.
Το «τριφύλλι» ήταν αρκετά νευρικό και άστοχο στις πρώτες του επιθέσεις, ωστόσο στα μέσα του πρώτου δεκαλέπτου είχε καταφέρει να προηγείται με το ισχνό +2 (5-7). Οι «πράσινες» έβλεπαν τη Μαρίνη να ηγείται της επίθεσης του ΠΑΣ, αλλά σταδιακά βρήκαν ρυθμό στην επίθεση, απειλώντας κυρίως έξω από τα 6,75, με αποτελέσματα να φτάσουν στο +6 (11-17) στο 8’. Το πρώτο πρόβλημα που κλήθηκε να διαχειριστεί η Ελένη Καπογιάννη ήταν τα δύο προσωπικά φάουλ των Αλέιν και Τσβίτκοβιτς, πολύ νωρίς στον αγώνα, στοιχείο που όμως δεν κόστισε στις «πράσινες». Μάλιστα, ανεβάζοντας την ενέργεια τους στην προσωπική άμυνα κατάφεραν να βρουν εύκολους πόντους στην επίθεση και να προηγηθούν με +8 (13-21) στο τέλος του πρώτου δεκαλέπτου.
Η Τζόουνς ήταν για ένα ακόμα παιχνίδι απολαυστική από την αρχή και η Αμερικανίδα συνέχισε δυναμικά και στο δεύτερο δεκάλεπτο διαμορφώνοντας το +10 (13-23) στο 11’. Η συχνότητα στο σκοράρισμα μειώθηκε αισθητά στη συνέχεια, μιας και οι άμυνες είχαν τον πρώτο λόγο, αλλά ο Παναθηναϊκός ήλεγχε απόλυτα το ρυθμό του αγώνα και δεν δυσκολεύτηκε να φτάσει στο +14 (15-29) στο 16’, με αποτέλεσμα ο τεχνικός του ΠΑΣ να καλέσει τάιμ άουτ, αφού έβλεπε τη διαφορά να μεγαλώνει. Οι οδηγίες του Νανάκου δεν άλλαξαν καθόλου το μομέντουμ που ήταν και παρέμεινε στην πλευρά του «τριφυλλιού». Με τις Αλέιν, Παυλοπούλου και Αλεξανδρή να ακολουθούν την Τζόουνς, η διαφορά εκτοξεύτηκε στο +24 και έτσι ο Παναθηναϊκός πήγε στα αποδυτήρια προηγούμενος με 19-43.
Ο Παναθηναϊκός μπήκε με φούρια και σκοπό να τελειώσει το ματς στην τρίτη περίοδο, αυξάνοντας τη διαφορά στο +31 (19-50) στο 23’. Η άμυνα των κοριτσιών της Καπογιάννη «στραγγάλιζε» τις παίκτριες του ΠΑΣ, που αισίως είχαν φτάσει συνολικά τα 14 λάθη σε 25 λεπτά παιχνιδιού. Η καλή άμυνα ήταν το βασικό χαρακτηριστικό που είχε οδηγήσει το «τριφύλλι» στη μεγάλη διαφορά, που έγινε ακόμα μεγαλύτερη (+36) στο 28’ (27-63), καθώς οι Σταμολάμπρου και Χαιριστανίδου βρήκαν στόχο πίσω από τα 6,75. Η διαφορά ήταν τέτοια που επέτρεπε στην προπονήτρια των φιλοξενούμενων να ανοίξει ακόμα περισσότερο το ροτέισιον, δίνοντας έτσι χρόνο συμμετοχής και στη νεαρή Πατσιατζή από πολύ νωρίς στο ματς. Το τέλος της τρίτης περιόδου βρήκε τον Παναθηναϊκό να προηγείται του ΠΑΣ Γιάννινα με 31-67 και ουσιαστικά να έχει «καθαρίσει» την υπόθεση νίκη.
Ο Παναθηναϊκός μπήκε με χαλαρότητα στο τέταρτο και τελευταίο δεκάλεπτο και μέσα σε διάστημα δύο αγωνιστικών λεπτών δέχτηκε σερί 7-0 για το 38-67 στο 32’. Μετά το τάιμ άουτ της Ελένης Καπογιάννη, το «τριφύλλι» ανέβασε κάπως την ενέργεια του οδηγώντας και πάλι τη διαφορά άνω των 30 πόντων (40-72 στο 35’), έχοντας περάσει στο τελευταίο πεντάλεπτο του αγώνα. Η κόουτς του Παναθηναϊκού έριξε στο ματς και τη δεύτερη νεαρή της 12άδας, την Μαργαρίτα Μπάτσιου για να πάρει και αυτή χρόνο συμμετοχής. Στην τελική ευθεία για το τέλος της αναμέτρησης, ο ρυθμός του αγώνα έπεσε, με τον Παναθηναϊκό να φτάνει εν τέλει στη νίκη με σκορ 51-78.
Τα δεκάλεπτα: 13-21, 19-43, 31-67, 51-78
ΠΑΣ Γιάννινα (Νανάκος): Ξανθοπούλου, Δαμουλάκη 8(1), Μάρκοβιτς 13, Πηλακούτα 10, Σαρηγιαννίδου, Μαρίνη 16(1), Πράπα 2, Κωνσταντάρα, Γουίλκινσον 2, Ασμπερι.
Παναθηναϊκός (Καπογιάννη): Σταμολάμπρου 11(3), Παυλοπούλου 8(2), Τσβίτκοβιτς, Μπάτσιου, Σωτηρίου 2, Πατσιατζή, Αλεξανδρή 10 (2), Τζόουνς 14(2), 10ριμπ., 11 ασίστ, Θεοδωρομανωλάκη, Αλέιν 16, 11ριμπ., Χαιριστανίδου 11 (1).
Δείτε ολόκληρο τον αγώνα κάνοντας κλικ ΕΔΩ
Με εμβόλιμη αγωνιστική συνεχίζονται απόψε οι υποχρεώσεις του Παναθηναϊκού για την A1 μπάσκετ γυναικών, καθώς το «τριφύλλι» δοκιμάζεται στα Ιωάννινα κόντρα στον τοπικό ΠΑΣ, για την 10η αγωνιστική του πρωταθλήματος (15:00, Live Streaming).
Τα κορίτσια της Ελένης Καπογιάννη προέρχονται από τη μεγάλη νίκη-πρόκριση στο ντέρμπι του Κυπέλλου Ελλάδας επί του Ολυμπιακού, μία νίκη που ανέβασε στα ύψη την ψυχολογία στο… πράσινο στρατόπεδο. Το ζητούμενο για τον Παναθηναϊκό είναι φυσικά η νίκη, για να μπορέσει να ολοκληρώσει το 2023 όντας στην κορυφή της βαθμολογίας, χωρίς συγκάτοικο, αλλά και να παραμείνει αήττητος.
Αγωνιστικά προβλήματα για την Ελένη Καπογιάννη είναι τα γνωστά, δηλαδή οι τραυματίες, Φαίη Κωτούλα και Λίλιαν Καρακασίδου.
Διαιτητές του σημερινού αγώνα θα είναι οι Λόρτος, Κωνσταντινέλης και Κλεπουσνιώτου.
Δείτε τη βαθμολογία της Α1 Μπάσκετ Γυναικών κάνοντας κλικ ΕΔΩ.
Η αγωνιστική δράση του Παναθηναϊκού δε σταματάει ούτε τις γιορτινές ημέρες και πιο συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα 27-30 Δεκεμβρίου.
Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου
18:45 Πάτρα, Promitheas Park Τournaments Παναθηναϊκός-Περιστεριώνας Τήνου μπάσκετ Κορασίδες
19:15 Ρουμανία, Βαλκανικοί αγώνες Ελλάδα-Β.Μακεδονία Κορασίδων και από πλευράς ΠΑΟ με την Εθνική συμμετέχουν οι Καμπακά, Λαγωνικάκη και Υφαντοπούλου
Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου
12:15 Ρουμανία, Ρουμανία-Ελλάδα Βαλκανικοί αγώνες Κορασίδων και από πλευράς ΠΑΟ με την Εθνική συμμετέχουν οι Καμπακά, Λαγωνικάκη και Υφαντοπούλου.
13:30 Πάτρα, Promitheas Park Τournaments με τη συμμετοχή της ομάδας μπάσκετ Κορασίδων Παναθηναϊκός-Κολοσσός Ρόδου
15:00 Νέο κλ. Ιωαννίνων, ΠΑΣ Γιάννινα-Παναθηναϊκός, 10η αγωνιστική μπάσκετ γυναικών
Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου
13:00 Ρουμανία, Αγώνες κατάταξης Βαλκανικοί αγώνες Κορασίδων και από πλευράς ΠΑΟ με την Εθνική συμμετέχουν οι Καμπακά, Λαγωνικάκηκαι Υφαντοπούλου.
20:30 Πάτρα, «Δ.Τόφαλος» Promitheas Park Τournaments με τη συμμετοχή της ομάδας μπάσκετ Κορασίδων, Παναθηναϊκός-ΟΦΗ
Σάββατο 30 Δεκεμβρίου
13:30 Πάτρα, Promitheas Park Τournaments με τη συμμετοχή της ομάδας μπάσκετ Κορασίδων, Παναθηναϊκός-Προμηθέας
Ο Παναθηναϊκός εξέδωσε ευχαριστήρια ανακοίνωση προς του φιλάθλους της ομάδας που στήριξαν τη γυναικεία ομάδα μπάσκετ στον αγώνα νοκ-άουτ με τον Ολυμπιακού, αλλά και για την κόσμια συμπεριφορά τους καθ΄όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει
Η διοίκηση του Παναθηναϊκού Αθλητικού Ομίλου ευχαριστεί θερμά τους «αιώνια πιστούς» που αποτέλεσαν για ακόμα μια φορά έναν βασικό παράγοντα μιας μεγάλης νίκης.
Οι «αιώνια πιστοί» έδειξαν για ακόμα μια φορά ότι είναι οι μοναδικοί οπαδοί στην Ελλάδα που ασχολούνται τόσο ενεργά με τα ερασιτεχνικά τμήματα και αυτό δίνει τεράστια ώθηση σε όλες τις ομάδες και τους/τις αθλητές-τριες του «τριφυλλιού».
Σε ένα ακόμα ματς γέμισαν κάθε γωνιά του κλειστού της Λεωφόρου και ήταν άψογοι στη συμπεριφορά τους.
Η δύναμη του Συλλόγου αναβλύζει από τους υποστηρικτές του και μαζί θα διεκδικήσουμε να κατακτήσουμε τους εναπομείναντες στόχους.
Η προπονήτρια του Παναθηναϊκού, Ελένη Καπογιάννη, μετά τη νίκη-πρόκριση επί του Ολυμπιακού απέδωσε το θετικό αποτέλεσμα στην ψυχραιμία των παικτριών της, αφιέρωσε τη νίκη στον κόσμο της ομάδας και σημείωσε πως πλέον το «τριφύλλι» θα κοιτάξει να είναι έτοιμο όταν έρθει η ώρα για να κατακτήσει το Κύπελλο.
«Αυτά τα παιχνίδια είναι κλειστά, θεωρώ πως είχαμε παραπάνω άγχος από όσο πρέπει, χάλασε λίγο το μυαλό μας. Σίγουρα είναι παιχνίδια για προσωπικότητες και για καρδιά, σίγουρα όμως στο τέλος, θεωρώ πως ήμασταν πιο ψύχραιμοι και πήραμε το ματς. Θέλω να αφιερώσω αυτή την νίκη σε αυτό το υπέροχο κόσμο που είναι πάντα δίπλα μας και μας υποστηρίζει».
Για την συνέχεια του Κυπέλλου: «Στο Κύπελλο ξέρετε πως δεν υπάρχουν φαβορί. Είναι μια διοργάνωση των εκπλήξεων. Πέρσι κινδυνέψαμε στον τελικό, θεωρώ ότι είμαστε πιο κοντά, κάναμε ένα μεγάλο ματς κόντρα σε ένα πολύ δυνατό αντίπαλο. Όταν έρθει η ώρα για τον επόμενο αντίπαλο μας θα το δούμε εκείνη την ώρα».
Για το ποια ομάδα είναι η ισχυρότερη από τις 4: «Δεν είναι σωστό να πω ποια ομάδα είναι. Σεβόμαστε όλους τους αντιπάλους, εμείς κάνουμε φόκους στην δική μας ομάδα, ανεξαρτήτου αντίπαλου, να φτιάξουμε λίγο την τακτική μας, να πάμε να κερδίσουμε το Κύπελλο».
Για τις δυο νίκες κόντρα στον Ολυμπιακό: «Δεν σημαίνουν κάτι, αυτές οι νίκες, μόνο ψυχολογικό προβάδισμα. Αυτό που έχω να πω είναι ότι τα μεταξύ μας παιχνίδια είναι πολύ κλειστά και κρίνονται στις λεπτομέρειες. Άρα κρατάμε το ψυχολογικό προβάδισμα».
Τον Ολυμπιακό υποδέχεται απόψε ο Παναθηναϊκός, στο κλειστό «Παύλος Γιαννακόπουλος» της Λεωφόρου, σε παιχνίδι νοκ-άουτ για την προημιτελική φάση του Κυπέλλου Ελλάδας μπάσκετ γυναικών (13:00, ΕΡΤ Sports).
Οι «πράσινες» σε ένα παιχνίδι… μια και έξω, στοχεύουν φυσικά στην κατάκτηση της νίκης και την πρόκριση στην ημιτελική φάση του θεσμού. Δεν είναι μυστικό άλλωστε πως εάν το «τριφύλλι» πάρει τη νίκη σήμερα γίνεται αυτόματα και το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου, κάτι που έκανε και την περσινή αγωνιστική περίοδο.
Αγωνιστικά προβλήματα για την Ελένη Καπογιάννη είναι τα γνωστά, δηλαδή οι τραυματίες, Φαίη Κωτούλα και Λίλιαν Καρακασίδου.
Διαιτητές του σημερινού αγώνα θα είναι οι Αγραφιώτης Ιωάν., Χριστινάκης και Λεβεντάκος.
Να θυμίσουμε πως την πρόκριση για τα ημιτελικά έχουν ήδη εξασφαλίσει ΠΑΣ Γιάννινα, Εσπερίδες και Ελευθερία Μοσχάτου.
Η Μαριάννα Μπελιά στις δηλώσεις της μετά τη νίκη του Παναθηναϊκού επί του Ηλυσιακού αναφέρθηκε στο ιδανικό κλείσιμο της χρονιάς για το «τριφύλλι», αλλά και για τους στόχους του.
«Δε θα μπορούσε να τελειώσει καλύτερα η χρονιά για εμάς και θεωρώ ότι δείξαμε τον καλύτερο μας εαυτό. Για εμάς στόχος είναι οι εγχώριοι τίτλοι και ότι καλύτερο στην Ευρώπη».
Το τμήμα πινγκ πονγκ του Παναθηναϊκού επισκέφτηκε για δεύτερη φορά το Ησιόδειο Γενικό Λύκειο Θεσπιών, με τους Σωτήρη Χούμο, Γιώργο Κωνσταντινόπουλο, Κατερίνα Τόλιου, Κώστα Αγγελάκη και Κωνσταντίνα Παρίδη, να δίνουν το παρών.
Το τμήμα πινγκ πονγκ του Παναθηναϊκού βρέθηκε για δεύτερη φορά στο Ησιόδειο Γενικό Λύκειο Θεσπιών και έπαιξε μαζί με τα παιδιά.
Το «τριφύλλι» ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του γυμναστή του σχολείου κ. Βασίλη Καντά και η πράσινη «αποστολή» αποτελούταν από τον τιμ μάνατζερ Σωτήρη Χούμο, τον Γιώργο Κωνσταντινόπουλο, την Κατερίνα Τόλιου, τον Κώστα Αγγελάκη και την Κωνσταντίνα Παρίδη.
Οι αθλητές και οι αθλήτριες έκαναν επίδειξη του αθλήματος ενώ υπήρξε και σχετική κουβέντα και απορίες σχετικές με το άθλημα και τη ζωή μίας – ενός επαγγελματία αθλήτριας – αθλητή.
Η φιλοξενία ήταν άψογη και τα παιδιά εκεί επίσης παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή την επίδειξη και όλο το event κράτησε περίπου δύο ώρες.
Χαρακτηριστικό είναι ότι υπήρξαν διπλώματα βράβευσης για τους αθλητές που έδωσαν το παρών όπου τους χαρακτήριζαν σε αυτά ως “φίλους του σχολείου”.
Επιπλέον έγινε σχετική πρόταση στην Κωνσταντίνα Παρίδη να συμμετάσχει σε κάποιες συνεδρίες με τις τάξεις λόγω της ιδιότητας της ως ψυχολόγου που την αποδέχθηκε με χαρά.
Για μια ακόμα φορά το τμήμα ευχαριστεί θερμά τον γυμναστή κ. Βασίλη Καντά για το κάλεσμα και τον Διευθυντή κ. Διομήδη Κυριάκου.

