Μπορεί ο Παναθηναϊκός να προχωρήσει σε λίγες και οικονομικές μεταγραφικές κινήσεις την περίοδο του Ιανουαρίου, ωστόσο όπως φαίνεται το ίδιο διάστημα θα υπάρξουν και αποχωρήσεις.
Τόσο ο Γιώργος Δώνης, όσο και ο Νίκος Νταμπίζας έχουν συμφωνήσει πως παίκτες οι οποίοι δεν υπολογίζονται, τουλάχιστον για τη φετινή χρονιά, πρέπει να αποχωρήσουν από το ρόστερ, καθώς ο αριθμός ποδοσφαιριστών στο Κορωπί αυτή τη στιγμή είναι αυξημένος.
Έτσι όπως σημειώνει στο σημερινό της φύλλο η «Πράσινη» οι Αγγελόπουλος, Βαλμάς και Δημητρούλας θα παραχωρηθούν δανεικοί για το υπόλοιπο της σεζόν, ενώ τον ίδιο δρόμο θα πάρει όπως όλα δείχνουν και ο Σιφναίος.
Διατεθειμένος να προσφέρει ένα μικρό ποσό προκειμένου ο Παναθηναϊκός να προχωρήσει σε μεταγραφική ενίσχυση, παρουσιάζεται ο Γιάννης Αλαφούζος σύμφωνα με δημοσιεύματα του ελληνικού Τύπου.
Συγκριμένα όπως αναφέρει η «LiveSport», ο μεγαλομέτοχος του «τριφυλλιού» σε συνάντηση που είχε τις προηγούμενες ημέρες με τον τεχνικό διευθυντή, Νίκο Νταμπίζα έδειξε θετικός σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Ωστόσο οι δύο άνδρες φέρονται να συμφώνησαν πως κάτι τέτοιο θα συμβεί μόνο αν βρεθεί κάτι το αξιόλογο, καθώς η λιτότητα στους «πράσινους» θα συνεχιστεί!
Να σημειώσουμε πως τη μεταγραφική περίοδο του Ιανουαρίου ο Παναθηναϊκός έχει το δικαίωμα να αποκτήσει μόλις έναν Έλληνα παίκτη άνω των 23 ετών (ελεύθερο ή δανεικό) και όσους Έλληνες επιθυμεί κάτω των 23 ετών (ελεύθερους ή δανεικούς). Έχει επίσης δικαίωμα να προβεί σε απεριόριστες ανανεώσεις συμβολαίων για παίκτες κάτω των 23 ετών και για δύο ανανεώσεις άνω των 23 ετών, οι οποίες εκτός απροόπτου θα είναι των Κουλιμπαλί, Κολοβέτσιου.
Τέλος όπως έχει γίνει γνωστό από χθες οι «πράσινοι» αναμένεται να ανακοινώσουν για τα επόμενα 2,5 χρόνια την απόκτηση του Πάνου Αρμενάκα, ενώ κοιτούν με μεγάλο ενδιαφέρον την περίπτωση του διεθνούς Έλληνα 18χρονου τερματοφύλακα του ΠΑΟΚ, Μάριου Σιαμπάνη.
Ο Παναθηναϊκός παίζοντας πολύ όμορφο μπάσκετ "διέλυσε" την ΑΕΚ με 111-79 στο πλαίσιο της 10ης αγωνιστικής και παρέμεινε αήττητος στο πρωτάθλημα.
Δείτε εκτεταμένα στιγμιότυπα του αγώνα στο βίντεο που ακολουθεί.
Απογοητευμένος από την αντίδραση των παικτών του ήταν στη συνέντευξη τύπου ο τεχνικός της ΑΕΚ, Λούκα Μπάνκι, ο οποίος σημείωσε πως ο Παναθηναϊκός παίζοντας με ένταση πήρε μέσα σε πέντε λεπτά μία διαφορά η οποία δεν μπορούσε να καλυφθεί.
Ο τεχνικός της ΑΕΚ τόνισε στη συνέντευξη Τύπου: «Πρέπει να συγχαρώ τον Παναθηναϊκό για τη νίκη του. Έπαιξε για 40 λεπτά με μεγάλη ένταση όπως περίμενα. Είναι η μοναδική αήττητη στο πρωτάθλημα και περίμενα τέτοια εμφάνιση. Είμαι απογοητευμένος διότι περίμενα διαφορετική προσέγγιση από εμάς. Από την αρχή μας έλειψε η επιθετικότητα και δεν είχαμε ενέργεια, με αποτέλεσμα ο αντίπαλος να έχει εξαιρετικά ποσοστά. Μέσα σε πέντε λεπτά πήραν μία μεγάλη διαφορά που ήταν αδύνατο να καλυφθεί. Είναι καιρός για εμάς να διορθώσουμε την εικόνα στο μυαλό μας. Ξέραμε ότι παίζαμε με την καλύτερη ομάδα του πρωταθλήματος, αλλά αν έχουμε τη φιλοδοξία να είμαστε ανταγωνιστικοί σε αυτό το επίπεδο θα πρέπει να απαιτούμε περισσότερα από τον εαυτό μας».
Για τον τραυματισμό του Χάντερ, δήλωσε: «Δεν γνωρίζω, αλλά από τον τρόπο που παραπονιόταν, νομίζω ότι ίσως συνδέεται με τα προβλήματα που είχε μετά τον αγώνα με τη Νίμπουρκ».
Στο πρώτο δεκάλεπτο στάθηκε στις δηλώσεις του στη Συνέντευξη Τύπου, ο Γιώργος Βόβορας, το οποίο θεώρησε «κλειδί» για να φτάσει το «τριφύλλι» στην άνετη επικράτηση.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Έλληνα τεχνικού
«Κάναμε ένα πολύ καλό παιχνίδι για 40 λεπτά. Κλειδί ήταν το πρώτο δεκάλεπτο. Μπήκαμε με ενέργεια και πιέσαμε τη μπάλα. Βάλαμε 36 πόντους με 1 μόλις λάθος. Όσοι παίκτες ήρθαν από τον πάγκο κράτησαν ψηλά το επίπεδο συγκέντρωσης και αυτό μας βοήθησε να φτάσουμε στη νίκη».
Για την αντίδραση μετά τις ήττες της Ευρωλίγκα: «Παίξαμε 5 παιχνίδια σε 10 μέρες. Έχουν συμβεί διάφορες καταστάσεις στην ομάδα που επηρεάζουν την ομάδα. Μετά από μια ήττα, αντιδράσαμε αλλά ήρθε πάλι ήττα. Το σημαντικό ήταν η αντίδραση. Δεν υπήρχαν δικαιολογίες. Περιμέναμε την ΑΕΚ σε παιχνίδι που θα ήταν κλειδί για το πλεονέκτημα έδρας. Βάλαμε στόχο να πιέσουμε την ΑΕΚ. Ήταν κλειδί η συγκέντρωση και όταν νιώθεις καλά το παιχνίδι φεύγει το συναίσθημα και δεν σκέφτεσαι τα κακά ποσοστά. Αυτό ξεκίνησε από τη διάθεσή μας.
Με την Αρμάνι βάλαμε 78 πόντους με 4 τρίποντα που είναι πολύ υψηλός βαθμός δυσκολίας. Αυτό που είχαμε με την Αρμάνι και θέλαμε να αλλάξουμε είναι η ηρεμία να διαβάσουμε πιο σωστά τις αποφάσεις. Μετά το παιχνίδι με την Ρεάλ δεν ήταν εύκολο να παίξει ο παίκτης με ηρεμία και συγκέντρωση έστω κι αν έχουμε πολλούς έμπειρους παίκτες. Για το παιχνίδι με την ΤΣΣΚΑ, είναι ένα παιχνίδι που πρέπει να έχεις ενέργεια όπως αυτή που βγάλαμε σήμερα.
Μέσα στο ΟΑΚΑ αν βγάλεις ενέργεια και παρασύρεις την ον κόσμο θα έχεις πολλές πιθανότητες. Οι παίκτες είναι παίκτες με προσωπικότητα. Είχαν κάποια... ηχηρά χαστούκια. Ο πρόεδρος τους μίλησε σκληρά για την εικόνα τους και γι αυτό είναι μεγάλοι παίκτες με μεγάλες προσωπικότητες και την έδειξαν σήμερα. Μπορούσαν να την δείξουν και την Παρασκευή, αλλά κάποιες λεπτομέρειες δεν επέτρεψαν να έρθει η νίκη».
Για τις προσδοκίες του Παναθηναϊκού: «Πρέπει να περιμένουμε την έλευση του νέου προπονητή και με τη βοήθεια της διοίκησης θα γίνουν οι κατάλληλες προσπάθειες. Εύχομαι καλές γιορτές και εύχομαι περαστικά στον Βινς Χάντερ και να μην έχει κάτι σοβαρό».
Το δικό της σκεπτικό, με το οποίο δικαιολογεί τα 13 δευτερόλεπτα καθαρού χρόνου που χάθηκαν στον αγώνα του Παναθηναϊκού κόντρα στην Αρμάνι Μιλάνο, έδωσε η αρμόδια επιτροπή της Ευρωλίγκα.
Με ανακοίνωσης της η Ευρωλίγκα κάνει λόγο πως ο τρόπος με τον οποίο εξελίχτηκε η φάση ήταν σύμφωνος με τους κανονισμούς επικαλούμενη το άρθρο 49.2 των κανόνων της FIBA, που αναφέρει ότι το χρονόμετρο σταματά μόνο στα 2 τελευταία λεπτά της 4ης περιόδου ή της παράτασης. Επιπλέον αναφέρει και το άρθρο 17.3.3. με το οποίο δικαιολογεί την κίνηση του διαιτητή να κάνει σήμα στο Μπρουκς πριν το δώσει την μπάλα για την επαναφορά.
Αναλυτικά η Ευρωλίγκα αναφέρει
«Στο τέταρτο δεκάλεπτο του αγώνα κι ενώ απέμενε 2:01 στο χρονόμετρο, ο Νικς Καλάθης του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ πέτυχε καλάθι. Όπως αναφέρει το Άρθρο 16.1.1. των Επίσημων Κανονισμών της FIBA 2018 και σε ό,τι αφορά το πότε σταματάει το χρονόμετρο:
- Όταν μπαίνει καλάθι και το χρονόμετρο δείχνει 2:00 λεπτά ή λιγότερο στην τέταρτη περίοδο και σε κάθε παράταση.
Επομένως, το χρονόμετρο ορθώς συνέχισε να "τρέχει", με δεδομένο ότι η μπάλα πέρασε από το καλάθι στα 2:01 που απέμεναν. Στη συνέχεια η μπάλα χτύπησε στους Θανάση Αντετοκούνμπο - Νικ Καλάθη του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ. Ο Τζεφ Μπρουκς της Αρμάνι Μιλάνο πήρε θέση πίσω από τη βασική γραμμή για την επαναφορά ωστόσο καθώς η μπάλα κυλούσε μακριά από αυτόν, ο διαιτητής σήκωσε την μπάλα. Σύμφωνα με το Άρθρο 17.3.3. των Επίσημων Κανονισμών της FIBA 2018:
- Όταν το χρονόμετρο του αγώνα δείχνει 2:00 ή λιγότερο στην λήξη της τέταρτης περιόδου και σε κάθε παράταση, σε κάθε επαναφορά, ο αμυντικός δεν πρέπει να έχει οποιοδήποτε μέρος του πάνω από την γραμμή και να παρεμβαίνει στην επαναφορά. Ο διαιτητής χρησιμοποιεί ένα προληπτικό σήμα κουνώντας το χέρι πάνω - κάτω ως προειδοποίηση για να μην υπάρξει παράβαση. Αν δεν συμμορφωθεί ο αμυντικός και υπάρξει παράβαση τότε αυτόματα χρεώνεται με τεχνική ποινή.
Ο διαιτητής ορθώς έκανε ένα προληπτικό σήμα κι εν συνεχεία έδωσε την μπάλα στον Τζεφ Μπρουκς για την επαναφορά. Η μέτρηση για τα 5 δευτερόλεπτα άρχισε όταν ο παίκτης της Αρμάνι Μιλάνο πήρε την μπάλα στα χέρια του, στο 1:51 για το τέλος του αγώνα. Η μπάλα δόθηκε στον Κέρτις Τζέρελς της Αρμάι Μιλάνο στο 1:50 για το τέλος, ο οποίος ντρίμπλαρε. Σύμφωνα με το άρθρο 47.2 των Επίσημων Κανονισμών της FIBA 2018.
- Ο διαιτητής σφυρίζει έπειτα από επιτυχημένη επίθεση, επιτυχημένη ελεύθερη βολή ή όταν το παιχνίδι παίζεται -η μπάλα είναι εν κινήσει.
Στο 1:48 για το τέλος του αγώνα και στα 22" για το τέλος της επίθεσης της Αρμάνι Μιλάνο, ο διαιτητής ορθώς σφύριξε κρίνοντας απαραίτητο να σταματήσει το παιχνίδι. Σύμφωνα με το Άρθρο 4.1 που αφορά τη χρήση του Instant Replay στην EuroLeague 2018-19:
Ένα σφάλμα / δυσλειτουργία που αφορά το χρονόμετρο και δεν αρχίζει/σταματά σωστά οποιαδήποτε στιγμή του αγώνα πριν ή μετά από τη στιγμή που η μπάλα είναι εν κινήσει. Οι διαιτητές θα εξετάσουν τη φάση για να αποφασίσουν μόνο: πόσος χρόνος ακριβώς πέρασε και πόσος χρόνο απομένει για το τέλος της περιόδου ή της παράτασης.
Αμέσως ακολουθώντας την κίνηση της μπάλας που πέρασε ολόκληρη από το καλάθι στα 2:01 για το τέλος, οι διαιτητές θέλησαν να επιβεβαιώσουν αν συνέβη κάποιο λάθος / δυσλειτουργία με το χρονόμετρο. Βλέποντας ξανά το replay, οι διαιτητές ήταν σε θέσ να επιβεβαιώσουν ότι δεν υπήρξε λάθος / δυσλειτουργία. Το παιχνίδι ορθώς συνεχίστηκε με την επαναφορά του Βλάντιμιρ Μίτσοφ από την πλάγια γραμμή όπου διεκόπη προσωρινά το παιχνίδι στο 1:48 για το τέλος του αγώνα και στα 22" για το φινάλε της επίθεσης της Αρμάνι Μιλάνο».
Εμφάνιση «εξάστερου» πραγματοποίησε ο Παναθηναϊκός στον αγώνα της 10ης αγωνιστικής κόντρα στην ΑΕΚ, με τους «πράσινους» να επικρατούν με 111-79. Οι παίκτες του Γιώργου Βόβορα πραγματοποιώντας το καλύτερο τους πρώτο δεκάλεπτο για τη φετινή χρονιά (36-16), πήραν ένα προβάδισμα 20 πόντων το οποίο διεύρυναν με σχετική άνεση στα υπόλοιπα 30 λεπτά του αγώνα.
Έτσι το «τριφύλλι» διατηρήθηκε ως η μοναδική αήττητη ομάδα στο Πρωτάθλημα και στρέφει την προσοχή της στον αγώνα της Ευρωλίγκα κόντρα στην ΤΣΣΚΑ Μόσχας. Σκόραραν και οι 12 παίκτες που χρησιμοποιήθηκαν, πέντε παίκτες του Παναθηναϊκού με διψήφιο αριθμό πόντων. Πρώτος σκόρερ ο Λάσμε με 16 πόντους.
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε την αναμέτρηση με τους Καλάθη, Λοτζέσκι, Αντετοκούνμπο, Μήτογλου και Λάσμε, ενώ από τη μεριά της η ΑΕΚ παρέταξε τους Λαρετζάκη, Σαντ-Ρος, Ράταν Μέις, Ματσιούλις και Χάντερ.
Οι πρώτες στοχευόμενες επιθέσεις του Παναθηναϊκού από το «5» με τον Λάσμε, έδωσαν στους «πράσινους» το προβάδισμα με 10-7 με τη συμπλήρωση δυόμισι λεπτών αγώνα, την ίδια ώρα που ο Ράταν Μέις από την πλευρά της ΑΕΚ είχε ξεκινήσει ζεστός με 2/2 τρίποντα. Ο Γκαμπονέζος σέντερ ήταν εξαιρετικός το πρώτο πεντάλεπτο όπως και ο Μήτογλου, με τη βοήθεια του οποίου το «τριφύλλι» πήγε γρήγορα στο +19 (21-12), 4:44 πριν το τέλος της πρώτης περιόδου. Η διαφορά πήγε γρήγορα σε διψήφιο αριθμό (23-12) στο 6’, με τους γηπεδούχους να είναι άριστα διαβασμένοι σε άμυνα και επίθεση, φτάνοντας στο 30-14, 1:46 πριν το τέλος της πρώτης περιόδου αναγκάζοντας τον Λούκα Μπάνκι να καλέσει τάιμ άουτ. Η καταπληκτική πρώτη περίοδος βρήκε τον Παναθηναϊκό να βρίσκεται στο +20 (36-16) έχοντας (12/14 δίποντα, 2/6 τρίποντα και 9 ασίστ)!!
Ο σεληνιασμένος Παναθηναϊκός εμφανίστηκε και στη δεύτερη περίοδο, με τον Βουγιούκα να σκοράρει από το ζωγραφιστό για το 42-19 ύστερα από δυόμιση λεπτά αγώνα. Η κυριαρχία των «πρασίνων» σε όλους τους τομείς ήταν ξεκάθαρη, με την ΑΕΚ να φαίνεται ανήμπορη να αντιδράσει σκοράροντας κυρίως από τη γραμμή των βολών, όπου ο Χάντερ έγραψε το 44-23 πέντε λεπτά πριν το ημίχρονο. Με το σκορ στο 50-30 ο Γιώργος Καλαϊτζάκης 2:24 πριν το τέλος του ημιχρόνου πέρασε στο παρκέ. Ο Παναθηναϊκός συνέχισε να συνδυάζει την ουσία και το θέαμα και πήγε στα αποδυτήρια για την ανάπαυλα του ημιχρόνου διατηρώντας τη διαφορά των 20 πόντων, με το σκορ να έχει διαμορφωθεί στο 57-37. Έντεκα πόντους σε ισάριθμα λεπτά είχε πετύχει ο Θανάσης Αντετοκούνμπο!
Ίδια ήταν η εικόνα του αγώνα και στην Τρίτη περίοδο με τον Αντετοκούνμπο να συνεχίζει την καλή εμφάνιση όπως και ο Στεφάν Λάσμε. Ο Καλάθης σκοράροντας για τρεις έγραψε το 67-41 ύστερα από δυόμιση λεπτά αγώνα και λίγο αργότερα το +30 (73-43) για το «τριφύλλι» ήταν γεγονός. Ο Παναθηναϊκός έκανε ότι ήθελε πάνω στο παρκέ και χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής είχε τελειώσει το παιχνίδι από την τρίτη περίοδο η οποία ολοκληρώθηκε με το σκορ στο 87-60.
Παρόλο τη μεγάλη διαφορά στο σκορ ο Παναθηναϊκός συνέχισε να είναι σοβαρός στο παιχνίδι του και στην τέταρτη περίοδο. Πέντε λεπτά πριν το τέλος του αγώνα ένα τρίποντο του Λεκαβίτσιους ήταν αυτό που έσπασε την 100άρα, γράφοντας το 101-72. Στα επόμενα λεπτά οι δύο ομάδες χαλάρωσαν επιδιδόμενες σε ελεύθερο μπάσκετ, με το τελικό σκορ να διαμορφώνεται στο 111-79.


Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Με τον Γιώργο Καλαϊτζάκη να βρίσκεται στη 12άδα του Παναθηναϊκού παίρνοντας τη θέση του τραυματία Κιθ Λάνγκφορντ θα παραταχθεί το «τριφύλλι» απέναντι στην ΑΕΚ.
Στην αντίπερα όχθη ο Λούκα Μπάνκι συμπεριέλαβε στην 12άδα τον Ντούσαν Σάκοτα, ο οποίος ήταν αμφίβολος τις τελευταίες ημέρες, ωστόσο φαίνεται πως ξεπέρασε το πρόβλημα που αντιμετώπιζε.
Οι 12άδες των δύο ομάδων
Παναθηναϊκός (Βόβορας): Τόμας, Παπαγιάννης, Λάσμε, Παππάς, Γκιστ, Βουγιούκας, Καλαϊτζάκης, Λεκαβίτσιους, Λοτζέσκι, Καλάθης, Αντετοκούνμπο, Μήτογλου.
ΑΕΚ (Μπάνκι): Σάκοτα, Τσαλμπούρης, Ματσιούλις, Ράταν Μέις, Λαρεντζάκης, Μωραϊτης, Γκρίφιν, Σαντ Ρος, Ρογκαβόπουλος, Ρόμπερσον, Γιαννόπουλος, Χάντερ.
Αναλυτικότερο ρεπορτάζ θα ακολουθήσει μετά το τέλος της αναμέτρησης η οποία ξεκινά στις 21:00.
Ένα γράμμα το οποίο στάλθηκε από κάποιους γονείς οι οποίοι έχουν εμπιστευτεί την εκγύμναση των παιδιών τους στην Ακαδημία της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, δημοσίευσε ο διευθυντής της Ακαδημίας, Τάκης Φύσσας στον λογαριασμό του στο Instagram.
Όπως μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω, τα λόγια προς τους ανθρώπους του «τριφυλλιού» είναι ιδιαιτέρως «ζεστά», βγάζοντας για μία ακόμα φορά προς τα έξω αυτό που τόνισε και ο Νίκος Νταμπίζας στους επαγγελματίες παίκτες του Παναθηναϊκού πως άπαντες στο «τριφύλλι» είναι μία ομάδα και μία οικογένεια.
Αναλυτικά το γράμμα που δημοσίευσε ο Τάκης Φύσσας
«Αξιότιμοι Κύριοι. Ελπίζουμε να είστε όλοι καλά! Θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια για την αξιόλογη προσπάθεια και το σπουδαίο έργο που γίνεται στην εστία, στις Ακαδημίες και στην ομάδα του Παναθηναϊκού.
Παράλληλα, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για τη φιλοξενία, τη φροντίδα και την εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά μας, αλλά και για την αγάπη που απλόχερα τους δίνετε, σαν μια πραγματική οικογένεια!
Τέλος σας ευχαριστούμε από καρδιάς που στέκεστε αρωγοί στην προσπάθεια των παιδιών μας να επιτύχουν τους στόχους τους και να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Να είστε όλοι καλά!
Σας ευχόμαστε καλές γιορτές με υγεία! Χαρούμενο, δημιουργικό και δυναμικό 2019».
Συμβόλαιο συνεργασίας με τον Παναθηναϊκό θα υπογράψει ο Πάνος Αρμενάκας, ο οποίος θα αποτελέσει την πρώτη μεταγραφική ενίσχυση του «τριφυλλιού» τη μεταγραφική περίοδο του Ιανουαρίου.
Ο Έλληνας ομογενής μεσοεπιθετικός θα υπογράψει συμβόλαιο διάρκειας 2,5 ετών με τους «πράσινους», καθώς όπως φαίνεται έπεισε τον Γιώργο Δώνη για τις ικανότητές του, το διάστημα που δοκιμάστηκε στο Κορωπί.
Πλέον αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις, ώστε να τελειώσει και τυπικά το θέμα με την απόκτηση του 20χρονου μεσοεπιθετικού, που θα προστεθεί στο ρόστερ ως μία ακόμα αξιόλογη λύση.