Μία διαφορετική συνέντευξη παραχώρησε προ ημερών ο Ρικ Πιτίνο, στο «Business News Magazine» αναφερόμενος μεταξύ άλλων στο μπάσκετ αλλά και τα κοινά που μπορεί να έχει σε διάφορους τομείς με το επιχειρείν.
Αναλυτικά όσα είπε
- Ποιες θα λέγατε πως είναι οι ομοιότητες που υφίστανται μεταξύ της προπονητικής του αθλήματος του μπάσκετ (basketball coaching) και του business management; Yπάρχουν και διαφορές;
«Εξαρτάται, φυσικά, από το χώρο του επιχειρείν στον οποίο δραστηριοποιείται κανείς. Αν κινείσαι στο χώρο των πωλήσεων, υπάρχουν ομοιότητες με το coaching. Aν εξετάζεις αριθμούς και διάφορες άλλες παραμέτρους με αναλυτικό τρόπο, επίσης παρατηρούνται κάποια κοινά στοιχεία. Αν, όμως, καταπιάνεσαι με κάτι που απαιτεί πιο μηχανιστική προσέγγιση, αν εστιάζεις σε αυτό με μια οπτική μηχανικού (engineering), τότε δεν υφίστανται ιδιαίτερες ομοιότητες. Το coaching διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο σε ό,τι έχει να κάνει με τη δημιουργία κινήτρου (motivation), με πωλήσεις και analytics - και σε αυτούς τους τομείς καταγράφονται και ομοιότητες με τις επιχειρήσεις».
- Έχετε μελετήσει εκτενώς, έχετε γνωρίσει, έχετε συναναστραφεί και προπονήσει ηγέτες. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που κατά τη γνώμη σας θα πρέπει να διαθέτει ένας ηγέτης; Έχετε εντοπίσει κάποια κοινά στοιχεία μεταξύ ηγετών;
«Πρώτος και κύριος κανόνας είναι πως ο ηγέτης πάντα βάζει τους ανθρώπους των οποίων ηγείται πάνω από τον εαυτό του. Τους κάνει πάντοτε προτεραιότητά του. Δεύτερον, ένας ηγέτης είναι πάντα άκρως οργανωμένος και προετοιμασμένος, ακόμη και για πράγματα που οι άλλοι δεν παρατηρούν. Πρέπει να είναι έτοιμος για το αναπάντεχο, για το απροσδόκητο. Ένα ακόμη βασικό γνώρισμα του ηγέτη είναι πως επιβραβεύει τους ανθρώπους των οποίων ηγείται όταν καταγράφουν επιτυχίες. Ακόμη, ένας ηγέτης οφείλει να χαρακτηρίζεται από επίπεδο πειθαρχίας ανάλογο με εκείνο που ζητάει να επιδεικνύουν οι άνθρωποί του. Τέλος, ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό που κατέχουν οι μεγάλοι ηγέτες, είναι πως γνωρίζουν τον τρόπο να βελτιώνουν -τόσο σε ατομική όσο και σε ομαδική βάση- το επίπεδο όλων εκείνων που «εργάζονται» για αυτούς. Ξέρουν πώς να τους οδηγούν σε υψηλότερο επίπεδο, εφαρμόζοντας τακτικές που τους δίνουν κίνητρο».
- Μπορεί κάποιος να διδαχθεί τον τρόπο να γίνει ηγέτης ή πρόκειται για κάτι με το οποίο θα πρέπει να έχεις γεννηθεί;
«Οπωσδήποτε δεν γεννιέσαι με αυτό. Μερικές φορές, είναι πολύ σημαντικό να διαθέτεις έναν μέντορα ή να παρατηρείς κάποιον που αποτελεί σπουδαίο ηγέτη. Αν παρατηρήσεις τα χαρακτηριστικά κάποιας σπουδαίας ηγετικής φυσιογνωμίας, μπορείς και να τα αφομοιώσεις, εάν ταιριάζουν με την προσωπικότητά σου. Μπορεί να πρόκειται για κάποιον με τον οποίο εργάζεσαι μαζί, κάποιον που πρόσεξες και εστίασες σε αυτόν, κάποιον μέντορά σου ή ακόμη και κάποια προσωπικότητα από παλαιότερη ή και την τρέχουσα ιστορική περίοδο που σέβεσαι και σε εμπνέει να ακολουθήσεις το ηγετικό παράδειγμά της».
- Έχετε υποστηρίξει σε συνεντεύξεις και βιβλία σας πως «η ταπεινότητα (humility) αποτελεί το πραγματικό κλειδί για την επιτυχία». Τι σας κάνει να το πιστεύετε;
«Η ταπεινότητα σε κρατάει «πεινασμένο». Αυτή είναι που κάνει το μυαλό σου να παραμένει δημιουργικό. Όταν χάνεις την ταπεινότητά σου, νομίζεις πως πλέον «έχεις φτάσει». Πιστεύεις πως κατέχεις όλες τις απαντήσεις. Για να γίνεις, όμως, σπουδαίος ηγέτης, θα πρέπει να έχεις την ικανότητα να ακούς. Πρέπει να ακούς τους ανθρώπους σου, εκείνους που βρίσκονται γύρω σου. Θα πρέπει να ακούς τι σου λένε για τα προβλήματα και τις λύσεις τους. Εάν προσπαθείς να περιστοιχίζεσαι από ανθρώπους που δεν είναι τόσο έξυπνοι όσο εσύ, τότε δεν διαθέτεις χαρακτηριστικά σπουδαίου ηγέτη. Πάντα προσπαθούσα να προσλαμβάνω ανθρώπους που γνωρίζουν περισσότερα από εμένα σε συγκεκριμένους τομείς, όπως για παράδειγμα την άμυνα ζώνης ή την επίθεση απέναντι σε άμυνα ζώνης. Πρέπει πάντα να προσλαμβάνεις ανθρώπους χωρίς να σε φοβίζουν οι γνώσεις τους. Εάν προσλάβεις ανθρώπους με λιγότερες ικανότητες και δεν μπορούν να προχωρήσουν μπροστά, τότε προφανώς δεν διαθέτεις την ταπεινότητα που απαιτείται. Η φιλοσοφία μου αυτή είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πάνω από 30 βοηθοί προπονητές που εργάστηκαν στο επιτελείο μου εξελίχθηκαν στη συνέχεια της καριέρας τους σε πρώτους προπονητές. Πάντα προσλαμβάνω ιδιαίτερα ταλαντούχους ανθρώπους, από τους οποίους μπορώ να πάρω το μέγιστο. Όταν χάνεις την ταπεινότητά σου, χάνεις την «πείνα» σου. Χάνεις το κίνητρο, τη δύναμη που σε οδηγεί. Νομίζεις πως πια είσαι «εκεί». Συνήθως, όμως, κινείσαι προς την αντίθετη κατεύθυνση».
- Πώς μπορείς να χτίσεις μια κουλτούρα νικητή, τόσο στον αθλητισμό όσο και στο επιχειρείν; Πού θα πρέπει να εστιάσεις;
«Πρώτα από όλα, θα πρέπει να δημιουργήσεις μια στερεή βάση, που θα λειτουργήσει σαν θεμέλιο. Το θεμέλιο αυτό θα πρέπει να χτιστεί πάνω σε ένα εξαιρετικά υψηλό εργασιακό ήθος (work ethic) και σε ανθρώπους με την απαραίτητη «πείνα» και το πάθος να βοηθήσουν τον οργανισμό σου να νικήσει. Τα στοιχεία αυτά είναι αναγκαίο να χαρακτηρίζουν τους πάντες, από την κορυφή ως το χαμηλότερο επίπεδο. Εσύ δε ως ηγέτης θα πρέπει να αντιμετωπίζεις όλους με τον ίδιο τρόπο. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραχωρείς προνόμια σε ανθρώπους χωρίς να τα έχουν κερδίσει. Όλοι οφείλουν να κερδίζουν τα όποια προνόμια απολαμβάνουν».
- Πόσο δύσκολο είναι να κινητοποιήσεις ανθρώπους να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους σε δύσκολες περιόδους, όπως για παράδειγμα ένα σερί συνεχόμενων ηττών στον αθλητισμό ή περιπτώσεις οικονομικής ύφεσης εάν μιλάμε για επιχειρήσεις;
«Πρέπει να χρησιμοποιείς παραδείγματα. Μπορεί να είναι παραδείγματα από την ιστορία σχετικά με πολιτισμούς που αντιμετώπισαν δυσκολίες, αλλά βρήκαν τον τρόπο να τις ξεπεράσουν και τελικά να γίνουν καλύτεροι και ισχυρότεροι. Μπορεί να είναι παραδείγματα και από το χώρο του αθλητισμού. Υπάρχουν ομάδες που αντιμετώπισαν τη δυσκολία των συνεχόμενων ηττών, αλλά κατόρθωσαν στο τέλος να κερδίσουν πρωταθλήματα. Πρέπει να τους δείξεις, όμως, με υπαρκτά παραδείγματα πώς μπορεί να γίνει. Δεν μπορείς απλά να τους μιλήσεις γενικά. Πρέπει να τους δείξεις πως υπήρξαν πολιτισμοί, επιχειρήσεις, αθλητικές ομάδες που κατόρθωσαν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και να βγουν από τις δύσκολες περιόδους που βίωσαν σε καλύτερη κατάσταση από ποτέ».
- Ποιο θα λέγατε πως ήταν το σπουδαιότερο μάθημα περί ηγεσίας που λάβατε σε όλα αυτά τα χρόνια της σπουδαίας προπονητικής σας καριέρας; Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μια ιστορία μαζί μας;
«Φυσικά. Ο τίτλος της είναι «Να είσαι ο αγγελιαφόρος του εαυτού σου» (Βe your own messenger). Ήμουν προπονητής στους New York Knicks και «τρέχαμε» ένα καταπληκτικό σερί νικηφόρων εμφανίσεων, το μεγαλύτερο στην ιστορία της ομάδας. Ετοιμαζόμασταν να αντιμετωπίσουμε τους Los Angels Lakers και εάν κατορθώναμε να νικήσουμε και αυτή την αναμέτρηση, θα καταρρίπταμε το ρεκόρ που διατηρούσαν οι Boston Celtics για τις περισσότερες -31 νομίζω- συνεχόμενες εντός έδρας νίκες. Σημειώνω πως στη Νέα Υόρκη έπρεπε να διανύσουμε αρκετά μεγάλη απόσταση για να φτάσουμε στο γήπεδο για προπόνηση από τις περιοχές που μέναμε, ενώ υπήρχε και έντονη κίνηση στους δρόμους. O Bill Cartwright, o αναπληρωματικός μας center, αρρώστησε και είχε στομαχικές διαταραχές. Ενημέρωσε, λοιπόν, το γυμναστή μας πως ήθελε να μείνει στο κρεβάτι και να ξεκουραστεί και πως δεν ήταν σίγουρος εάν θα κατάφερνε να αγωνιστεί στο παιχνίδι. Τον χρειαζόμασταν, όμως. Γι’ αυτό είπα στο γυμναστή: «Φέρε τον Bill εδώ, για να τον εξετάσει ο γιατρός της ομάδας». Σκέφτηκα πως ίσως να έβρισκε τον τρόπο να θεραπεύσει το πρόβλημα και ο Bill θα κατάφερνε να παίξει στον αγώνα εκείνης της βραδιάς. Χρησιμοποίησα, όμως, το γυμναστή για να μεταφέρω το μήνυμα. Αυτός, λοιπόν, είπε στον Cartwright: «Ο coach σε θέλει αμέσως εδώ, για να δεις το γιατρό». Μόνο αυτό. Αυτό ήταν όλο. Δεν του μετέφερε πως τον χρειαζόμουν για τον αγώνα εκείνης της ημέρας. Δεν του είπε: «Ο coach σε χρειάζεται για το παιχνίδι. Δεν μπορούμε να νικήσουμε τους Lakers χωρίς εσένα. Θα προσπαθήσουμε να βρούμε με το γιατρό μια λύση, για να μπορέσεις να παίξεις». Του είπε μόνο πως θέλω να πάει να τον δει άμεσα ο γιατρός. Ο Bill, λοιπόν, με τον οποίο παρεμπιπτόντως ήμασταν πολύ κοντά, σκέφτηκε πως δεν πιστεύω πως είναι άρρωστος. Θεώρησε ότι νομίζω ότι προσποιείται, για να χάσει την πρωινή προπόνηση. Ήρθε, λοιπόν, εκνευρισμένος, έπαιξε τελικά στο παιχνίδι, αλλά ήταν πολύ κακός, χάσαμε από τους Lakers και για τις επόμενες 10 ημέρες, σχεδόν δεν μου μιλούσε. Τελικά, σε κάποια προπόνηση τον ρώτησα τι συμβαίνει: «Τι τρέχει, Big Bill; Γιατί κρατάς απόμακρη στάση; Γιατί δεν επικοινωνείς μαζί μου;». Μου απάντησε, όπως καταλαβαίνετε, πως ήταν εκνευρισμένος, επειδή δεν πίστεψα πως ήταν άρρωστος και τον έκανα να διανύσει όλη αυτή την απόσταση μέσα στην κίνηση για να πάει στο γιατρό της ομάδας, ενώ ήταν καταβεβλημένος και έκανε εμετούς. Του εξήγησα πως είπα στο γυμναστή ότι δεν θα μπορούσαμε να κερδίσουμε χωρίς αυτόν και πως αν δεν τον κάναμε καλά, δεν θα είχαμε καμία ελπίδα απέναντι στους Lakers. «Αυτός, πάντως, δεν είπε αυτό», ήταν η απάντησή του, τονίζοντας πως το μόνο που έφτασε σε αυτόν ήταν πως «ο coach είπε να πας αμέσως στο γιατρό». Το ηθικό δίδαγμα, λοιπόν, αυτής της ιστορίας είναι πως πρέπει «να είσαι ο αγγελιαφόρος του εαυτού σου». Πρέπει εσύ να μεταφέρεις το μήνυμά σου στον ενδιαφερόμενο και να εκφράζεις τα σχετικά συναισθήματά σου. Εάν είχα κάνει εγώ εκείνο το τηλεφώνημα, θα του είχα πεί: «Big Bill, δεν μπορούμε να κερδίσουμε χωρίς εσένα. Σε χρειαζόμαστε απεγνωσμένα. Ο γιατρός μπορεί να σου δώσει φαρμακευτική αγωγή για να νιώσεις καλύτερα απόψε». Αν το είχα κάνει, δεν θα είχε εκνευριστεί, θα είχε παίξει καλύτερα και θα είχαμε σπάσει το ρεκόρ των Celtics για τις περισσότερες συνεχόμενες εντός έδρας νίκες. Βe your own messenger! Μη χρησιμοποιείτε κάποιον τρίτο, που μπορεί να «μεταφράσει» διαφορετικά το μήνυμά σας».
- Τα όσα συνέβησαν στο Louisville και οδήγησαν στον τερματισμό της συνεργασίας σας με το κολέγιο πώς τα αντιμετωπίσατε; Μπορέσατε να αποκομίσετε κάτι θετικό, κάποια διδακτική εμπειρία μέσα από αυτήν τη δύσκολη κατάσταση;
«Έχει αποδειχθεί πως δεν γνώριζα τίποτα σχετικά με τα παραπτώματα ανθρώπων που ιεραρχικά βρίσκονταν χαμηλότερα από μένα. Ακόμη, όμως, και αν αυτό είναι αλήθεια και έχει αποδειχθεί, εγώ παραμένω ο καπετάνιος στο καράβι και είμαι υπεύθυνος για τους ανθρώπους που προσλαμβάνω. Όταν, λοιπόν, οι υφιστάμενοί σου κάνουν λάθη, ακολουθούν και οι σχετικές συνέπειες. Εάν υποπέσουν σε παραπτώματα, ακόμη και αν τα κρύβουν, εσύ παραμένεις υπεύθυνος. Η εμπειρία αυτή πραγματικά μου έδωσε ένα πολύτιμο μάθημα. Όπως σας ανέφερα, περισσότεροι από 30 βοηθοί προπονητές που εργάστηκαν κάποια στιγμή στο επιτελείο μου εξελίχθηκαν στη συνέχεια σε πρώτους προπονητές. Πρόκειται για ένα τεράστιο ρεκόρ. Είναι οι διπλάσιοι σε σχέση με όσους προέκυψαν από το staff οποιουδήποτε άλλου κολεγιακού προπονητή στην Αμερική. Οι τελευταίες δύο προσλήψεις, όμως, που έκανα αποδείχθηκαν δύο πολύ μεγάλα λάθη και μου κόστισαν τη δουλειά μου. Αυτό, λοιπόν, που έμαθα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι πως πρέπει να ελέγχω συγκεκριμένα πράγματα, να έχω checkpoints. Κατάλαβα πως δεν πρέπει να λαμβάνω σαν δεδομένο πως όλοι όσοι προσλαμβάνω είναι άξιοι εμπιστοσύνης. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να καταφεύγεις σε πρακτικές micromanagement. Σημαίνει πως πρέπει να ελέγχεις συγκεκριμένα πράγματα, προκειμένου να διασφαλίζεις πως όλοι κάνουν αυτό που πρέπει».
- Πώς σας φαίνεται η ζωή αλλά και η προπονητική στην Ελλάδα; Πώς είναι, μέχρι στιγμής, η εμπειρία σας από τη χώρα μας;
«Στην αρχή δυσκολεύτηκα, γιατί οι συνθήκες όσον αφορά τη δουλειά μου, το coaching, ήταν διαφορετικές σε σχέση με όσα είχα ποτέ γνωρίσει στην καριέρα μου. Δεν λέω πως ήταν καλύτερες ή χειρότερες, απλά λέω πως ήταν διαφορετικές. Χρειάστηκα, λοιπόν, ένα διάστημα για να προσαρμοστώ. Αυτό, όμως, που κάνει εύκολη τη ζωή μου στην Ελλάδα είναι πως, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες, οι περισσότεροι μιλούν και καταλαβαίνουν -έστω σε κάποιο επίπεδο- την αγγλική γλώσσα. Υπάρχουν δε τρία πράγματα που αγαπώ ιδιαίτερα στην Ελλάδα και σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα νησιά της, όπως μπορεί κάποιος να περίμενε, καθώς δεν τα επισκέπτομαι τόσο συχνά όσο άλλοι. Και τα τρία στοιχεία στα οποία αναφέρομαι έχουν να κάνουν με τους ανθρώπους της. Πρώτα από όλα, είναι πολύ παθιασμένοι με το μπάσκετ και τον αθλητισμό γενικότερα. Επίσης, είναι εξαιρετικά φιλικοί και καλοσυνάτοι. Τέλος, νομίζω πως μοιάζουν πολύ με τους Ιταλούς και σαν και αυτούς βάζουν την οικογένεια πιο πάνω από οτιδήποτε άλλο. Αυτά είναι τρία χαρακτηριστικά που εκτιμώ ιδιαίτερα στους ανθρώπους και επειδή οι Έλληνες τα διαθέτουν, η προσαρμογή μου στη χώρα ήταν εύκολη και μπορώ να πω πως πραγματικά απολαμβάνω την εμπειρία. Υπάρχουν, βέβαια, και κάποια συγκεκριμένα πράγματα που εύχομαι να μπορούσα να αλλάξω. Μακάρι να μπορούσα να αλλάξω αυτή την «ανοησία» (nonsense), που επικρατεί μεταξύ Παναθηναϊκού και Ολυμπιακού. Μακάρι αυτή η εχθρότητα, αυτό το μίσος που υπάρχει, να περιοριζόταν μονάχα μέσα στις τέσσερες γραμμές του γηπέδου. Θέλουμε να τους «πατήσουμε», θέλουν να μας «πατήσουν», αλλά μόνο μέσα στο παρκέ. Εύχομαι να μπορούσε να σταματήσει αυτή η «ανοησία» εκτός των γραμμών των γηπέδων. Το δεύτερο πράγμα που θα ήθελα να αλλάξω είναι να μην καπνίζει κανείς στο γήπεδο, στα εστιατόρια ή σε οποιονδήποτε άλλο δημόσιο χώρο. Το παθητικό κάπνισμα είναι χειρότερο από το ενεργητικό. Είναι ιδιαίτερα ανθυγιεινό για τα παιδιά αλλά και για τους αθλητές. Κι εγώ καπνίζω και, μάλιστα, πούρα. Αλλά αν θέλω να το κάνω, θα πάω σε έναν ειδικό χώρο (cigar room) ή στο σπίτι μου. Δεν λέω σε κανέναν τι να κάνει. Θεωρώ, όμως, πως πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανόνες, προκειμένου να υπάρχει μια ισχυρή κουλτούρα για την υγεία».
- Τι θα συμβουλεύατε τους ανθρώπους του επιχειρείν στην Ελλάδα που, όπως είναι και ο τίτλος ενός από τα βιβλία σας, θέλουν να «ηγηθούν για να επιτύχουν» (Lead to Succeed);
«Πρέπει να χτίσουν έναν ισχυρό οργανισμό. Πρέπει, επίσης, να καταλάβουν πως για να έχεις μια καταπληκτική ομάδα ή μια επιτυχημένη επιχείρηση, θα πρέπει να επιλέξεις όχι απαραίτητα τους ανθρώπους με τον υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης αλλά εκείνους με το ισχυρότερο PHD. Αναφέρομαι στο Πάθος (Passion), την «Πείνα» (Ηunger) και την Ενέργεια/Κίνητρο (Drive). Αν μπορείς να βρεις ανθρώπους με αυτά τα χαρακτηριστικά, σίγουρα θα χτίσεις έναν ισχυρό οργανισμό».
Το δεύτερο παιχνίδι κόντρα στον Νηρέα Γέρακα δίνει απόψε το βράδυ η ομάδα πόλο του Παναθηναϊκού. Το «τριφύλλι» με νίκη παίρνει την πρόκριση του για τον τελικό των πλέι οφ, ωστόσο το σημαντικότερο είναι πως θα «σφραγίσει» την άνοδο του στην κορυφαία κατηγορία.
Οι «πράσινοι» που πριν από δύο ημέρες επικράτησαν με 11-4 στο πρώτο παιχνίδι, είναι το απόλυτο φαβορί για να πάρουν τη νίκη και να πετύχουν τον στόχο που έχουν θέσει από την αρχή της σεζόν ο οποίος δεν είναι άλλος από την άνοδο στην Α1.
Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος να ξεκινήσει στις 21:00.
Βάση ενός συγκεκριμένου πλάνου προχωρούν τις ανανεώσεις συμβολαίων οι ιθύνοντες του Παναθηναϊκού, το οποίο βασίζεται σε αξιολόγηση που έχει γίνει από τον Γιώργο Δώνη και το Νίκο Νταμπίζα.
Μέσω αυτής της αξιολόγησης που έγινε στο τέλος της σεζόν, ο κάθε παίκτης έχει καταταχθεί σε κάποια κατηγορία και βάσει αυτής ο σύλλογος καταθέτει την τελική του πρόταση σε κάθε παίκτη που επιθυμεί να ανανεώσει τη συνεργασία μαζί του. Από κει και πέρα όπως αναφέρει το «τριφύλλι» είναι θέμα του εκάστοτε παίκτη αν θα δεχτεί την πρόταση ή θα την απορρίψει.
Αξίζει να σημειωθεί πως αυτός ο τρόπος ακολουθήθηκε κατά γράμμα και στις περιπτώσεις των Εμμανουηλίδη, Θεοχάρη και Μαυρομμάτη που έχουν συμφωνήσει να ανανεώσουν τα συμβόλαιά τους με τον Παναθηναϊκό, αλλά και στις υπόλοιπες που ακόμα εκκρεμούν, όπως αυτές του Χατζηγιοβάνη και Μπουζούκη.
Τέλος τονίζεται από την ΠΑΕ πως στις περιπτώσεις που υπάρχουν μικροδιαφορές δεν γίνεται λόγος για κάποια υπέρβαση που πρέπει να συμβεί στο μπάτζετ για να καλυφθεί, αλλά είναι ξεκάθαρα θέμα τήρησης του κανονισμού για να διατηρηθούν οι ισορροπίες εντός ομάδας.
Στο «στόχαστρό» του έχει βάλει ο Παναθηναϊκός τον Γκαγιάς Ζαχίντ σύμφωνα με όσα επικαλούνται κυπριακά μέσα ενημέρωσης.
Συγκεκριμένα η ιστοσελίδα «balla.com.cy» κάνει λόγο πως οι «πράσινοι» έχουν στα υπ όψιν τους τον Νορβηγό μεσοεπιθετικό του ΑΠΟΕΛ με ρίζες από το Πακιστάν, τον οποίο μάλιστα γνωρίζει αρκετά καλά Γιώργος Δώνης από την κοινή τους πορεία στην κυπριακή ομάδα.
Ωστόσο οι Κύπριοι δημοσιογράφοι υποστηρίζουν πως το θέμα δεν βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, καθώς δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει εάν το «τριφύλλι» μπορεί να καλύψει τις οικονομικές απαιτήσεις του 24χρονου άσσου.
Βρείτε μας στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram
Δείτε τον Ζαχίντ
Στη δεύτερη θέση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος μπάσκετ Κορασίδων τερμάτισε ο Παναθηναϊκός, ο οποίος στο τελευταίο παιχνίδι επικράτησε εύκολα της Καβάλας με 60-31.
Παναθηναϊκός προηγήθηκε με 8-2 (4΄05΄΄), ενώ το δεκάλεπτο έκλεισε με τη Καβάλα να μειώνει σε 11-9. Οι πράσινες άνοιξαν τη διαφορά στο δεύτερο δεκάλεπτο με 23-12 (5΄25΄΄) και τη διατήρησαν στην τρίτη περίοδο με 34-21 (4΄45΄΄). Οι αιφνιδιασμοί του παναθηναϊκού στο τέταρτο δεκάλεπτο ανέβασαν περαιτέρω τη διαφορά στο σκορ μέχρι το τελικό 60-31 που αφήνει έκτη την ομάδα της Μακεδονίας και δεύτερο το «τριφύλλι».
Δεκάλεπτα: 11-9, 28-19, 42-29, 60-31
Διαιτητές: Ντάνος, Ασλανίδης
Παναθηναϊκός (Στρατής): Ζαρρή 5(1), Πρίφτη 14, Μπιλθικιώτη 12, Ζανίκα 2, Ταφμίζι 4, Τίγκα 3, Μαυράκη 2, Σώτου 2, Μόσχου 2, Κεφαλά, Κούκη, Δαυλάκου 14(1).
ΕΚ Καβάλας (Παγκαλίδης): Λυκάκη, Τσινεκίδου, Τουρέτζογλου 10(2), Παππά-Τζανέτου, Τζίτζιρα, Σπανίδου 3, Μελελούδη, Κελεμένη 18, Αργυρού, Κάπα, Γιαντζακλίδου, Τσαχιρίδου.
Βρείτε μας στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram
Δείτε τον αγώνα
Συγκρατημένα αισιόδοξος εμφανίστηκε ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος μετά τη συνάντηση που είχε σήμερα (26/6) το πρωί με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Ο ισχυρός άντρας του Παναθηναϊκού στις δηλώσεις ανέφερε πως υπάρχει πολύ μεγάλη διάθεση να προχωρήσει το έργο και ευχήθηκε να γίνει πράξη.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Δημήτρη Γιαννακόπουλου:
«Τα περισσότερα είχαν ειπωθεί και στη συνάντηση που είχα με τον κ. Μπακογιάννη. Ο Δήμος είναι αυτός που έχει μεγαλύτερο ρόλο στο έργο αυτό. Όπως είχα πει και τότε, ήταν μια πάρα πολύ εποικοδομητική συνάντηση, υπάρχει μεγάλη επιθυμία από τον Δήμο να προχωρήσει. Έμεναν κάποια πράγματα, που έπρεπε να συζητηθούν και με τον κ. Μητσοτάκη, ως εν δυνάμει κυβέρνηση. Άκουσα αυτά που ήθελα να ακούσω από τον κ. Μητσοτάκη. Υπάρχει και από εκεί πολύ μεγάλη διάθεση να προχωρήσει το έργο.
Είναι κάτι καλό για την Αθήνα, είναι κάτι καλό για τη χώρα, είναι καλό για την ανεργία, είναι καλό για τον Παναθηναϊκό. Ελπίζουμε αυτά που ακούσαμε να γίνουν πράξη και μετά τις εκλογές».
Για το αν είναι αισιόδοξος για το έργο: «Εγώ οφείλω όπως έχω ξαναπεί, να προσπαθώ να δημιουργηθεί μια Παναθηναϊκή πολιτεία, μία κοινή στέγη. Είναι ο μόνος τρόπος ώστε ο Παναθηναϊκός να είναι αυτάρκης, αυτόφωτος και αυτοχρηματοδοτούμενος. Θέλω να πιστεύω ότι θα προχωρήσει. Επειδή όμως έχουμε καεί με το "Athens Alive" και άλλες περιπτώσεις, είμαι υπερβολικά συγκρατημένος».
Την Παρασκευή 28 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί η συνέτευξη Τύπου του Δημήτρη Γιαννακόπουλου, την οποία είχε προαναγγείλει εδώ και αρκετό καιρό ο ισχυρός άντρας του Παναθηναϊκού.
Σε αυτή ο Πρόεδρος το Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού και ιδιοκτήτης της ΚΑΕ παναθηναϊκός θα έχει την ευκαιρία να μιλήσει για όλους και για όλα, με το φλέγον ζήτημα να είναι αυτό των αθλητικών εγκαταστάσεων στον Βοτανικό, ιδιαίτερα από τη στιγμή που έχει πραγματοποιηθεί και η συνάντηση του με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Η συνέντευξη Τύπου θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω Live Streaming.
Η επίσημη ενημέρωση αναφέρει:
«Την Παρασκευή 28/6 στις 11.00π.μ. στην Αίθουσα Τύπου Α’ του Ολυμπιακού Σταδίου (στο γήπεδο ποδοσφαίρου) ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος θα παραθέσει συνέντευξη Τύπου εφ’ όλης της ύλης για τον Παναθηναϊκό».
Στον αέρα του ραδιοφωνικού σταθμού Sport24 Radio φιλοξενήθηκε ο Τάκης Φύσσας. Ο διευθυντής της Ακαδημίας του Παναθηναϊκού μίλησε μεταξύ άλλων για το έργο του στο «τριφύλλι», για τη νοοτροπία που θέλει μαζί με τους συνεργάτες του να περάσουν στους νεαρούς αθλητές, αλλά και για την ανδρική ομάδα των «πρασίνων».
Αναλυτικά όσα είπε:
Για το πως ξεκίνησε το ποδόσφαιρο:
«Ο πατέρας μου ήταν από την Καλλιθέα, υποστήριζε τον Πανιώνιο και με πήγε 10 χρονών στην ομάδα. Επειδή ήμουν πολύ αδύνατος ο προπονητής είπε στον πατέρα μου να με ταΐσει και να με φέρει του χρόνου. Αυτό έγινε και έτσι την επόμενη σεζόν πήγα στον Πανιώνιο. Ήταν άλλες εποχές τότε. Τώρα πρέπει να προσέχουμε πως θα μιλάμε στους γονείς και τα παιδιά. Προσέχουμε κάθε λέξη.
Τα δοκιμαστικά στον Πανιώνιο ήταν ελεύθερα. Στο δικό μου το γκρουπ ήταν ο Μπουρουτζίκας που με ξεχώρισε και με επέλεξε στους 20 καλύτερους. Τότε φτιάξαμε την ομάδα κάτω των 10 ετών. Έκτοτε δεν έχω συνεργαστεί ποτέ μαζί του σε καμία ομάδα. Υπήρξε κάποια στιγμή πρόταση από την ΑΕΚ, αλλά ο κ. Βαρδινογιάννης πλήρωσε 250 εκατομμύρια δραχμές και πήγα στον Παναθηναϊκό».
Για τις ακαδημίες του Παναθηναϊκού:
«Είμαι διευθυντής τα τελευταία τρία χρόνια. Υπάρχουν φέτος κάποιες αλλαγές και ελπίζω να είναι προς το καλύτερο. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δουλέψει πάρα πολύ, κάτω από αντίξοες συνθήκες. Οι προπονητές των μικρών ομάδων έχουν στερηθεί πολλά πράγματα –από το μισθό τους, μέχρι οτιδήποτε άλλο- για να είναι σωστοί εκπαιδευτές και να μην φαίνονται τα προβλήματα τους στα παιδιά».
Για το αν υπάρχουν ταλέντα στις μικρές ηλικίες της ομάδας:
«Υπάρχουν πέντε έξι παιδιά που είναι εξαιρετικά και όσον αφορά το ταλέντο και τη νοοτροπία. Στο τελευταίο έχουμε δώσει βάση οι συνεργάτες μου κι εγώ. Στη δημιουργία προσωπικοτήτων. Πολλές φορές έχουμε συζητήσει με τους Legends ότι αυτό που λείπει από τη νεολαία είναι το μέταλλο. Ταλέντο υπάρχει, αλλά απουσιάζει η αυτοθυσία. Για αυτό ίσως φταίει η ζωή, τα social media, όλη η πραγματικότητα, καθώς για τα παιδιά είναι πολύ πιο εύκολο να τα παρατήσουν, παρά να πεισμώσουν, να μοχθήσουν και να πετύχουν».
Για το αν ασχολούνται τα παιδιά με το ποδόσφαιρο για να ξεφύγουν από τις συνθήκες φτώχειας:
«Ισχύει αυτό, τότε, όμως, έρχονται δίπλα τους πολλοί καλοθελητές και τα παιδιά δεν ακολουθούν το σωστό δρόμο. Δεν είναι απόλυτο αυτό, καθώς υπάρχουν πολλά παιδιά που έχουν σωστή βάση από την οικογένειά τους και είναι μυαλωμένα. Μόνο στην Ελλάδα υπάρχει το δίλημμα αν θα είσαι αθλητής ή επιστήμονας. Δυστυχώς στην υπόλοιπη Ευρώπη και την Αμερική έχουν καταφέρει και τα συνδυάζουν.
Αυτό είναι ένα κίνητρο για εμένα να ασχοληθώ με την πολιτική. Οι γονείς μου λένε να επισημαίνω στα παιδιά τους να διαβάζουν. Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τους το επιτρέπει. Εγώ τα αναγκάζω να διαβάζουν, λέγοντάς τους ότι θέλουμε ποδοσφαιριστές έξυπνους, με αντίληψη και περιφερειακή όραση».
Για το που στεγάζονται οι ακαδημίες:
«Κυρίως στην Παιανία, αλλά έχουμε κι ένα πλαστικό γήπεδο στο Κορωπί. Μένουν μέσα 15 παιδιά μόνο από την επαρχία. Τα παιδιά που μένουν στους ξενώνες ζουν μία τρομερή εμπειρία. Δεν είναι εύκολο αυτό ψυχολογικά, καθώς φεύγουν από το σπίτι τους. Σίγουρα υπάρχει στις εγκαταστάσεις αθλητικός ψυχολόγος και είμαστε κοντά τους, ενώ και οι γονείς έχουν το ελεύθερο να τα βλέπουν όποτε το θέλουν».
Για το πόσο δύσκολο είναι να αναδειχθεί ένας παίκτης:
«Το πιο δύσκολο για εμάς, βλέποντας όλα αυτά που γίνονται, είναι να τους πείσουμε να συνεχίσουν. Να συνεχίσουν να αγωνίζονται και να έχουν όνειρα. Διότι τα παιδιά αυτά θέλουν να παίξουν στην Μπαρτσελόνα και τη Ρεάλ. Είναι καλό να ονειρεύεσαι. Βέβαια, πρέπει να πατάς και στα πόδια σου, αλλά να πηγαίνεις βήμα βήμα. Εμείς προσπαθούμε να τα πείσουμε ότι θα βελτιωθεί το ελληνικό ποδόσφαιρο και ότι όλα θα φτιάξουν.
Ο Παναθηναϊκός είναι ξανά ένας πόλος έλξης για τα παιδιά. Δεν ήταν πριν από δύο με τρία χρόνια. Τότε, οι γονείς όταν τους προσεγγίζαμε μας έλεγαν ότι δεν θέλουν τα παιδιά τους να έρθουν στον Παναθηναϊκό, αφού πίστευαν ότι σε λίγα χρόνια δε θα υπάρχει το κλαμπ».
Για τον Παναθηναϊκό της περσινής περιόδου:
«Όποιος γνωρίζει τι ισχύει στο ποδόσφαιρο, μπορεί να καταλάβει ότι παιδιά της ομάδας κάτω των 19 ετών δεν μπορούν να κάνουν πρωταθλητισμό στη Super League. Είναι λογικό αυτό, καθώς δεν μπορούν να αντέξουν το βάρος. Πήγαν εξαιρετικά στον πρώτο γύρο. Το θέμα είναι ότι δεν ήταν μόνοι τους και υπήρχαν και άλλοι παίκτες στην ομάδα.
Αυτό που έκανε ο Παναθηναϊκός αρέσει σε όλους τους φιλάθλους αρκεί να μην το κάνει η ομάδα τους. Ο κόσμος του Παναθηναϊκού, πάντως, έχει αποδείξει ότι του αρέσει να βλέπει νέα παιδιά από τα φυτώρια, όπως έγινε με τον Γκούμα, τον Μπασινά και τον Καραγκούνη. Ωστόσο, θέλει και την επιβράβευση με τους τίτλους, καθώς η ομάδα είναι γεννημένη για αυτό. Ο Παναθηναϊκός πρέπει να προχωρήσει στο άλλο βήμα. Πρέπει να υπάρχει ένα όραμα και οι κανόνες που θα οδηγήσουν σύντομα την ομάδα στις επιτυχίες».
Για τον Παναθηναϊκό της νέας περιόδου:
«Θα είναι καλύτερος από πέρσι, αλλά δεν θα είναι πολύ διαφορετικός, αφού οι συνθήκες δεν έχουν αλλάξει».
Για το αν θα αποχωρήσει από τον Παναθηναϊκό αν εκλεγεί:
«Αν εκλεγώ δε θα είμαι συνεπής στις υποχρεώσεις μου στον Παναθηναϊκό, οπότε δε θα συνεχίσω. Αν δεν εκλεγώ, φυσικά θα είμαι εδώ».
Για το γηπεδικό του Παναθηναϊκού:
«Είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα. Δεν μπορεί ο καθένας να βγαίνει και να λέει ό,τι θέλει για το γήπεδο. Το θέμα έχει κουράσει. Δε θέλω να μιλήσω καθόλου για το γήπεδο, καθώς έχει αποδειχθεί ένα όνειρο απατηλό μέχρι στιγμής, ειδικά για εμάς που έχουμε πονέσει την ομάδα κι έχουμε βιώσει δύσκολες καταστάσεις στον οργανισμό. Μέχρι να γίνει πράξη και να αποφασίσουν οι αρμόδιοι το τι πρέπει να γίνει, δε θα πω κουβέντα».
Για τους Legends:
«Είναι κάτι φοβερό. Είναι η ευτυχία μας και η χαρά μας. Κάθε φορά που βρισκόμαστε όλα αυτά τα χρόνια, νιώθουμε και πάλι ποδοσφαιριστές. Ξαναζούμε αυτά που κάναμε τότε, τα αστεία, τα ξενοδοχεία, τα πάντα. Έτσι αρχίζαμε να παίζουμε φιλικά φιλανθρωπικού χαρακτήρα, αλλά και πάλι κάτι μας απουσίαζε. Τα βάλαμε κάτω, φτιάξαμε μία Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση και κάνουμε αυτές τις δράσεις».
Για τον αγώνα με την Πορτογαλία, στη Ριζούπολη, στις 4 Ιουλίου:
«Τηλεφώνησα στον Φερνάντο Σάντος, του είπα ότι τον θέλουμε για προπονητή της Πορτογαλίας και δέχθηκε με μεγάλη χαρά. Θα είναι τρομερή στιγμή με Ρεχάγκελ από τη μία και τον Σάντος από την άλλη».
Για την κατάκτηση του Euro 2004:
«Δεν είχαμε μόνο ψυχή, καρδιά και αυτοθυσία. Είχαμε πλάνο, σχέδιο, σωστή στρατηγική και νοοτροπία. Έπαιξαν πολλά ρόλο. Από το πρώτο ματς ήμασταν πετυχημένοι. Το πιστέψαμε για την κατάκτηση μετά τον αγώνα με τη Γαλλία».
Για την τωρινή εικόνα της Εθνικής:
«Με λυπεί να βλέπω έτσι την Εθνική. Σε μία πετυχημένη ομάδα παίζουν ρόλο όλοι, από τον πρώτο ως τον τελευταίο. Οι παίκτες, οι προπονητές, οι φροντιστές, ο τεχνικός διευθυντής. Όλοι έχουν το ρόλο τους και όλοι προσφέρουν. Για αυτό μία ομάδα έχει επιτυχίες. Αν όλοι αυτοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, τότε θα έχουμε αποτυχίες. Δε γίνεται να φταίνε μόνο κάποιοι. Για το τι ισχύει τώρα δεν ξέρω, αφού δεν είμαι μέσα στην ομάδα και δεν ξέρω λεπτομέρειες. Έχω εμπιστοσύνη στα παιδιά του 2004 που είναι μέσα στην ομάδα και πιστεύω ότι θα βελτιωθεί η εθνική. Έχουμε πολλά παιχνίδια μπροστά μας».
Για τη σύγκριση Φερνάντο Σάντος με Ότο Ρεχάγκελ:
«Είναι πετυχημένοι και δύο. Ο Ότο είναι περισσότερο εκλέκτορας. Είναι ο πιο επιτυχημένος προπονητής στη χώρα. Προπονητικά δεν είχε τις επιλογές που είχε ο Φερνάντο Σάντος. Ο Σάντος ερχόμενος στην Εθνική είπε ότι θα κάνουμε αυτό και το άλλο. Εγώ του απάντησα ότι αυτή είναι μία επιτυχημένη ομάδα και πρέπει να την κρατήσουμε έτσι. Πρέπει να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο. Ποτέ δε μου είπε ότι είχα απόλυτο δίκαιο, αλλά το έκανε με τις πράξεις του. Με τη δική του σφραγίδα έκανε πορεία η Εθνική. Ο Σάντος δε μιλούσε ποτέ και δεν είναι τυχαίο που δεν τον ήθελε κανείς μας όταν ήταν στον Παναθηναϊκό. Μετά μεταλλάχθηκε. Είναι πανέξυπνος».
Για τη στιγμή που θυμάται από το Euro 2004:
«Είναι πολλές οι χαρούμενες στιγμές. Η λήξη του τελικού και κυρίως το σφύριγμα του διαιτητή μου έχει μείνει. Ο ήχος της σφυρίχτρας. Τότε δεν μπορούσα να πιστέψω ότι είχε τελειώσει ο αγώνας και ότι ήμασταν πρωταθλητές. Τότε κοίταξα τον πατέρα μου στην κερκίδα και λέω κάτσε μην πάθει και τίποτα. Τόσο μεγάλη ήταν η χαρά που νιώσαμε τότε».
Για την απόφασή του να ασχοληθεί με την πολιτική:
«Δεν ήταν εύκολη απόφαση. Μου προτάθηκε, είδα ότι ήταν η κατάλληλη συγκυρία και το αποφάσισα. Έχω απόψεις, είμαι ενεργός πολίτης και είμαι και γονιός. Πρέπει να προσφέρουν οι νέοι άνθρωποι στο χώρο, διότι η Ελλάδα χρειάζεται ανθρώπους με όρεξη και νέες ιδέες. Δεν θα μπω σε μία διαδικασία να κάνω κάτι που δεν είμαι ειδικός. Υπάρχουν ειδικοί. Αυτό που μου ζητήθηκε ήταν να είμαι υπεύθυνος στο κομμάτι του αθλητισμού, να μεταφέρω αυτά που έχω ζήσει και που έχω δει στο εξωτερικό. Έχω την εμπειρία και τη γνώση. Στόχος μου είναι να επαναφέρουμε τις αξίες στον αθλητισμό. Να έχουμε σωστή νοοτροπία και να μην παρατηρούμε στα παιδικά πρωταθλήματα φαινόμενα για τα οποία θα ντρεπόμαστε. Όλα ξεκινούν από τα παιδικά τμήματα, το μαζικό αθλητισμό».
Γενική Συνέλευση του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού είναι προγραμματισμένη για τη Τετάρτη 26 Ιουνίου με τα θέματα προς συζήτηση να είναι η έγκριση απολογισμού της περιόδου 2018-2019, αλλά και η έγκριση προϋπολογισμού της νέας αγωνιστικής περιόδου 2019-2020.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Ερασιτέχνη
Πρόσκληση τακτικής Γενικής Συνέλευσης προς τα μέλη του Παναθηναϊκού Αθλητικού Ομίλου.
Καλείστε στην Τακτική Γενική Συνέλευση των Μελών του Ομίλου, που θα πραγματοποιηθεί στις 26 Ιουνίου 2019 , ημέρα Τετάρτη και ώρα 18:30, στο Κλειστό Γυμναστήριο ΠΑΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (θύρα 7α).
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2018-19
ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2019-20
Σε περίπτωση μη απαρτίας η Συνέλευση θα γίνει, σύμφωνα με το Καταστατικό, στις 4 Ιουλίου 2019 ημέρα Πέμπτη, ώρα 18:30 στον ίδιο χώρο και με τα ίδια θέματα ημερησίας διάταξης, κατά την ημερομηνία αυτή η Συνέλευση θα θεωρηθεί ότι βρίσκεται σε απαρτία, ανεξάρτητα από τον αριθμό μελών που θα παραστούν.
Δικαίωμα συμμετοχής στη Γενική Συνέλευση έχουν μόνο τα ταμειακώς ενημερωμένα μέλη, που έχουν συμπληρώσει ένα ημερολογιακό έτος από την εγγραφή τους.
Με εντολή του Διοικητικού Συμβουλίου
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτρης Π. Γιαννακόπουλος Παναγιώτης Α. Μπόμης
Σε παράσταση για ένα ρόλο μετέτρεψε το παιχνίδι κόντρα στον Σύλλα Αιδηψού η ομάδα μπάσκετ Κορασίδων του Παναθηναϊκού επικρατώντας με 41-77 στο πλαίσιο του 4ου αγώνα της τελικής φάσης του Πανελληνίου Πρωταθλήματος.
Δεν έχανε τρίποντο ο Παναθηναϊκός στο ξεκίνημα του αγώνα (3/3) με το σκορ να διαμορφώνεται γρήγορα σε 2-15 (5΄07΄΄). Η αντίδραση του Σύλλα δεν ήρθε στο δεύτερο δεκάλεπτο με αποτέλεσμα ο Παναθηναϊκός να προηγηθεί με σκορ 11-39 (4΄34΄΄). Μπορεί η διαφορά στο ξεκίνημα του τρίτου δεκαλέπτου να έφθασε στο +30 υπέρ του Παναθηναϊκού (16-46), όμως ο Σύλλας με επί μέρους σκορ 11-2 μείωσε σε 33-52. Ο Παναθηναϊκός ανέβασε και πάλι την απόδοσή του στο τέταρτο δεκάλεπτο διευρύνοντας διαρκώς τη διαφορά μέχρι το τελικό 41-77.
Δεκάλεπτα: 8-28, 16-44, 33-52, 41-77
Διαιτητές: Τσιμπούρης, Αγραφιώτης
Σύλλας Αιδηψού (Κουβάρας): Σουλιάδη, Παπακοσμά, Φώτου, Λούμη 2, Μαχαίρα 12(2), Νίτσογλου 7, Κυργιώργη Ι., Τσαβόνι 15, Πατσούρα 3, Κυργιώργη Β., Υδραίου 2, Μαργωμένου.
Παναθηναϊκός (Καντζιλιέρης): Ζαρρή 2, Πρίφτη 6, Μπιλθικιώτη 12, Ζανίκα 2, Ταφμίζι, Μαυράκη 15, Σώτου 1, Μόσχου 2, Κεφαλά 4, Κούκη 7(1), Δαυλάκου 19(2).
Βρείτε μας στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram
Δείτε τον αγώνα