Ο Μάρκους Μπεργκ αποφάσισε να ολοκληρώσει την ποδοσφαιρική του καριέρα και ο Παναθηναϊκός μέσω ανακοίνωσης έκανε μία σύντομη αναδρομή στην προσφορά του Σουηδού επιθετικού στο «τριφύλλι».
Η απόφαση του Μάρκους Μπεργκ να ολοκληρώσει την ποδοσφαιρική καριέρα του κλείνει και ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία του Παναθηναϊκού.
Πριν από 10 χρόνια και σχεδόν τρεις μήνες, στις 8 Ιουλίου 2013, ο Παναθηναϊκός ανακοίνωνε την απόκτηση του Μάρκους από το Αμβούργο. Στα 27 του χρόνια, σε άριστη ποδοσφαιρικά ηλικία, ο Σουηδός επιθετικός πείστηκε από το πλάνο που του παρουσίασαν οι άνθρωποι του Τριφυλλιού και κυρίως είδε -απολύτως ορθά, όπως αποδείχθηκε- μία σημαντική ευκαιρία να επανέλθει σε υψηλό επίπεδο.
Ο Μπεργκ έγινε σύμβολο στον Παναθηναϊκό! Και πώς θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά, αφού η επιδραστικότητα στον τρόπο παιχνιδιού της ομάδας ήταν τεράστια, μεγαλύτερη από κάθε άλλον. Και βέβαια οι αριθμοί δεν μπορούν να κρύψουν τη δεινότητα του σκόρερ Μάρκους. 95 γκολ σε 151 συμμετοχές σε μία τετραετία! Με απλά μαθηματικά, ένα γκολ ανά ενάμισι αγώνα που έπαιξε!
Στο πρόσωπο του Μπεργκ βρέθηκε επιτέλους η απάντηση «μετά τον Σισέ ποιός;», ενώ για τους παλαιότερους σε ηλικία είχαν αρχίσει οι συγκρίσεις με τον κορυφαίο των κορυφαίων σκόρερ, Κριστόφ Βαζέχα. Κανείς δεν ξέρει πού θα σταματούσε ο Μάρκους εάν το καλοκαίρι του 2017 δεν έπαιρνε την απόφαση να συνεχίσει την καριέρα του στην Αλ Αΐν. Το βέβαιο είναι ότι τα 95 γκολ του τον κατατάσσουν στη δεύτερη θέση ξένων σκόρερ και στην έβδομη συνολικά στην ιστορία του συλλόγου, ενώ τα 151 παιχνίδια του με την πράσινη φανέλα τον φέρνουν στη δεκάδα των πιο «πιστών» ξένων ποδοσφαιριστών!
Χάρη στην παρουσία του στον Παναθηναϊκό ο Μπεργκ όχι απλά επέστρεψε στην εθνική Σουηδίας, αλλά εν τέλει έγινε αυτό για το οποίο προορίζονταν: διαδέχθηκε τον αξεπέραστο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς! Έπαιξε στην τελική φάση τόσο του Παγκοσμίου Κυπέλλου όσο και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, αφήνοντας το στίγμα του και με το εθνόσημο.
Στον Παναθηναϊκό υπέγραψε τρία διαφορετικά συμβόλαιο. Το πρώτο το 2013 με το οποίο έγινε ποδοσφαιριστής του Τριφυλλιού. Ακολούθησε αυτό του 2015 με την ανανέωση να διαρκεί έως το 2018 και τελευταίο αυτό του Ιανουαρίου του 2017 με προέκταση συμβολαίου έως το 2019. Τελικά ο Μπεργκ έμεινε μία τετραετία, δημιουργώντας ανεξίτηλες αναμνήσεις στους φιλάθλους του Παναθηναϊκού και βέβαια κερδίζοντας πανελλαδικά την ποδοσφαιρική αναγνώριση για τις δεξιότητές του. Πανηγύρισε το Κύπελλο του 2014 -με τον ίδιο απόλυτο πρωταγωνιστή, σκοράροντας τρεις φορές στον τελικό κόντρα στον ΠΑΟΚ- ενώ συμμετείχε δύο σεζόν στους ομίλους του Europa League.
Ο Μπεργκ τιμήθηκε -μαζί με τον Τζιμπρίλ Σισέ- τον περασμένο Ιανουάριο από την ΠΑΕ Παναθηναϊκός, γνωρίζοντας την αποθέωση στο «Απόστολος Νικολαΐδης». Αγαπήθηκε πολύ αλλά και αγάπησε τον Παναθηναϊκό. Άλλωστε έχει δηλώσει οπαδός του Τριφυλλιού!
Τα επιτεύγματά του στον Παναθηναϊκό, όπως και το σύνθημα «Είναι τρελός ο Σουηδός», δεν θα ξεχαστούν απ’ όσους τον έζησαν. Ευχόμαστε στον Μάρκους καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνει από εδώ και πέρα.
Ανατροπή υπήρξε στο θέμα με την απαγόρευση της μετακίνησης των οπαδών του Παναθηναϊκού στην Τρίπολη για το ματς με τον Αστέρα, η οποία είχε αποφασιστεί νωρίτερα από την αστυνομία και τον Υπουργό, Γιάννη Βρούτση.
Ύστερα από πιέσεις τόσο της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, όσο και αυτής του Αστέρα Τρίπολης, η απόφαση φαίνεται πως θα ανακληθεί και έτσι οι φίλοι του «τριφυλλιού» θα μπορέσουν κανονικά να ταξιδέψουν στην Αρκαδία για το ματς της 6ης αγωνιστικής, την προσεχή Πέμπτη.
Έτσι οι «πράσινοι» θα έχουν τη συμπαράσταση των φιλάθλων τους κόντρα στους Αρκάδες, με στόχο φυσικά να πάρουν τη νίκη και να επιστρέψουν στα θετικά αποτελέσματα.
Ο Χόρντουρ Μάγκνουσον ήταν ο μεγάλος άτυχος στο ντέρμπι με την ΑΕΚ, καθώς ο Ισλανδός αμυντικός του Παναθηναϊκού υπέστη ρήξη χιαστού και θα απουσιάσει από την αγωνιστική δράση για τους υπόλοιπους έξι μήνες.
Μία ημέρα μετά το ατυχές συμβάν, ο Ισλανδός άσσος μέσω των social media έστειλε αισιόδοξο μήνυμα προς τους φίλους τους «τριφυλλιού». Σε αυτό ο Μάγκνουσον υπογραμμίζει πως θα επιστρέψει πιο δυνατός, ενώ ευχαριστεί όλους όσους του έχουν στείλει μηνύματα συμπαράστασης.
«Χθες ήταν ένα από τα πιο δύσκολα βράδια, αν όχι το χειρότερο, σε ολόκληρη την καριέρα μου. Ο δρόμος για την αποκατάσταση ξεκινά σήμερα. Ένα βήμα τη φορά, αλλά θα επιστρέψω πιο δυνατός! Ευχαριστώ για τα μηνύματα. Η υποστήριξή σας σημαίνει τα πάντα για εμένα και θα με βοηθήσει σε αυτό το ταξίδι που ξεκινάω» αναφέρει χαρακτηριστικά στο μήνυμά του ο Μάγκνουσον.
Ο Μάρκους Μπεργκ αποφάσισε να αποσυρθεί από την ενεργό δράση, ολοκληρώνοντας μία πολύχρονη καριέρα, μέρος της οποίας φυσικά υπήρξε και ο Παναθηναϊκός.
Ο Σουηδός επιθετικός αγωνίστηκε στο «τριφύλλι» από το 2013 έως το 2017 σημειώνοντας 95 γκολ σε 151 παιχνίδια, ενώ κατέκτησε και ένα Κύπελλο Ελλάδος στον τελικό του 2014 κόντρα στον ΠΑΟΚ με 4-1.
Έτσι, με ανάρτησή της η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ευχαρίστησε τον Σουηδό επιθετικό για τις αναμνήσεις με την πράσινη φανέλα, ενώ του ευχήθηκε για την... συνταξιοδότηση από την ενεργό δράση.
Ο Χόρντουρ Μάγκνουσον ήταν ο μεγάλος άτυχος στο ντέρμπι του Παναθηναϊκού με την ΑΕΚ, αφού στα πρώτα δευτερόλεπτα του αγώνα ο Ισλανδός αμυντικός υπέστη ρήξη χιαστού, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός δράσης για τουλάχιστον έξι μήνες!
Ο Παναθηναϊκός θέλησε να δώσει κουράγιο στον 30χρονο άσσο, ο οποίος αναμένεται να περάσει την πόρτα του χειρουργείου για να αποκαταστήσει το πρόβλημα. Με ανάρτησή τους οι «πράσινοι» έγραψαν: «Υπάρχουν νύχτες που όλα φαίνονται να πηγαίνουν στραβά. Χόρντουρ, μείνε δυνατός! Είμαστε δίπλα σου!...».
Χωρίς τον κόσμο στο πλευρό του θα αγωνιστεί εν τέλει ο Παναθηναϊκός στο εκτός έδρας παιχνίδι της προσεχούς Πέμπτης (28/9, 20:30) με τον Αστέρα στην Τρίπολη.
Παρά το γεγονός ότι οι δύο ομάδες είχαν συμφωνήσει για την παρουσία οπαδών του «τριφυλλιού» στο γήπεδο, η Αστυνομία αλλά και ο αρμόδιος Υπουργός, Γιάννης Βρούτσης απαγόρευσαν τη μετακίνηση.
Ως εκ τούτου δε θα δοθούν εισιτήρια στους φίλους του Παναθηναϊκού, για το ματς της 6ης αγωνιστικής.
Τους διαιτητές που θα σφυρίξουν στους αγώνες της 6ης αγωνιστικής της Super League ανακοίνωσε η ΚΕΔ.
Σε ότι αφορά το ματς του Παναθηναϊκού κόντρα στον Αστέρα Τρίπολης, στην Αρκαδία, ορίστηκε ο Άγγελος Ευαγγέλου. Ο Έλληνας ρέφερι θα έχει βοηθούς τους Μεϊντάνα και Καραγκιζόπουλο, 4ος θα είναι ο Γκάμαρης, ενώ στο VAR θα καθίσουν οι Κουμπαράκης και Σαμοΐλης.
Τετάρτη 27/9
16:00 Παναιτωλικός-ΟΦΗ: Ανδριανός (Νικολαΐδης, Τριανταφύλλου, 4ος Κατοίκος, VAR: Κουμπαράκης, Πάτρας)
18:00 Κηφισιά-Λαμία: Κατσικογιάννης (Πετρόπουλος, Νίκζας, 4ος Βάτσιος, VAR: Διαμαντόπουλος, Τζιουβάρας)
20:30 Ολυμπιακός-Άρης: Μοχάμεντ (Κλίβερ, Κούλουμ, 4ος Ζαμπαλάς, VAR: Ντιέπερνικ, Ψαρρής)
20:30 ΠΑΟΚ-Βόλος: Σιδηρόπουλος (Κωσταράς, Κούλα Χασάν, 4ος Τσιάρας, VAR: Μανούχος, Κόλλιας)
Πέμπτη 28/9
17:30 Πανσερραϊκός-ΠΑΣ Γιάννινα: Γκορτσίλας (Κολλιάκος, Νιδριώτης, 4ος Τσακαλίδης, VAR: Περράκης, Φωτόπουλος)
20:30 Αστέρας-Παναθηναϊκός: Ευαγγέλου (Μεϊντάνας, Καραγκιζόπουλος, 4ος Γκάμαρης, VAR: κουμπαράκης, Σαμοΐλης)
21:00 ΑΕΚ-Ατρόμητος: Παπαδόπουλος (Λ.Δημητριάδης, Σάββας, 4ος Βεργέτης, VAR: Παπαπέτρου, Μωυσιάδης)
Το χειρότερο δυνατό σενάριο επιβεβαιώθηκε για τον τραυματισμό του Χόρντουρ Μάγκνουσον, ο οποίος στα πρώτα δευτερόλεπτα του ντέρμπι με την ΑΕΚ αποχώρησε τραυματίας με πρόβλημα στο γόνατο.
Ο Μάγκνουσον υποβλήθηκε σε μαγνητική τομογραφία, η οποία έδειξε πως έχει υποστεί ρήξη πρόσθιου χιαστού στο αριστερό γόνατο. Ο Ισλανδός αμυντικός θα υποβληθεί τις επόμενες μέρες σε επέμβαση και θα χρειαστούν έξι μήνες για να επιστρέψει στα γήπεδα.
Ως εκ τούτου, τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες ο Παναθηναϊκός θα πορευτεί έχοντας για τις θέσεις των στόπερ διαθέσιμους τους Σένκεφελντ, Γεντβάι, Πάλμερ-Μπράουν και Σιδερά.
Ο Παναθηναϊκός αν και προηγήθηκε κόντρα στην ΑΕΚ δεν κατάφερε να πάρει τη νίκη στο ντέρμπι της 5ης αγωνιστικής, γνωρίζοντας την εντός έδρας ήττα με 1-2.
Ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε της ήττας του Παναθηναϊκού από την ΑΕΚ απέδωσε το αρνητικό αποτέλεσμα στην έλλειψη συγκέντρωσης των παικτών του, στην αποτελεσματικότητα της ΑΕΚ, ενώ σημείωσε πως οι «πράσινοι» ήταν παθητικοί μετά το γκολ με το οποίο προηγήθηκαν.
Για την κατάσταση του Μάγκνουσον και αν η αλλαγή που έγινε επηρέασε το πλάνο του: «Οποιοσδήποτε τραυματισμός παίκτη νωρίς στο παιχνίδι είναι πρόβλημα. Γίνονται οι συνθήκες εντελώς διαφορετικές. Το θέμα μας είναι να μην είναι σοβαρός ο τραυματισμός του Μάγκνουσον. Υποβάλλεται σε εξετάσεις και θα ξέρουμε λίγο αργότερα».
Για το που κρίθηκε το ματς: «Νομίζω ότι ξεκινήσαμε καλά, βάλαμε το γκολ, αλλά χάσαμε το παιχνίδι χωρίς κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Η ΑΕΚ έκανε το παιχνίδι της. Εμείς ασχολούμασταν με πράγματα που δεν είχε σχέση με το παιχνίδι. Λειτουργούσαμε περισσότερο με την καρδιά και όχι με το μυαλό. Όταν δεν είχαμε την μπάλα στα πόδια μας ήρθε η ισοφάριση. Στο δεύτερο μέρος το ματς ήταν ισορροπημένο και ελέγξαμε το ρυθμό. Σε μία φάση του β΄ μέρους η ΑΕΚ στην αντεπίθεση έβαλε το 2-1. Η ΑΕΚ ήταν πιο αποτελεσματική. Περισσότερο στέκομαι στο πρώτο μέρος, όπου αφού βάλαμε το γκολ δεν κάναμε αυτά που μπορούσαμε. Έπρεπε να είμαστε πιο συγκεντρωμένοι και να δημιουργήσουμε περισσότερα πράγματα. Δεν μπορέσαμε να ελέγξουμε το ρυθμό».
Για το αποτέλεσμα: «Είναι ένα αποτέλεσμα που μας πληγώνει όλους. Δεν είμαστε ομάδα που αποδέχεται τις ήττες ειδικά σε ντέρμπι. Είναι κάτι που πρέπει το διαχειριστούμε καταλαβαίνοντας τι μας οδήγησε στην ήττα. Τα παιχνίδια που έρχονται δεν είναι εύκολα. Πρέπει να βασιζόμαστε περισσότερο στην ικανότητά μας να δημιουργούμε και να μην έχουμε νεύρα χωρίς λόγο. Στο πρώτο μέρος ασχολούμασταν με πράγματα που δεν χρειαζόταν. Πρέπει να μαθαίνουμε και να γινόμαστε πιο ισχυροί».
Για την αντίδραση της ομάδας στην φάση της ισοφάρισης: «Είναι πράγματα που στο πρώτο ημίχρονο έγιναν. Δεν ήμασταν συγκεντρωμένοι σε αυτό που πρέπει να κάνουμε. Ένα παιχνίδι είναι παιχνίδι και μπορεί να υπάρξουν και λάθος αποφάσεις, αλλά μια ομάδα όπως η δική μας θα πρέπει να είμαστε focus στο παιχνίδι αυτό καθ΄ αυτό. Η ΑΕΚ ήταν πιο ήρεμη με την μπάλα, παρότι ήταν πίσω στο σκορ».
Για το αν περίμενε περισσότερα από τον Τζούρισιτς: «Έβαλε δύσκολο γκολ. Ο Φίλιπ έπαιξε μετά από αρκετό καιρό και λόγω του τραυματισμού. Έτρεξε αρκετά και προσπάθησε. Για το χρόνο που ήταν στο παιχνίδι με ικανοποίησε. Είναι πρώτο του παιχνίδι με την ΑΕΚ. Είχε διάθεση».
Για τον λόγο που δεν αντέδρασε η ομάδα σωστά μετά το 1-0 και πως πήγε το σύστημα με τα δύο φορ: «Για το δεύτερο σκέλος θα σας απαντήσω αρχικά. Δεν είμαι υπέρ αυτού, αλλά πολλές φορές πρέπει να το κάνουμε. Δεν σημαίνει ότι με δύο φορ μπορούμε να γίνουμε πιο επικίνδυνοι. Μπορεί να υπάρχουν παιχνίδια που θα παίξουμε με δύο φορ. Δεν είμαι εναντίον αυτού, αλλά το στυλ παιχνιδιού μας είναι διαφορετικό. Για το πρώτο κόμματι. Ξέρετε ότι αλλάζει από ματς σε ματς. Αμέσως μετά το γκολ δεχθήκαμε μια μεγάλη φάση. Ο Γκαρσία είναι ένας παίκτης που μπορεί να εκμεταλλεύεται το χώρο. Υπήρχαν λάθη στις τοποθετήσεις. Από το 1-0 μέχρι την ισοφάριση δεν είχαμε πολλά πράγματα. Ήταν η πιο κακή περίοδος για μας. Ήμασταν παθητικοί. Η ΑΕΚ εκμεταλλεύτηκε το διάστημα αυτό. Το χειρότερο κομμάτι ήταν αυτό. Στην ισοφάριση χάσαμε αρκετές μονομαχίες και δεν υπήρχε ισορροπία. Είναι κάτι που μπορεί να συμβεί. Μέσα στα ντέρμπι η ψυχολογία μπορεί να αλλάξει. Χάσαμε πολλές μονομαχίες στο ένας εναντίον ενός».
Για το αν δεν μπορεί η ομάδα να κάνει μαζεμένες υπερβάσεις: «Είναι τελείως διαφορετικά ματς. Δεν νομίζω ότι αυτό σχετίζεται με το σημερινό παιχνίδι. Στην Ευρώπη τα παιχνίδια είναι διαφορετικά. Μας πληγώνει η ήττα. Ξέρουμε τι πρέπει να διορθώσουμε. Θα υπάρχουν μέρες που δεν θα είμαστε χαρούμενοι. Έχουμε πολλά παιχνίδια και λίγος χρόνος. Θα προσπαθήσουμε από ένα παιχνίδι που δεν είχαμε το αποτέλεσμα να μάθουμε πολλά».