Τα δεκάλεπτα: 31-22, 53-38, 75-54, 97-77
Ο Σωκράτης Διούδης επέστρεψε κάτω από την εστία του Παναθηναϊκού στο ματς Κυπέλλου με το Βόλο και ο Έλληνας τερματοφύλακας σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Live Sport» υπογράμμισε πως όταν ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς κρίνει πως πρέπει να παίξει, εκείνος θα είναι έτοιμος.
«Αναμφίβολα μου είχαν λείψει τα αγωνιστικά λεπτά, αλλά το σημαντικό είναι ότι η επανεμφάνισή μου συνδυάστηκε με νίκη της ομάδας. Προσπαθώ να κάνω το καλύτερο δυνατό. Είμαι από την φύση μου ανταγωνιστικός ως άνθρωπος. Προσπαθώ να είμαι κάθε μέρα και καλύτερος, αυτό συνεχίζω να κάνω είτε παίζω, είτε όχι. Όταν ο προπονητής κρίνει ότι πρέπει να μπω και να παίξω, εγώ θα είμαι εκεί για την ομάδα».
Για τα δύο ματς με τον Βόλο: «Μας έβαλαν δύσκολα στο πρώτο ματς και περιμένω και ο επαναληπτικός να είναι δύσκολος. Ελπίζω να είμαστε σοβαροί, να κάνουμε το δεύτερο βήμα και να πάρουμε την πρόκριση γιατί είναι κάτι που το χρειαζόμαστε: να συνεχίσουμε στον θεσμό και να διακριθούμε. Κάναμε ήδη το πρώτο βήμα και έχουμε ένα μικρό προβάδισμα, όμως πρέπει να εμφανιστούμε πολύ σοβαροί στη ρεβάνς και να κάνουμε τα πάντα για να προκριθούμε».
Η ομάδα μπάσκετ γυναικών του Παναθηναϊκού ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις της για το φετινό EuroCup, σε μία σεζόν στην οποία επέστρεψε στα ευρωπαϊκά δρώμενα μετά από πολλά χρόνια απουσίας.
Έτσι η διοργάνωση με μήνυμα της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποχαιρέτησε το «τριφύλλι», ενώ παράλληλα ευχαρίστησε ξεχωριστά τους φιλάθλους της ομάδας που ήταν από τις παρουσίες που ξεχώρισαν στη φετινή διοργάνωση.
«Ευχαριστούμε και τα λέμε σύντομα Παναθηναϊκέ. Ένα ξεχωριστό ευχαριστώ στους φιλάθλους που έφεραν ενέργεια και υποστήριξαν σε κάθε παιχνίδι» έγραψε χαρακτηριστικά ο επίσημος λογαριασμός του Eurocup στο Twitter.
Η Ελένη Καπογιάννη έμεινε ικανοποιημένη από την εμφάνιση και τη νίκη της ομάδας της επί της Χατάι, ενώ η Ελληνίδα τεχνικός του Παναθηναϊκού την αφιέρωσε στους φιλάθλους που βρίσκονται στο πλευρό της ομάδας.
«Ο στόχος μας για το αποψινό ματς ήταν να παίξουμε για την αξιοπρέπειά μας και για τους οπαδούς μας και να τελειώσουμε την ευρωπαϊκή μας πορεία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Βρεθήκαμε σε πολύ καλή ημέρα επιθετικά και δεν ήταν τυχαίο. Είχαμε δουλέψει πολύ καλά απέναντι στη ζώνη τους και το είχαμε ασχοληθεί πολύ με αυτό στην προπόνηση και για αυτό ήρθε αυτό το αποτέλεσμα. Δεν είναι τυχαίο ότι ο αντίπαλος κόουτς αναγκάστηκε να αλλάξει την άμυνα του. Στο δεύτερο ημίχρονο μας πίεσαν όπως αναμενόταν ωστόσο κρατηθήκαμε.
Συγχαίρω τις παίκτριες μου για την εμφάνιση και για το γεγονός ότι σε μεγάλο βαθμό ακολουθούσαν αυτά που τους λέγαμε από τον πάγκο ακόμα και όταν είχε επέλθει η κούραση για αυτές. Αφιερώνω αυτή τη νίκη στους οπαδούς μας και τους χρειαζόμαστε εν όψει της συνέχειας».
Ο Οκάρο Ουάιτ αμέσως μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από την ΤΣΣΚΑ Μόσχας μίλησε για την χαλαρότητα που έδειξαν οι «πράσινοι» στην άμυνα και υπογράμμισε πως οι «πράσινοι» πρέπει πάντα να παίζουν στο 100% της ενέργειας τους.
«Είναι πολύ δύσκολο να κερδίσεις στη Μόσχα χωρίς ενέργεια. Μπορεί να είχαν κάποιες απουσίες και μάλιστα σημαντικών παικτών, όμως διαθέτουν μεγάλο ρόστερ και είναι τόσο ποιοτικοί, που κατάφεραν να τις ξεπεράσουν. Ήμασταν πολύ χαλαροί, αλλά δεν αποτελεί δικαιολογία. Πρέπει να παίζουμε πάντα στο 100% και να είμαστε έτοιμοι για οποιαδήποτε ομάδα έχουμε απέναντί μας και σήμερα δεν το κάναμε αυτό. Υπήρχε τόσο μεγάλη διακοπή για τα παιχνίδια των εθνικών ομάδων και μπόρεσαν οι ομάδες να διαβάσουν τα παιχνίδια των αντιπάλων. Σίγουρα η ΤΣΣΚΑ είδε αρκετά βίντεο και μπόρεσε να αντιμετωπίσει τη ζώνη μας. Δεν ήταν καλό παιχνίδι για εμάς και πρέπει να επανέλθουμε άμεσα».
Την ευρωπαϊκή του παρουσία στο EuroCup Γυναικών με μία μεγάλη νίκη ολοκλήρωσε ο Παναθηναϊκός, ο οποίος επικράτησε της Χατάι στο ΟΑΚΑ με 85-73.
Οι «πράσινες» πραγματοποίησαν εξαιρετικό πρώτο ημίχρονο, στο τέλος του οποίου προηγούνταν με 18 πόντους, κυνηγώντας το θαύμα του +32 που θα τους έδινε την πρόκριση. Ωστόσο στο δεύτερο μέρος η Χατάι αντέδρασε μειώνοντας μέχρι και τους 3 πόντους. Εκεί οι «πράσινες» βρήκαν τον τρόπο να σφίξουν την άμυνά τους, να βρουν κάποια καλάθια και να πάρουν τη νίκη, ολοκληρώνοντας την παρουσία τους στη διοργάνωση με δύο ακόμα βαθμούς.
Τρομερό ντεμπούτο για την Λινέτα Κάιζερ που σκόραρε 21 πόντους και μάζεψε 5 ριμπάουντ. Κορυφαία για τον Παναθηναϊκό η Τσάστιτι Ριντ με 28 πόντους, 12 ριμπάουντ και 7 ασίστ, ενώ 25 πόντους, 9 ριμπάουντ και 5 ασίστ πρόσθεσε η Σεκόια Χολμς.
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε τον αγώνα με τις Λύμουρα, Σταχ, Χολμς, Ριντ και Κάιζερ στο ντεμπούτο της Αμερικανίδας σέντερ με το «τριφύλλι».
Το «τριφύλλι» μπήκε καλά στο ματς και εκδηλώνοντας τις επιθέσεις του κυρίως μέσω της Χολμς και της Κάιζερ κατάφερε να μείνει κοντά στο σκορ (15-15) έπειτα από τα πρώτα πέντε λεπτά του αγώνα. Οι «πράσινες» της Ελένης Καπογιάννη συνέχισαν να είναι εξαιρετικές επιθετικά με αποτέλεσμα να ολοκληρώσουν το πρώτο δεκάλεπτο προηγούμενες με 28-22.
Η Χατάι βλέποντας τον Παναθηναϊκό να έχει ξεκινήσει φουριόζος το πρώτο δεκάλεπτο ανέβασε στροφές στο δεύτερο και κατέφερε να φέρει το ματς στα ίσια (30-30 στο 12’). Ωστόσο αυτό δεν κράτησε για πολύ αφού η Λύμουρα αξιοποίησε τις συμπαίκτριες της και έτσι οι «πράσινες» προσπέρασαν εκ νέου με +7 (37-30), ενώ απέμεναν πέντε λεπτά για το τέλος του ημιχρόνου. Οι γηπεδούχες συνέχισαν να αποδίδουν καλά στο παρκέ και ανέβασαν τη διαφορά στο +12 (45-33) στο 18',’την ώρα που η Ελένη Καπογιάννη είχε ανοίξει το ροτέισιον. Το τέλος του πρώτου δεκαλέπτου βρήκε τον Παναθηναϊκό να έχει καλύψει περισσότερη από τη μισή διαφορά του +32 του χρειάζονταν για να πάρει την πρόκριση, πηγαίνοντας στα αποδυτήρια προηγούμενος με 53-35.
Το επιθετικό κρεσέντο του Παναθηναϊκού στην τρίτη περίοδο έπαψε να υφίσταται. Οι «πράσινες» με 4 πόντους σε πέντε λεπτά παιχνιδιού, από τη μία διατηρούσαν το προβάδισμα με 57-48, ωστόσο είχαν επιτρέψει στην τουρκική ομάδα να κατεβάσει τη διαφορά σε μονοψήφιο αριθμό. Οι παίκτριες της Καπογιάννη συνέχισαν να παρουσιάζονται νωχελικές, ίσως και κουρασμένες στην εξέλιξη του δεκαλέπτου και κάπως έτσι η διαφορά παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο (66-57), μέχρι το τέλος του τρίτου δεκαλέπτου, που άφηνε ανοιχτή την υπόθεση νίκη.
Η Έλενμπεργκ ήταν ασταμάτητη και η Αμερικανίδα της Χατάι συνέχισε να κάνει ζημιά στον Παναθηναϊκό και στο τέταρτο δεκάλεπτο (74-68 στο 35’) φτάνοντας τους 28 πόντους. Από την άλλη οι «πράσινες» είχαν να επιδείξουν την Τσάστιτι Ριντ που έκανε τα πάντα στο παρκέ, συμβάλλοντας τα μέγιστα στο να διατηρούν οι γηπεδούχες το προβάδισμα. Μπαίνοντας στο τελευταίο τρίλεπτο της αναμέτρησης η Χατάι είχε πλησιάσει στους 3 (76-73) και το παιχνίδι είχε πάρει τη μορφή ντέρμπι μετά την επιστροφή της τουρκικής ομάδας από το -18 του ημιχρόνου. Οι «πράσινες» δεν έχασαν την ψυχραιμία τους, έσφιξαν την άμυνα τους, βρήκαν σκορ στην επίθεση και καθάρισαν το ματς επικρατώντας με 85-73.
Τα δεκάλεπτα: 28-22, 53-35, 66-57, 85-73
Παναθηναϊκός (Καπογιάννη): Ριντ 28(1), Λύμουρα 7(1), Στακ 4, Χολμς 25(4), Κάιζερ 21, Κωτούλα, Μπουντούρη, Χατζηνικολάου.
Χατάι (Μπας): Έλενμπεργκ 30, Γκορίνι 11, Ακμπάς 7, Γκιουνάι, Ακγκούν 3, Οκτέν 6, Μπράουν 16, Εμιρτεκίν
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Ο Δημήτρης Πρίφτης δεν είπε πολλά στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε του αγώνα με την ΤΣΣΚΑ στη Μόσχα, όπου και στάθηκε στην κακή νοοτροπία της άμυνας των «πρασίνων».
«Συγχαρητήρια στην ΤΣΣΚΑ. Έπαιξε εξαιρετικά, ειδικά στην επίθεση. Το βασικό μας πρόβλημα ήταν η νοοτροπία μας στην άμυνα. Δεν είχαμε την απαιτούμενη ενέργεια για ένα τέτοιο παιχνίδι. Δεν πήγαμε στις επαφές, δεν βγάλαμε ενέργεια. Η ΤΣΣΚΑ ευστόχησε σε πολλά τρίποντα, το οποίο επίσης ήταν σημαντικό πρόβλημα για εμάς. Αυτά έγιναν...».
Την ήττα με σκορ 97-77 γνώρισε από την ΤΣΣΚΑ στη Μόσχα ο Παναθηναϊκός στο πλαίσιο της 13ης αγωνιστικής της Euroleague.
Οι «πράσινοι» απέναντι στην ομάδα του Δημήτρη Ιτούδη παρουσιάστηκαν νωχελικοί στην άμυνα και ιδιαίτερα άστοχοι τόσο στα δίποντα (23/41), όσο και στα τρίποντα (7/25) και έτσι δεν μπόρεσαν να προλάβουν αντίσταση στους ποιοτικότερους γηπεδούχους που μπήκαν στο παιχνίδι αποφασισμένοι να το τελειώσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Ο Αλεξέι Σβεντ ήταν εντυπωσιακός με 17 πόντους και 13 τελικές πάσες, ενώ ζημιά έκαναν και οι Αντόνοφ (16π.0 και Κλάιμπερν (14π.) Για τον Παναθηναϊκό ο Οκάρο Ουάιτ σημείωσε 19 πόντους (ρεκόρ στη Euroleague), ενώ θετικοί ήταν οι Παπαγιάννης (14π.), Νέντοβιτς (14π.) και Έβανς (15π.)
Στο 3-10 πλέον το ρεκόρ του Παναθηναϊκού, που συνεχίζει στα χαμηλά πατώματα της βαθμολογίας της Euroleague.
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε τον αγώνα με τους Πέρι, Μέικον, Σαντ Ρος, Ουάιτ και Παπαγιάννη, ενώ οι πέντε πρώτοι για την ΤΣΣΚΑ Μόσχας ήταν οι Λούντμπεργκ, Σβεντ, Κουρμπάνοφ, Αντόνοφ και Μιλουτίνοβ.
Ο Παπαγιάννης μπήκε στον αγώνα πολύ καλά στο πίσω μέρος του παρκέ, μετρώντας σε τέσσερα λεπτά δύο μπλοκ στον Μιλουτίνοβ στο "ένας με έναν". Από την άλλη ο Σβεντ ήταν ζεστός στο ίδιο διάστημα και με 2/2 τρίποντα συνέβαλε τα μέγιστα για να πάρει το προβάδισμα η ΤΣΣΚΑ με 9-6 στο 4’. Ο Παναθηναϊκός απειλούσε στην επίθεση μόνο από το τρίποντο, αφού τα ψηλά κορμιά της ΤΣΣΚΑ έκλειναν το δρόμο προς τη ρακέτα, αλλά ήταν άστοχος. Έτσι σταδιακά οι γηπεδούχοι που σε αντίθεση με τους «πράσινους» σούταραν με συνέπεια από το τρίποντο πήγαν για πρώτη φορά στο +9 (20-11 στο 6’) με το τρίτο τρίποντο του Σβεντ. Μπαίνοντας το τελευταίο δίλεπτο του αγώνα και με το σκορ στο 22-15, οι «πράσινοι» εφάρμοσαν και πάλι άμυνα ζώνης (2-1-2) με προσαρμογές, σε μια προσπάθεια να αλλάξουν τον ρυθμό της αναμέτρησης. Η εικόνα δεν άλλαξε, αφού ο Παναθηναϊκός συνέχισε να δέχεται με μεγάλη ευκολία καλάθια, ωστόσο το θετικό για την ομάδα του Πρίφτη ήταν η παρουσία του Νέντοβιτς που με 8 πόντους είχε συμβάλει τα μέγιστα στο 31-22 που ήταν το σκορ της πρώτης περιόδου.
Στη δεύτερη περίοδο η άμυνα του Παναθηναϊκού παρουσίασε καλύτερο πρόσωπο και οι «πράσινοι» κράτησαν για περίπου 2:30 λεπτά χωρίς καλάθι την ΤΣΣΚΑ. Ωστόσο ο «καυτός» Σβεντ επέστρεψε στο παρκέ σκόραρε για τρεις και έβαλε για πρώτη φορά μπροστά την ρωσική ομάδα με +10 (34-24 στο 13’). Η παραγωγικότητα των φιλοξενούμενων παρέμενε σε χαμηλά επίπεδα και έτσι το σύνολο του Δημήτρη Ιτούδη συνέχισε να διατηρεί την υπέρ του διαφορά στο φάσμα των 10-12 πόντων χωρίς να πιέζεται (43-30 στο 15’). Η ΤΣΣΚΑ μετά τον Σβεντ βρήκε καινούργιους πρωταγωνιστές στα πρόσωπα των Μπολομπόι και Κλάιμπερν, με τον δεύτερο να διαμορφώνει το 47-30 (17’). Το «τριφύλλι» έβγαλε αντίδραση με τους Σαντ Ρος και Ουάιτ και μείωσε σε 50-38 (19’), αλλά ο Ούκοφ ήταν εύστοχος πίσω από τα 6,75 διαμορφώνοντας το σκορ του ημιχρόνου στο 53-38.
Με σερί 6-0 της ΤΣΣΚΑ πολύ γρήγορα στην τρίτη περίοδο ο Παναθηναϊκός βρέθηκε στο -21 (59-38 στο 12’), βλέποντας άχαστο τον Αντόνοφ που μετά τους Σβεντ, Μπολομπόι και Κλάιμπερν, πλήγωνε και εκείνος τους «πράσινους». Το «τριφύλλι» δεν έχει βρει τρόπο να περιορίσει την δράση του Σβεντ, που εκτός από εκτελεστής ήταν και δημιουργός, αγγίζοντας το νταμπλ-νταμπλ (14π και 9 ασ) από την τρίτη περίοδο. Η ομάδα του Δημήτρη Ιτούδη συνέχισε να κυριαρχεί και στην περίοδο, διατηρώντας με άνεση τη διαφορά που είχε «χτίσει». Τα 16/29 δίποντα (55,2%) και τα 5/19 τρίποντα (26,3%) δεν επέτρεπαν στους «πράσινους» να ελπίζουν σε κάτι καλύτερο από 75-54 με το οποίο ολοκληρώθηκε το τρίτο δεκάλεπτο.
Η τέταρτη και τελευταία περίοδος έδειχνε πως θα είχε διαδικαστικό χαρακτήρα αφού ο Παναθηναϊκός δεν είχε τις επιλογές από τον πάγκο ούτε τις δυνάμεις να διεκδικήσει την ανατροπή. Από την άλλη οι παίκτες του Δημήτρη Ιτούδη έδειχναν ικανοί να κάνουν ό,τι χρειάζεται για να μην δώσουν το παραμικρό δικαίωμα στο «τριφύλλι» για να ξαναμπεί στο ματς. Έπειτα από 3:30 αγωνιστικά λεπτά στην τέταρτη περίοδο ο Παναθηναϊκός είχε μαζέψει κάπως τη διαφορά (79-63 στο 34’), αλλά ο Δημήτρης Πρίφτης συνέχισε να έχει παράπονα για την αμυντική συμπεριφορά των παικτών. Το παιχνίδι δεν επεφύλασσε κάτι το αξιοσημείωτο στα λεπτά που απέμεναν. Η ΤΣΣΚΑ διατήρησε εύκολα τη μεγάλη διαφορά και έτσι έφτασε στη νίκη με τελικό σκορ 97-77.
Τα δεκάλεπτα: 31-22, 53-38, 75-54, 97-77
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Βρείτε μας στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram

Ο Παναθηναϊκός βρέθηκε στο Φάληρο προκειμένου να τιμήσει την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία
Στα πλαίσια εκδηλώσεων στο πάρκο του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μαθητές από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και από σχολεία ειδικής αγωγής έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά αθλητές με αναπηρία, παίζοντας 5 παραολυμπιακά αγωνίσματα και διασκεδάζοντας μέσω προσαρμοσμένων μουσικοκινητικών δραστηριοτήτων!
Το τμήμα μπάσκετ με αμαξίδιο του Παναθηναϊκού ήταν εκεί και οι «πράσινοι» αθλητές μοιράστηκαν τα μυστικά του αθλήματος με τα παιδιά. Την Παρασκευή (3/12) παίρνει σκυτάλη το τμήμα επιτραπέζιας αντισφαίρισης ΑμεΑ του «τριφυλλιού».