Τα ντέρμπι που έχει να δώσει στην κανονική διάρκεια του πρωταθλήματος ολοκληρώνει απόψε ο Παναθηναϊκός, ο οποίος στο πλαίσιο της 14ης αγωνιστικής της Volley League φιλοξενεί στο κλειστό της Κυψέλης την ΑΕΚ (17:00 ΕΡΤ3).
Οι «πράσινοι» μετά τους αγώνες κόντρα σε ΠΑΟΚ και Ολυμπιακό, έρχονται αντιμέτωποι με τους «κιτρινόμαυρους» με στόχο να επιστρέψουν στις νίκες και να συνεχίσουν να βρίσκονται στα υψηλότερα «πατώματα» του βαθμολογικού πίνακα.
Ο τεχνικός του «τριφυλλιού», Δημήτρης Ανδρεόπουλος δεν αντιμετωπίζει αγωνιστικά προβλήματα και υπολογίζει σε όλους του παίκτες, συν τον Αλέναδρο Μπούρα, που αποκτήθηκε πριν από λίγες ημέρες.
Ο Παναθηναϊκός σε 11 αγώνες έχει 6 νίκες και 18 βαθμούς και βρίσκεται στην 4η θέση της βαθμολογίας στο +8 από την ΑΕΚ, ενώ στον πρώτο αγώνα είχε ηττηθεί στο Μετς με 3-2. Αξίζει να σημειωθεί πως συνολικά σε 21 αγώνες πρωταθλήματος ο Παναθηναϊκός προηγείται στις νίκες της ΑΕΚ με 16-5.
Διαιτητές της αναμέτρησης θα είναι οι Γεωργιάδης και Νικολόπουλος.
Ο Παναθηναϊκός έκανε αυτό που έπρεπε επικρατώντας της Εφές και έτσι διατήρησε ζωντανές τις ελπίδες για να προλάβει το «τρένο» της 8άδας. ΄
Δείτε στιγμιότυπα από τη νίκη του «τριφυλλιού».
Στις πολλές ώρες που δουλεύουν στην προπόνηση απέδωσε τη νίκη του Παναθηναϊκού κόντρα στην Εφές ο Ρικ Πιτίνο μιλώντας στη συνέντευξη τύπου.
Ο Αμερικανός τεχνικός δήλωσε ευτυχισμένος για τη νίκη, ενώ μίλησε με τα καλύτερα λόγια για το Ίαν Βουγιούκα, τον οποίο και χαρακτήρισε ως τον πιο έξυπνο παίκτη της ομάδας. Επιπλέον για τον Νικ Καλάθη τόνισε πως είναι ο καλύτερος πασέρ που έχει δει ποτέ στα όσα χρόνια προπονεί.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του 66χρονου τεχνικού
«Είμαι ενθουσιασμένος για τους παίκτες μου. Δουλεύουν για 3,5 ώρες κάθε μέρα. Αυτό που τους είπα για το σουτ είναι ότι αν δείτε την Euroleague, οι πιθανότητες για να προκριθούμε δεν είναι υπέρ μας. Αυτές είναι οι πιθανότητες. Βασίζονται στα στατιστικά. Όμως, τους είπα πως είναι πιθανό να προκριθούμε, μόνο αν βελτιωθούμε. Απόψε εκτέλεσαν καλύτερα επιθετικά. Πήραν μια ομάδα που είχε 84 πόντους στα τελευταία πέντε ματς και την κατέβασαν. Στη δική της έδρα η Εφές μας είχε διαλύσει λόγω των αιφνιδιασμών. Απόψε οι αιφνιδιασμοί ήταν 19-3.
Είμαι πολύ χαρούμενος για τον Ίαν Βουγιούκα. Δεν παραπονιέται ποτέ, αλλά ήταν απογοητευμένος που δεν έπαιζε. Του είπα πως θα τα βρούμε στην μέση. Αν δούλευε το κορμί του, θα τον έβαζα. Ήμασταν στο +15 με εκείνον στο παρκέ. Το κλειδί ήταν τα ριμπάουντ. Η Εφές είναι εξαιρετική επιθετικά ομάδα. Αν τους δίναμε δεύτερες επιθέσεις, θα τους δίναμε τρίποντα. Ήταν 41-28 τα ριμπάουντ.
Προπονώ εδώ και 42 χρόνια. Έχω προπονήσει απέναντι στον Μάτζικ, τον Τζόρνταν, τον Καρίμ. Έχω παίξει απέναντι στους καλύτερους προπονητές και παίκτες. Όμως, ο Νικ Καλάθης είναι ο καλύτερος πασέρ που έχω δει ποτέ μου. Κάποιοι φοβούνται τόσο πολύ την ικανότητά του στην πάσα που τον αφήνουν ελεύθερο και καταλήγει στο καλάθι».
Για τους 88 πόντους του Παναθηναϊκού με μόλις 4/13 τρίποντα: «Το προφανές είναι ότι νιώσαμε πως συγκεκριμένες θέσεις μας στο παρκέ είχαν πλεονέκτημα. Η Euroleague έχει να κάνει με το να χτυπάς τα μις ματς. Θέλαμε να επιτεθούμε με τον τρόπο που θα έχουμε υψηλά ποσοστά. Γι' αυτό οι περισσότεροι παίκτες είχαν καλά ποσοστά».
Για τους ψηλούς που βοήθησαν τον Παναθηναϊκό και τον Καλάθη: «Συνολικά, κάναμε το καλύτερό μας παιχνίδι επιθετικά στη σεζόν. Ο ΝτεΣόν ήταν φανταστικός, ο Γκιστ ήταν σκληρός. Ο Παπαγιάννης έχει προοπτική, αλλά πρέπει να βελτιώσει τα πόδια του. Οι Έλληνες παίκτες θα γίνουν πολύ καλύτεροι. Το ίδιο ισχύει και για τον Μήτογλου και τον Καλαϊτζάκη. Ο Τόμας και ο Γκιστ είναι βετεράνοι, ξέρουμε ποιοι είναι. Ο Γκιστ σε προηγούμενα ματς δεν είχε ριμπάουντ, αλλά σήμερα είχε 10».
Για τον Ίαν Βουγιούκα: «Όταν πρωτοήρθα, χωρίς να κατηγορώ κάποιον, μου είπαν οι συνεργάτες μου ότι δεν μπορεί να παίξει το στυλ της άμυνας που θέλω. Είχαμε μια συζητήση. Του είπα ότι είναι εκτός φόρμας, αλλά ότι είναι ο εξυπνότερος παίκτης στην ομάδα. Είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος. Είμαι ενθουσιασμένος για την νίκη, αλλά πιο πολύ χαίρομαι για την εμφάνισή του, γιατί απέδωσε η δουλειά που έχει ρίξει».
Για το πώς θα μεταφερθεί αυτή η επιθετικότητα της ομάδας και στα εκτός έδρας: «Βελτιωνόμαστε μέσω της προπόνησης. Όταν αναλαμβάνεις μια ομάδα στην μέση της σεζόν είναι εφιάλτης. Αλλά, βελτιωνόμαστε. Εκτός έδρας παίζουμε με καλές ομάδες. Μπορούσαμε να νικήσουμε την Μακάμπι, αλλά δεν τα καταφέραμε. Τώρα θα παίξουμε με τους 1ους της Euroleague. Βελτιωνόμαστε, παίζουμε καλύτερα. Απόψε ήταν η μεγαλύτερή μας νίκη στη σεζόν. Πιο μεγάλη και από εκείνη από την ΤΣΣΚΑ. Οι παίκτες δουλεύουν πάρα πολύ, έχουν καιρό να πάρουν ρεπό. Δουλεύουν τρεις ώρες την μέρα».
Βγάζοντας πάθος, ενέργεια και πλουραλισμό στην επίθεση, ο Παναθηναϊκός κατάφερε να κάμψει την αντίσταση της Εφές Αναντολού στον «τελικό» της 21ης αγωνιστικής της Ευρωλίγκα και επέστρεψε στις νίκες επικρατώντας με 88-75.
Οι «πράσινοι» αν και έφτασαν στο +19 είδαν τους φιλοξενούμενους να επιστρέφουν, όμως με τον Νίκ Καλάθη να τους οδηγεί, πήραν τη νίκη και διατήρησαν ζωντανές τις ελπίδες τους για την κατάληψη μίας εκ των θέσεων που οδηγούν στα πλέι οφ της Ευρωλίγκα.
Κορυφαίος για το «τριφύλλι» ο Νικ Καλάθης που άγγιξε το τριπλ-νταμπλ (20 πόντους, 13 ασίστ, 8 Ριμπάουντ), νταμπλ-νταμπλ και καλή εμφάνιση μετά από καιρό από τον Γκιστ με 11 πόντους και 10 ριμπάουντ. 14 πόντους και 6 ριμπάουντ ο εξαιρετικός Τόμας, 13 πόντους πρόσθεσε ο Κιλπάτρικ.
Ο Ρικ Πιτίνο ξεκίνησε το ματς με τους Καλάθη, Κιλπάτρικ, Παπαπέτρου, Τόμας και Βουγιούκα, ενώ από τη μεριά του ο Εργκίν Αταμάν επέλεξε τους Μπουμπουά, Μίτσιτς Μόερμαν, Σιμόν και Ντάνστον.
Στην αρχή της πρώτης περιόδου οι δύο ομάδες επέλεξαν να επιτεθούν κοντά στο καλάθι, με τους γηπεδούχους έπειτα από τρία λεπτά αγώνα να έχουν πάρει μικρό προβάδισμα με 6-4. Στο πρώτο πεντάλεπτο οι επιθέσεις εκδηλώνονταν σε παιχνίδι πέντε εναντίων πέντε, όπου οι «πράσινοι» παρουσιάζονταν καλά διαβασμένοι και ελέγχοντας το αμυντικό ριμπάουντ διατηρούσαν το προβάδισμα των δύο πόντων (11-9). Με ένα σερί 5-0 από Καλάθη και Κιλπάτρικ οι γηπεδούχοι πήγαν στο +6 (18-12), τη στιγμή που ο αρχηγός του «τριφυλλιού» είχε ξεκινήσει πολύ «ζεστός». Οι «πράσινοι» στο πρώτο δεκάλεπτο ήταν εξαιρετικοί τόσο στην άμυνα, αλλά κυρίως στην επίθεση και έτσι κατάφεραν να κλείσουν την περίοδο όντας στο +8 (24-16) που ήταν και η μεγαλύτερη διαφορά μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Με την έναρξη της δεύτερης περιόδου ο Παναθηναϊκός πήγε στο +10 (26-16), όμως η Εφές αντέδρασε άμεσα και με δύο κολλητά τρίποντα του Λάρκιν μείωσε σε 28-25 στο 13’. Απομένοντας πέντε λεπτά για το ημίχρονο το σκορ παρέμενε κοντά (34-30), με τον Παναθηναϊκό να έχει μειώσει την ευστοχία του, ωστόσο έβρισε συνεργασίες που τον διατηρούσαν μπροστά στο σκορ. Ένα μικρό σερί 4-0 από τους παίκτες του Πιτίνο διαμόρφωσαν το σκορ στο 38-30, με τους «πράσινους» να είναι φανερό πως από την καλή άμυνα έπαιρναν ψυχολογία και λειτουργούσαν με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην επίθεση. Στο 18’ η διαφορά έπιασε και πάλι το φράγμα των 10 πόντων (40-30), όμως οι φιλοξενούμενοι μέχρι το τέλος του ημιχρόνου κατάφεραν να κλείσουν την «ψαλίδα» και τρέχοντας ένα σερί 2-7, έφτασαν στο 42-37.
Η τρίτη περίοδος ξεκίνησε με τον Παναθηναϊκό να επιτίθεται νωρίς στο χρόνο της επίθεσης και με τον Καλάθη να κάνει «παπάδες» η διαφορά πήγε για πρώτη φορά στο +11 (48-37) αναγκάζοντας τον Αταμάν να καλέσει τάιμ άουτ έπειτα από 1:30 λεπτό αγώνα. Ο Κιλπάτρικ αμέσως μετά έγραψε το +14 (51-37) και τη στιγμή που το γήπεδο είχε «πάρει φωτιά» και ο κόσμος είχε μπει στην εξίσωση του ματς, το επιμέρους σκορ πήγε στο 15-1 διαμορφώνοντας το 57-38. Η συνέχεια όμως δεν ήταν ανάλογη, ο ενθουσιασμός επηρέασε τους γηπεδούχους που πήραν βιαστικές και κακές αποφάσεις στην επίθεση, κάτι που εκμεταλλεύτηκε η Εφές και κατέβασε τη διαφορά στο -11 (57-46). Οι φιλοξενούμενοι συνέχισαν να πιέζουν στην άμυνα και έτσι μετά από ώρα κατάφεραν να μειώσουν σε μονοψήφιο αριθμό (-5, 59-54) μπαίνοντας στο τελευταίο δίλεπτο της περιόδου. Η συμπλήρωση 30 λεπτών αγώνα βρήκε τον Παναθηναϊκό να προηγείται με 61-56, αφήνοντας όλα τα σενάρια ανοιχτά για τα τελευταία δέκα λεπτά.
Για τα τελευταία εννέα λεπτά ο Πιτίνο επανέφερε τους Καλάθη και Κιλπάτρικ και Τόμας με την Εφές να μειώνει στο καλάθι (63-61). Επτά σερί πόντοι του Καλάθη ανέβασαν τη διαφορά στο (+9, 70-61). Παρόλο την προσπάθεια των παικτών της Εφές αλλά και κάποιων περίεργων σφυριγμάτων των διαιτητών, οι «πράσινοι» δεν ήταν διατεθειμένοι να χάσουν και τρέχοντας ένα νέο σερί με την τριάδα Καλάθη και Κιλπάτρικ και Τόμας, το σκορ ανέβηκε στο 81-70 2:30 πριν τελειώσει το τέλος και ουσιαστικά κάπου εκεί τελείωσε το ματς, με το τελικό σκορ να διαμορφώνεται στο 88-75.


Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Χωρίς τον Άντριαν Πέιν θα αγωνιστεί ο Παναθηναϊκός κόντρα στην Εφές Αναντολού, με τον Βαγγέλη Σακελλαρίου να είναι αυτός που έχει πάρει τη θέση του Αμερικανού σέντερ στην 12άδα του «τριφυλλιού».
Ο Πέιν αντιμετωπίζει πρόβλημα γαστρεντερίτιδας και έτσι έμεινε εκτός μάχης.
Οι 12άδες:
Παναθηναϊκός (Ρικ Πιτίνο): Τόμας, Παπαγιάννης, Σακελλαρίου, Παπαπέτρου, Γκιστ, Βουγιούκας, Λεκαβίτσιους, Κιλπάτρικ, Λοτζέσκι, Καλάθης, Αντετοκούνμπο, Μήτογλου.
Αναντολού Εφές (Εργκίν Αταμάν): Λάρκιν, Μπομπουά, Μπαλμπάι, Μπιρσέν, Μότουμ, Σανλί, Μοερμάν, Πλάις, Μίσιτς, Άντερσον, Ντάνστον, Σιμόν.
Αναλυτικότερο ρεπορτάζ θα ακολουθήσει μετά το τέλος του αγώνα ο οποίος ξεκινά στις 21:30.
Τους Φεντερίκο Μακέντα και Ματίας Γιόχανσον οι οποίοι συμπλήρωσαν τέσσερις κίτρινες κάρτες θα στερηθεί για ένα αγώνα ο Παναθηναϊκός.
Σε ότι αφορά τον Ιταλό επιθετικό, το τεχνικό επιτελείο του «τριφυλλιού» αποφάσισε να απουσιάσει στο ματς κόντρα στον ΠΑΣ Γιάννινα, ενώ σε ότι αφορά τον Σουηδό αμυντικό θα μείνει εκτός από αυτό το παιχνίδι κόντρα στον Πανιώνιο.
Το ρόστερ του, στην προσπάθεια που κάνει για να κατακτήσει το πρωτάθλημα, ενίσχυσε το τμήμα ποδοσφαίρου σάλας του Παναθηναϊκού που πρόσθεσε στο δυναμικό του τον Πέτρο Κατεβτσιάν.
Ο 28χρονος (19/6/1991) παίκτης μέχρι πρότινος αγωνιζόταν στην ομάδα του Νέου Ικονίου και είναι ο τέταρτος σκόρερ του πρωταθλήματος έχοντας σκοράρει 23 γκολ σε 19 αγωνιστικές.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού.
Ο Παναθηναϊκός Αθλητικός Όμιλος ανακοινώνει την απόκτηση του ποδοσφαιριστή Πέτρου Κατεβτσιάν ο οποίος θα ενισχύσει την ομάδα ποδοσφαίρου σάλας του «τριφυλλιού».
Ο 28χρονος (19/6/1991) παίκτης αγωνιζόταν στην ομάδα του Νέου Ικονίου και είναι ο τέταρτος σκόρερ του πρωταθλήματος έχοντας σκοράρει 23 γκολ σε 19 αγωνιστικές.
Σε δήλωση του στην επίσημη ιστοσελίδα του Ερασιτέχνη το νέο μεταγραφικό απόκτημα του ΠΑΟ δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος που εντάσσομαι στην οικογένεια του Παναθηναϊκού.
Γνωρίζω τους ανθρώπους του Συλλόγου καθώς είμαι αρκετά χρόνια στο χώρο της σάλας και θέλω να πιστεύω ότι μαζί θα πετύχουμε τους στόχους μας που δεν είναι άλλοι από το πρωτάθλημα και του κύπελλο. Από την πλευρά μου θα δουλέψω σκληρά στις προπονήσεις για να δικαιώσω τους ανθρώπους που με επέλεξαν να φορέσω αυτή τη βαριά φανέλα».
Στην Σπάρτη παραχωρηθήκαν δανεικοί μέχρι το τέλος της σεζόν οι Γιώργος Αγγελόπουλος και Κωνσταντίνος Βαλμάς, όπως ανακοίνωσε επίσημη η ΠΑΕ Παναθηναϊκός.
Έτσι οι δύο νεαροί ποδοσφαιριστές θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν χρόνο συμμετοχής και να αποκτήσουν εμπειρίες, προκειμένου το καλοκαίρι να έρθουν περισσότερο έτοιμοι και να διεκδικήσουν μία θέση στο ρόστερ της πρώτης ομάδας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Η ΠΑΕ Παναθηναϊκός ανακοινώνει το δανεισμό έως το προσεχές καλοκαίρι στη Σπάρτη των ποδοσφαιριστών της Γιώργου Αγγελόπουλου και Κωνσταντίνου Βαλμά.
Όπως είχε γίνει γνωστό από τον εντός έδρας αγώνα του Παναθηναϊκού κόντρα στην Ξάνθη, ο Δημήτρης Κολοβέτσιος ανανέωσε το συμβόλαιό του με το «τριφύλλι» μέχρι το 2022 και σήμερα η «πράσινη» ΠΑΕ ανακοίνωσε και τυπικά την επέκταση της συνεργασίας της με τον Έλληνα αμυντικό.
Σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΠΑΕ έγραψε: «Επέκτεινε το συμβόλαιό του στον Παναθηναϊκό έως το 2022 ο Δημήτρης Κολοβέτσιος!».
Αρνητική ήταν η απάντηση της ΠΑΕ Λεβαδειακός, στο αίτημα της ΠΑΕ Παναθηναϊκός να της παραχωρήσει εισιτήρια για την αναμέτρηση της προσεχούς Κυριακής ανάμεσα στις δύο ομάδες.
Την άρνηση των ανθρώπων του Λεβαδειακού, ακολούθησε και η εισήγηση της αστυνομίας που κινήθηκε στην ίδια κατεύθυνση και έτσι, τόσο η οργανωμένη, όσο και η μεμονωμένη μετακίνηση των οπαδών του Παναθηναϊκού, απαγορεύτηκε από το Υφυπουργείο Αθλητισμού.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως το ίδιο συνέβη και με τους οπαδούς του Άρη, που δεν πήγαν στη Λειβαδιά σε αντίθεση με αυτούς του Ολυμπιακού που έδωσαν το παρόν στην πόλη της Βοιωτίας.