Με πρόστιμο ύψους 5.000 ευρώ τιμωρήθηκε από την Euroleague η ΚΑΕ Παναθηναϊκός, όπως ανακοίνωσε επίσημα η διοργανώτρια αρχή.
Το πρόστιμο επεβλήθη στο «τριφύλλι» για τη δημόσια κριτική που είχε υπάρξει εκ μέρους του Παναθηναϊκού μετά την εκτός έδρας ήττα του από την Παρτιζάν με 92-87, αφού οι «πράσινοι» είχαν πολλά παράπονα για τα σφυρίγματα της διαιτητικής τριάδας.
Σε μία κίνηση με την οποία θέλησε να δείξει τον εκνευρισμό του για την εμφάνιση των παικτών του κόντρα στον Άρη, αλλά και την ήττα από την ομάδα της Θεσσαλονίκης προχώρησε ο Έργκιν Αταμάν.
Ο προπονητής του «τριφυλλιού» ακύρωσε την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας που ήταν προγραμματισμένη για αύριο (6/2) και στη θέση της έβαλε έξτρα προπόνηση αλλά και βίντεο.
Ως αποτέλεσμα οι «πράσινοι» θα περάσουν όλη την ημέρα στο ΟΑΚΑ με σκοπό να δουλέψουν και να βελτιώσουν τις αδυναμίες τους.
Εκνευρισμένος παρουσιάστηκε στη συνέντευξη Τύπου μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από τον Άρη ο Έργκιν Αταμάν. Ο τεχνικός του «τριφυλλιού» εξέφρασε τα παράπονά του για την ώρα διεξαγωγής του αγώνα, τονίζοντας πως αυτό που συνέβη είναι γελοίο.
«Εχω να κάνω εγώ μια ερωτηση. Ξέρετε κάποιο επαγγελματικό πρωτάθλημα που να έχει ματς στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας που είναι εργάσιμη ημέρα; Αυτό είναι γελοίο. Μετά από διαβολοβδομάδα να παίζουμε 5 το απόγευμα στο πρωτάθλημα. Πώς να προετοιμάσεις τους παίκτες σου και να συγκεντρωθείς στο ματς; Δεν υπάρχει χρόνος. Υπάρχει επένδυση 25-30 εκατομμύρια επένδυση στο μπάσκετ και παίζουμε 5 το απόγευμα σε εργάσιμη ημέρα. Δεν χρησιμοποιείς έτσι το πλεονέκτημα της έδρας και δεν έχεις χρόνο να προετοιμασίας. Από εκεί και πέρα όλα ήταν τραγικά. Η ομάδα ήταν κακή, εγώ ήμουν κακός, το ίδιο και οι διαιτητές και χάσαμε το ματς. Να δώσω τα συγχαρητήρια μου σε αυτό που το σκέφτηκε».
Και συνέχισε: «Κάθε φορά έτσι γίνεται. Μόνος εμείς παίζουμε διπλή αγωνιστική. Εργάσιμη ημέρα, πέντε το απόγευμα, γιατί; Κάποιος να μου απαντήσει».
Γράφει ο Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Ήττα-σοκ με 70-73 γνώρισε από τον Άρη ο Παναθηναϊκός, στο ΟΑΚΑ, στο πλαίσιο της 17ης αγωνιστικής της Basket League.
Οι «πράσινοι» έπεσαν θύμα της κακής τους νοοτροπίας στο σημερινό ματς και επέτρεψαν στον Άρη να πάρει τη νίκη στο ΟΑΚΑ μετά από το 1997 και συγκεκριμένα μετά από 27 χρόνια και 11 ημέρες!!! Αυτή ήταν η πρώτη ήττα του «τριφυλλιού» στο πρωτάθλημα, που ωστόσο διατηρεί την πρώτη θέση στη βαθμολογία.
Από πλευράς Παναθηναϊκού από 11 πόντους είχαν οι Γκραντ και Γκριγκόνις, ενώ ο Μήτογλου είχε 9 πόντους και 11 ριμπάουντ. Πλήγωσαν το «τριφύλλι» οι Τολιόπουλος (12π.), Σταρκ (14π.) και Χάρελ (10π.).
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε τον αγώνα με τους Σλούκα, Γκραντ, Γκριγκόνις, Μήτογλου και Αντετοκούνμπο, ενώ οι πρώτοι πέντε για τον Άρη ήταν οι Τολιόπουλος, Χάρελ, Περσίδης, Μπλούμπεργκς και Μπάνκστον.
Οι φιλοξενούμενοι ήταν αυτοί που αιφνιδίασαν τους γηπεδούχους παίρνοντας το προβάδισμα με 4-9 στο 3’. Από την πλευρά του ο Παναθηναϊκός ήταν εξαιρετικά χαλαρός και φαινόταν απροετοίμαστος για την σκληρή άμυνα που έπαιζαν από το πρώτο δευτερόλεπτο οι παίκτες του Καστρίτη. Έτσι, έχοντας φτάσει τα 6 λεπτά αγώνα στην πρώτη περίοδο, οι «πράσινοι» βρέθηκαν στο -7 (6-13 στο 6’), ψάχνοντας να βρουν ενέργεια, σκληράδα και σκορ, μιας και όλους τους πόντους τους είχε πετύχει ο Αντετοκούνμπο. Ο Αταμάν στο 7’ είχε αλλάξει όλη την πεντάδα πλην του Γκριγκόνις, αλλά σε αυτό το διάστημα οι Θεσσαλονικείς πήραν διψήφια διαφορά (6-17 στο 8’), έχοντας ήδη πέντε επιθετικά ριμπάουντ. Η κάκιστη πρώτη περίοδος βρήκε τον Παναθηναϊκό να υπολείπεται 15 πόντων του Άρη, σε ένα πρώτο δεκάλεπτο, όπου δεν υπήρχε τίποτα για να κρατήσει, μιας και οι φιλοξενούμενοι κυριαρχούσαν σε όλες τις στατιστικές.
Με το καλημέρα της δεύτερης περιόδου ο Παναθηναϊκός έμεινε πίσω ακόμα και με -19 (10-29 στο 11’), αφού οι φιλοξενούμενοι έβρισκαν με κάθε τρόπο επαφή με το καλάθι του Παναθηναϊκού, την ώρα που οι «πράσινοι» έκαναν το ένα λάθος πίσω από το άλλο, παίζοντας χωρίς πλάνο και συγκέντρωση. Ο Καλαϊτζάκης με την ενέργεια του συνέβαλε στην βελτίωση των γηπεδούχων και μόλις ο Έλληνας γκαρντ άρχισε να βρίσκει συμπαραστάτες ξεκίνησε το καλό διάστημα για τους «πράσινους», μειώνοντας σε 25-38 στο 16’, για να ακολουθήσει το τάιμ άουτ από τον Γιάννη Καστρίτη. Το καλό διάστημα των γηπεδούχων συνεχίστηκε, αρχή γενομένης από την άμυνά τους, που είχε κρατήσει χωρίς πόντο για πολύ ώρα τους φιλοξενούμενους. Ο Γκραντ συνδέθηκε με το καλάθι και με πέντε σερί πόντους μείωσε σε 32-38 στο 19’, για να ολοκληρωθεί το πρώτο ημίχρονο στο 34-39.
Τα στατιστικά του Α’ Ημιχρόνου
Παναθηναϊκός: 10/19 δίποντα, 2/4 τρίποντα, 8/12 βολές, 18 ριμπάουντ (13-5), 9 ασίστ, 3 κλεψίματα, 4 μπλοκ, 11 λάθη, 8 φάουλ.
Άρης: 11/21 δίποντα, 5/13 τρίποντα, 2/4 βολές, 15 ριμπάουντ (8-7), 6 ασίστ, 7 κλεψίματα, 1 μπλοκ, 6 λάθη, 13 φάουλ
Η τρίτη περίοδος ξεκίνησε με… σκυλίσια άμυνα και σερί 8-0 του Παναθηναϊκού, προσπερνώντας για πρώτη φορά με +3 (42-39 στο 22). Από εκείνο το σημείο και έπειτα οι παίκτες του Αταμάν διατήρησαν ένα μικρό προβάδισμα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαν να αισθάνονται άνετοι, μιας και ο Άρης ήταν μέσα στο ματς (48-45 στο 26’). Το ενθαρρυντικό ήταν πως οι γηπεδούχοι δεν αμελούσαν την άμυνα και αυτό το χαρακτηριστικό τους κράτησε σε θέση οδηγού, έως και το τέλος του δεκαλέπτου, με το εύθραυστο +6 (57-51).
Στην αρχή της τέταρτης περιόδου ο Παναθηναϊκός παρατάχθηκε στο παρκέ με τέσσερα γκαρντ (Γκραντ, Ναν, Σλούκα και Γκριγκόνις) και τον Αντετοκούνμπο. Το σχήμα με τους τέσσερις κοντούς δεν έδειξε να λειτουργεί, αφού ο Άρης μέσα στο πρώτο δίλεπτο έτρεξε σερί 7-0 για να προσπεράσει ξανά (57-58) στο 32’. Μετά το τάιμ άουτ ο Αταμάν επανέφερε στο ματς τον Μήτογλου (αντί του Σλούκα), σχήμα που λειτούργησε καλύτερα, βάζοντας ξανά το «τριφύλλι» σε θέση οδηγού (62-58) 4’:51’’ πριν τη λήξη. Ο μαχητικός Άρης είχε ακόμα μία αντίδραση απαντώντας με σερί 10-0 για το 62-68 και το χρονόμετρο να γράφει 2’:01’’ για το τέλος. Ο Τολιόπουλος ήταν ο απόλυτος game changer για τον Άρη και με νέο τρίποντο έγραψε το 62-71, σε ένα σουτ που ουσιαστικά χάριζε τη νίκη στην ομάδα της Θεσσαλονίκης. Ο Παναθηναϊκός πάλεψε για να ανατρέψει την κατάσταση στο τελευταίο 1’:10’’, ωστόσο ο Καλαϊτζάκης στο τρίποντο που θα έστελνε το ματς στην παράταση, αστόχησε και έτσι γνώρισε ήττα σοκ από τον Άρη με 70-73.
Τα δεκάλεπτα: 10-25, 34-39, 57-51, 70-73
Με τρεις σημαντικές απουσίες θα αγωνιστεί ο Παναθηναϊκός στο σημερινό παιχνίδι κόντρα στον Άρη για την 17η αγωνιστική της Basket League.
Αρχικά, οι «πράσινοι» δεν υπολογίζουν στους Ματίας Λεσόρ και Ιωάννη Παπαπέτρου, οι οποίοι ταλαιπωρούνται από ίωση. Ωστόσο, εκτός θα είναι και ο Χουάντσο Ερνανγκόμεθ. Ο Ισπανός υπέστη κάκωση στον αντίχειρα του αριστερού του χεριού κατά τη διάρκεια της χθεσινής προπόνησης, πρόβλημα το οποίο εμφανίστηκε μόλις «κρύωσε» το δάχτυλο του 26χρονου φόργουορντ και πρήστηκε.
Η κατάσταση του Ερνανγκόμεθ θα επανεκτιμηθεί και την Τρίτη (6/2) με τον πάουερ φόργουορντ του Παναθηναϊκού να κάνει επιπλέον εξετάσεις.
Τον Άρη φιλοξενεί απόψε στο ΟΑΚΑ ο Παναθηναϊκός, σε παιχνίδι στο πλαίσιο της 17ης αγωνιστικής της Basket League (17:15, ΕΡΤ3).
Οι «πράσινοι» μετά την ήττα τους από τη Ζαλγκρίς στο Κάουνας, στη τελευταία «διαβολοβδομάδα» της φετινής Euroleague, επιστρέφουν στις υποχρεώσεις τους για το πρωτάθλημα. Το «τριφύλλι» επιθυμεί να επιστρέψει στις νίκες και φυσικά να παραμείνει αήττητο στην Basket League.
Απέναντί του θα βρει το δυσκολοκατάβλητο σύνολο του Γιάννη Καστρίτη, που θα αγωνιστεί με σκοπό να κάνει την έκπληξη.
Όσον αφορά τα αγωνιστικά, ο Παναθηναϊκός έχει δύο αμφίβολους παίκτες, καθώς οι Ιωάννης Παπαπέτρου και Ματίας Λεσόρ δεν προπονήθηκαν το Σάββατο (04/02) λόγω ίωσης. Από την άλλη, ο Κώστας Σλούκας ξεπέρασε το πρόβλημά του στον αριστερό προσαγωγό και αναμένεται να αγωνιστεί κανονικά. Φυσικά μένει να φανεί ποιος από τους επτά ξένους θα μείνει εκτός της σημερινής εξάδας από τον Έργιν Αταμάν, με τον Λεσόρ να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες εξαιτίας της ίωσης που προαναφέραμε. Ο Άρης, από την άλλη, δεν μπορεί να υπολογίζει στον Ρομπέρτο Γκάλινατ, που τραυματίστηκε σοβαρά κόντρα στην Ουλμ.
Δείτε τη βαθμολογία της Basket League κάνοντας κλικ ΕΔΩ.
Με δύο απουσίες πραγματοποιήθηκε η σημερινή προπόνηση του Παναθηναϊκού, μία ημέρα πριν το παιχνίδι με τον Άρη για τη συνέχεια της Basket League.
Συγκεκριμένα, ο Ματίας Λεσόρ και ο Ιωάννης Παπαπέτρου δεν έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα, καθώς ταλαιπωρούνται από ίωση. Πιθανότατα αμφότεροι δε θα αγωνιστούν στο αυριανό ματς, ωστόσο αυτό μένει να φανεί.
Από κει και πέρα κανονικά προπονήθηκε ο Κώστας Σλούκας, ο οποίος είναι έτοιμος να επιστρέψει στη δράση.
Ο Μάριους Γκριγκόνις στις δηλώσεις του μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από τη Ζαλγκίρις, στο Κάουνας με 80-68, στάθηκε στο γεγονός πως όταν οι «πράσινοι» χάνουν, το κάνουν με τον ίδιο τρόπο, χαρακτηρίζοντάς κακό συνήθειο.
«Πρώτα απ' όλα δεν παίξαμε τίποτα στην επίθεση, όταν ο αντίπαλος παίζει δυναμικά και εμείς δεν ακολουθούμε τα plays είναι δύσκολο. Τα ριμπάουντ, όλα... Πάντα περιμένεις πως θα παίξεις σε αυτή την έδρα, διαφορετική ενέργεια. Μπορούμε να παίξουμε καλύτερα, αλλά όποτε χάνουμε, το κάνουμε με τον ίδιο τρόπο. Είναι μία κακή συνήθεια που έχουμε».
Για την ατάκα του Αταμάν, πριν το ματς, για την επίθεση που θα καθορίσει την αναμέτρηση και τι συνέβη: «Αν ήξερα την απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις, δεν θα είχε συμβεί. Πας, δουλεύεις, βλέπεις βίντεο, μελετάς τον αντίπαλος, αλλά αν πας και σκοράρεις 68 πόντους, για ποια επίθεση να μιλήσουμε;».
Για το συναίσθημα της επιστροφής του στο Κάουνας: «Πάντα το συναίσθημα είναι όμορφο, παρά την ήττα. Έχω πολλές αναμνήσεις. Είπα στην οικογένεια μου να υποστηρίξει εμένα σήμερα. Η μητέρα μου θα το έκανε, τα αδέλφια μου δεν είμαι σίγουρος».
Για το ματς με τη Φενέρ που ακολουθεί: «Θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε, δεν είναι το τέλος του κόσμου που χάσαμε, αλλά είναι κακό σημάδι που χάνουμε με τον ίδιο τρόπο».
Για τον στόχο της τετράδας: «Ο στόχος μας είναι να κερδίσουμε τη EuroLeague. ΑΝ ρωτήσεις όλες τις ομάδες, αυτό θα πουν...».
Ο Λούκα Βιλντόζα απέδωσε την ήττα του Παναθηναϊκού από τη Ζαλγκίρις στα χαμένα ριμπάουντ, αλλά και την ενέργεια των γηπεδούχων, που δεν υπήρχε από την πλευρά τους.
«Δε ματσάραμε την ενέργειά τους. Έπαιξαν με πολλές επαφές, είναι μια έμπειρη ομάδα που έπαιζε εντός έδρας και είχε τον κόσμο μαζί της».
Για την άμυνα: «Ήμασταν συμπαγείς στην άμυνα, αλλά χάσαμε τα ριμπάουντ. Ήμασταν αδύναμοι εκεί, αφήσαμε τους σέντερ να παλεύουν μόνοι τους. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε, δεν παίζουμε καλά εκτός έδρας και πρέπει να βελτιωθούμε. Είμαστε ακόμα ψηλά στη βαθμολογία και πρέπει να δείξουμε τι ομάδα είμαστε στη συνέχεια και τι μπορούμε να πετύχουμε».
Για τη δική του κατάσταση μετά τον τραυματισμό: «Βελτιώνομαι συνέχεια. Το γόνατό μου βρίσκεται περίπου στο 80%. Δε νιώθω πόνο, αλλά έχω έναν φόβο ακόμα. Μετά από 23 μέρες χωρίς μπάλα στα χέρια μου είναι δύσκολο για μένα να μπω μέσα όπως θέλω. Αλλά θα επιστρέψω σύντομα».