Με τις γνωστές απουσίες που υπήρξαν όλη την εβδομάδα ολοκλήρωσε την προετοιμασία του για τον αγώνα της Κυριακής (28/11, 19:30) κόντρα στον Παναιτωλικό ο Παναθηναϊκός στο γήπεδο της Λεωφόρου.
Το πρόγραμμα της τελευταίας προπόνησης περιελάμβανε προθέρμανση, rondo, παιχνίδι στο μισό γήπεδο και τελειώματα. Για μία ακόμα φορά αποφόρτιση ακολούθησε ο Ρούμπεν Πέρεθ, ο οποίος ωστόσο συμπεριλήφθηκε κανονικά στην αποστολή.
Από κει και πέρα, θεραπεία έκαναν οι τραυματίες Καρλίτος, Λούντκβιστ και Πούγγουρας και ατομικό οι Ιωαννίδης, Κουρμπέλης, Αγιούμπ, Μπεκ. Ο Σένκεφελντ έκανε το πρώτο μέρος του προγράμματος προτού συνεχίσει με ατομικό. Φυσικά όλοι οι παραπάνω έμειναν εκτός αποστολής.
Μετά το τέλος της προπόνησης ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς ανακοίνωσε την αποστολή για τον αγώνα με τον Παναιτωλικό. Σε αυτή βρίσκονται οι εξής 21 ποδοσφαιριστές: Διούδης, Ξενόπουλος, Μπρινιόλι, Χουάνκαρ, Βέλεθ, Αλεξανδρόπουλος, Μακέντα, Χατζηγιοβάνης, Χατζηθεοδωρίδης, Σάντσες, Ρούμπεν, Μπουζούκης, Βιγιαφάνιες, Αϊτόρ, Ενγκμπακοτό, Σιδεράς, Κώτσιρας, Σάρλια, Παλάσιος, Μαουρίσιο, Βιτάλ.
Ο Μάνος Παπαδόπουλος ήταν ένα από τα πρόσωπα που κέντρισαν το ενδιαφέρον στον αγώνα του Παναθηναϊκού ενάντια στη Ζενίτ στο ΟΑΚΑ.
Ο άλλοτε μάνατζερ των «πράσινων» και νυν μάνατζερ της ρωσικής ομάδας, επέστρεψε για δεύτερη φορά ως αντίπαλος στο ΟΑΚΑ και μίλησε γι' αυτό σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Livesport». Παράλληλα αναφέρθηκε στην ομάδα του «τριφυλλιού, στους Πρίφτη, Αλβέρτη και Διαμαντίδη, στον κόσμο, αλλά και στο τέλος του Τζόρντι Μπερτομέου από την ηγεσία της Euroleague.
Για την επιστροφή του στο ΟΑΚΑ ως αντίπαλος και για το χειροκρότημα του κόσμου είπε: «Ήταν μία δύσκολη στιγμή. Μπορώ να σου πω ότι δεν κοιμήθηκα δύο μέρες πριν τον αγώνα. Ένιωθα παράξενα. Περίμενα την αντίδραση του κόσμου. Και το ήθελα, το ήθελα πολύ. Αυτοί όλοι που με χειροκρότησαν είναι φίλοι μου. Υπάρχει αναγνώριση, γιατί κάτι κάναμε. Κάτι μικρό κάναμε. Το ΟΑΚΑ έχει κάτι, μία αύρα. Ακόμα και όταν δεν είναι γεμάτο. Έχει ένα μεγαλείο. Η άποψή μου είναι να μείνουμε στο ΟΑΚΑ».
Για το αν του λείπει ο Παναθηναϊκός ανέφερε: «Όχι δεν μου λείπει. Καθόλου θα έλεγα. Γιατί να μου λείπει; Έρχεται μία στιγμή που δεν πάει άλλο, αφού τα έχεις κάνει όλα. Παρακολουθώ όλους τους αγώνες. Σαν φίλαθλος που ήμουν, είμαι και θα είμαι».
Για τον φετινό Παναθηναϊκό σημείωσε: «Παρεξηγούμαστε στην Ελλάδα γιατί δεν ξέρουμε την πραγματικότητα. Φυσικά το υλικό είναι για να κάνει νίκες. Δεν είναι για να μην κάνει τίποτα. Η Ελλάδα είναι υπερβολική. Και οι δημοσιογράφοι παρασύρεστε και μετά ο κόσμος. Το θέμα είναι αν η ομάδα είναι καλύτερη από άλλες 10-12 στην διοργάνωση για να διεκδικήσει κάτι καλύτερο. Αν τα βάλεις κάτω, πιθανώς να μην είναι».
Για τους Νέντοβιτς, Παπαπέτρου και Παπαγιάννη είπε: «Είναι τυχερός, γιατί έχει έναν πολύ μεγάλο παίκτη με τρομακτική ποιότητα σε καλή κατάσταση. Μιλάω για τον Νέντοβιτς. Χωρίς αυτόν είναι δύσκολο να πετύχεις μεγάλα πράγματα. Χωρίς αυτή την ποιότητα δεν μπορείς να κερδίσεις τα μεγάλα ματς. Ασφαλώς υπάρχουν κι άλλοι. Τον Ιωάννη τον θεωρώ από τα καλύτερα τριάρα που υπάρχουν. Επίσης, υπάρχουν πολλοί ψηλοί σαν τον Γιώργο;».
Για τον Δημήτρη Πρίφτη: «Είναι πολύ καλός προπονητής. Τεχνικά δεν το συζητάω. Τον εκτιμώ και ως άνθρωπο. Δεν λέει κακό για κανέναν. Έχει μόνο ένα ελάττωμα. Είναι καλός. Είναι πολύ καλός άνθρωπος».
Για τους Φραγκίσκο Αλβέρτη και Δημήτρη Διαμαντίδη: «Να πάψουν να στεναχωριούνται. Μόνο αν γίνει αυτό θα είναι καλύτερα τα πράγματα. Πρέπει να το βλέπουν πιο ψυχρά».
Για τον κόσμο του «τριφυλλιού»: «Να είναι ήρεμος. Να μην παρασύρεται από την απαξίωση των πάντων. Γιατί αυτό φέρνει αντίθετα αποτελέσματα. Μην ξεχνάμε ότι καθρέφτης είναι το γήπεδο. Υπομονή και στήριξη και ό,τι είναι θα φανεί. Αφήστε την ομάδα ήρεμη».
Για την αποχώρηση Μπερτομέου: «Είναι δικαίωση, οπωσδήποτε. Πολλές φορές φωνάζαμε. Είχα τονίσει και παλιότερα ότι αν οι μέτοχοι πουν ότι δεν τους αρέσει, δεν μπορεί να κάνει τόποτα. Ποιος του έδινε την δύναμη μέχρι σήμερα, εδώ και είκοσι χρόνια; Αυτοί οι μέτοχοι αποφάσισαν και τελείωσε διά συνοπτικών διαδικασιών. Ο Μπερτομέου δεν ήταν απλώς ένας υπάλληλος. Ο Παναθηναϊκός δεν φώναζε για πλάκα εδώ και χρόνια. Αυτό όμως είναι το μειονέκτημα του συστήματος. Αν αφήνεις κάποιον να κάνει ό,τι θέλει, δεν ξέρεις τι μπορεί να γίνει. Επίσης, δεν μπορεί το σπορ να μην παίζει ρόλο. Δεν γίνεται δηλαδή μία ομάδα να παίρνει το πρωτάθλημα στη χώρα της και να μην μπορεί να συμμετέχει στην Ευρωλίγκα».
Για την σχέση του με τον Τσάβι Πασκουάλ: «Είναι άριστη. Εκτός από επαγγελματική είναι και φιλική. Πολύ φίλος μου και τον εκτιμώ ως προπονητή».
Τέλος, για τους στόχους της Ζενίτ, σχολίασε: «Η πρόκριση στα πλέι οφ θα παιχθεί μεταξύ πολλών ομάδων. Είναι ένας εφικτός στόχος για εμάς. Αν φτάσεις εκεί, όλα γίνονται. Έχουμε βέβαια ένα σημαντικό πρόβλημα, δεν παίζει ο Νέιπιερ, που ο σχεδιασμός της ομάδας έγινε γύρω του. Είναι πολύ σημαντικός για την Ζενίτ».
Τα πλάνα του για το κυριακάτικο (28/11) παιχνίδι με τον Παναιτωλικό καταστρώνει ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς, με στόχο φυσικά να είναι η νίκη στο εντός έδρας παιχνίδι των «πρασίνων» στο γήπεδο της Λεωφόρου.
Όπως όλα δείχνουν ο Σέρβος προπονητής του Παναθηναϊκού θα διατηρήσει την τριάδα στο κέντρο και το 4-3-3, «ξεφεύγοντας» από το 4-2-3-1, το οποίο οι «πράσινοι» έχουν χρησιμοποιήσει κατά κόρον στα παιχνίδια που έχουν δώσει μέχρι και σήμερα.
Σε ότι αφορά την ενδεκάδα, οι αλλαγές σε σχέση με το ματς του Βόλου κόντρα στη Λαμία είναι βέβαιες, αφού υπάρχουν προβλήματα τραυματισμών. Οι Καρλίτος και Λούντκβιστ δεν υπολογίζονται, όπως και οι Πούγγουρας, Σένκεφελντ, Ιωαννίδης, αλλά και ο Κουρμπέλης.
Όλα δείχνουν ότι ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς θα παρατάξει το «τριφύλλι» με τον Μπρινιόλι στο τέρμα, στα στόπερ τους Σάρλια και Βέλεθ, δεξιά τον Κώτσιρα και αριστερά τον Χουάνκαρ. Στο κέντρο οι επικρατέστεροι είναι οι Πέρεθ, Μαουρίσιο και Βιγιαφάνιες. Ο Παλάσιος θα βρεθεί στο ένα άκρο της επίθεσης και ένας εκ των Βιτάλ και Χατζηγιοβάνη στο άλλο, με τον Μακέντα στην κορυφή.
Ντέρμπι περιλαμβάνει η 10η αγωνιστική της Volley League Γυναικών για τον Παναθηναϊκό, που κοντράρεται στο κλειστό «Απ. Κόντος» της Νέας Φιλαδέλφειας με την ΑΕΚ (18:45).
Το «τριφύλλι» λίγες ημέρες μετά τη νίκη με 3-0 επί της Οστράβα και την πρόκριση που πήρε στην επόμενη φάση του Challenge Cup, καλείται να δώσει έναν ακόμα αγώνα υψηλών απαιτήσεων απέναντι στον «δικέφαλο».
Τα «φίνα κορίτσια» πέραν του εμποδίου της αντίπαλης ομάδας θα πρέπει να ξεπεράσουν και την ενδεχόμενη κούραση από το μεσοβδόμαδα ευρωπαϊκό παιχνίδι, την ώρα που η ΑΕΚ, του Κώστα Αρσενιάδη προέρχεται από μία περίοδο απραξίας αλλά και προβλημάτων, καθώς δεν αγωνίζονταν λόγω κρουσμάτων κορωνοϊού.
Στο σημερινό παιχνίδι ο Απόστολος Οικονόμου αναμένεται να έχει όλες τις παίκτριες στη διάθεσή του, ενώ για τις «κιτρινόμαυρες» επανέρχεται η άλλοτε «πράσινη» Όλγα Βεργίδου, η βασική πασαδόρος της «Ένωσης» που σίγουρα θα ανεβάσει το επίπεδο της ΑΕΚ.
Διαιτητές του αγώνα θα είναι οι Γεροθόδωρος και Ονόπας.
Πρεμιέρα στο δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος της Α1 Πόλο Ανδρών κάνει απόψε ο Παναθηναϊκός, ο οποίος κοντράρεται με τον Υδραϊκό στο Δημοτικό κολυμβητήριο του Γουδή για την 8η αγωνιστική (16:00).
Οι «πράσινοι» του Μιχάλη Λαζαρίδη έχουν δύσκολο έργο απέναντι, ωστόσο θα προσπαθήσουν για το καλύτερο δυνατό, παρά το γεγονός πως είναι το αουτσάιντερ της αναμέτρησης. Στον αγώνα του πρώτου γύρου το «τριφύλλι» είχε γνωρίσει την ήττα από τον Υδραϊκό με 17-8.
Διαιτητές της σημερινής αναμέτρησης θα είναι οι Χρήστος Κουρτίδης και Ανέστης Κωνσταντινίδης.
Ολοκλήρωσε την παρουσία του ο Πολωνός αθλητής του Παναθηναϊκού Γιακούμπ Ντίγιας στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα του Χιούστον φτάνοντας μέχρι τους 16 της διοργάνωσης στο διπλό.
Πιο συγκεκριμένα ο «πράσινος» αθλητής έδωσε τη μάχη του μαζί με τον συμπαίκτη του Νόουτινγκ απέναντι στους Άγγλους Ντρίνκαλ και Πίτσφορντ.
Τελικά οι Βρετανοί νίκησαν με 3-0 σετ και έτσι ο «τριφυλλοφόρος» αθλητής έφτασε μέχρι την τιμητική φάση των «16».
Ο Παναθηναϊκός αρχικά προχώρησε στην απόκτηση της Τζανάε Σμιθ για να καλύψει το κενό στη θέση της σέντερ μετά την αποχώρηση της Ακίλ Τακ, για το τμήμα μπάσκετ γυναικών, ωστόσο οι «πράσινοι» υλοποίησαν μία ακόμα ενισχυτική κίνηση για τη ρακέτα, καθώς συμφώνησαν με την Λινέτα Κάιζερ.
Η Κάιζερ με ύψος 1,93 (31 ετών) είναι γνωστή στην Ελλάδα από το πέρασμά της στον Ολυμπιακό (σεζόν 2016-17), ενώ φέτος αγωνίστηκε στην Τουρκία με τη φανέλα της Τσανκάγια. Η έμπειρη Αμερικανίδα σέντερ, που μπορεί να αγωνιστεί ως κοινοτική χάρη στο βοσνιακό διαβατήριο που διαθέτει, συν τοις άλλοις έχει μεγάλη εμπειρία και από το WNBA.
Μάλιστα η Κάιζερ έχει έρθει στην Ελλάδα και δηλώθηκε ήδη στο ρόστερ του Παναθηναϊκού, με τους «πράσινους» να καλούνται πλέον να αποφασίσουν αν θα τη χρησιμοποιήσουν ως ξένη ή ως κοινοτική. Μέχρι στιγμής δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν η Κάιζερ υπολογίζεται για το κυριακάτικο ντέρμπι με τον Ολυμπιακό.
Χωρίς τον Νικ Καλάθη στην αποστολή της θα έρθει στην Αθήνα η Μπαρτσελόνα για τον αγώνα κόντρα στον Παναθηναϊκό στις 16 Δεκεμβρίου στο ΟΑΚΑ.
Ο άλλοτε αρχηγός του «τριφυλλιού» και νυν γκαρντ των «μπλαουγκράνα» έχει υποστεί κάταγμα περόνης και θα παραμείνει εκτός δράσης τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2021, όπως ανακοίνωσαν οι Καταλανοί.
Έτσι το «τριφύλλι» δε θα βρει απέναντί του τον Έλληνα γκαρντ, που αποτελεί μία πολύ σημαντική απουσία για την ομάδα του Σαρούνας Γιασικεβίτσιους.
Ο Δημήτρης Ανδρεόπουλος μιλώντας αμέσως μετά την ήττα του Παναθηναϊκού από τον ΠΑΟΚ, στάθηκε στην δυσκολία που έβαλε η ομάδα της Θεσσαλονίκη από το σερβίς στο «τριφύλλι», ενώ αναφέρθηκε και στην απουσία του Θανάση Πρωτοψάλτη.
Για το καλό ξεκίνημα στο πρώτο σετ που δεν είχε ανάλογη συνέχεια: «Νομίζω ότι κατάφερε ο ΠΑΟΚ να μας βγάλει μακριά από το φιλέ με αρκετή δύναμη στο σερβίς. Δεν φάνηκε αυτό στη στατιστική αλλά είχαμε κάποια διαστήματα που δεν μπορούσαμε να οργανώσουμε καλά την επίθεση. Ο ΠΑΟΚ μας έσπαγε μπάλες και πέρναγε στην αντεπίθεση. Νομίζω ότι κάπου εκεί κρίθηκε το παιχνίδι».
Για την απουσία του Πρωτοψάλτη και αν αυτή κόστισε στον Παναθηναϊκό: «Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, νομίζω ότι η ομάδα μας ήρθε εδώ δυνατή για να πάρει τη νίκη, το πιστεύαμε. Ο ΠΑΟΚ ήταν καλύτερος και αυτό είναι το αποτέλεσμα. Να μην παρεξηγηθώ, έχουμε τα όπλα, δεκατέσσερις παίκτες που όποιος κληθεί να παίξει, θα δώσει τον καλύτερό του εαυτό».
Για τη δυναμική του φετινού πρωταθλήματος: «Είναι πολύ δυνατό το επίπεδο, τα παιχνίδια των ομάδων που έληξαν με 3-0 σετ έχουν πλασματικό σκορ, και οι τέσσερις ομάδες (σ.σ ΠΑΟΚ, Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός και Φοίνικας Σύρου) βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο και ως βόλεϊ πρέπει να είμαστε χαρούμενοι. Η ήττα μας πειράζει αλλά παρακολουθούμε βόλεϊ υψηλού ευρωπαϊκού επιπέδου».
Την πρώτη του ήττα στο πρωτάθλημα γνώρισε ο Παναθηναϊκός, καθώς στο πλαίσιο της 5ης αγωνιστικής της Volley League ηττήθηκε από τον ΠΑΟΚ στη Θεσσαλονίκη με 3-0 σετ.
Οι «πράσινοι» ατύχησαν να δουν την τελευταία στιγμή τον Θανάση Πρωτοψάλτη να τίθεται νοκ άουτ και έτσι στερήθηκαν την ενέργεια και την ποιότητα του Έλληνα ακραίου, ενώ δεν πήραν και όσα θα περίμεναν από τον διαγώνιό τους Μπραμ Βαν Ντεν Ντρις που βρέθηκε σε κακό βράδυ. Παρόλα αυτά το «τριφύλλι» μπορούσε να είχε πάρει τα δύο πρώτα σετ, τα οποία έχασε στις λεπτομέρειες με 25-23, ενώ στο τρίτο σετ με την ψυχολογία να έχει διαλέξει πλευρά οι «πράσινοι» γνώρισαν την ήττα με 25-20.
Ο Παναθηναϊκός με τον Ράπτη σε θέση σερβίς πίεσε πολύ τον ΠΑΟΚ στην αρχή του πρώτου σετ και αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι «πράσινοι» να προηγηθούν πολύ γρήγορα με 2-7. Κάποια εύκολα λάθη στην επίθεση, στοίχησαν στο «τριφύλλι» και επέτρεψαν στον «δικέφαλο» να μειώσει σε 9-11, ενώ με τη βοήθεια του μπλοκ τους οι γηπεδούχοι έφεραν το ματς στα ίσια (13-13). Ο Παναθηναϊκός μπήκε στην τελική ευθεία του σετ έχοντας ισχνό προβάδισμα (19-20), ωστόσο στους κρίσιμους πόντους του πρώτου σετ το μπλοκ των γηπεδούχων λειτούργησε αποτελεσματικά και με αποτέλεσμα ο Παναθηναϊκός να χάσει το πρώτο σετ με 25-23.
Το δεύτερο σετ, όπως το πρώτο, ήταν αμφίρροπο κάτι που αποδεικνύει το 8-8. Ο Κουμεντάκης είχε αναλάβει το μεγαλύτερο βάρος στο σκοράρισμα για τον ΠΑΟΚ, ενώ για τον Παναθηναϊκό οι Ράπτης και Βαν Ντεν Ντρις. Ο ΠΑΟΚ και πάλι με όπλο του το μπλοκ «έχτισε» διαφορά τριών πόντων (14-11), αλλά οι «πράσινοι» βρήκαν αντίδραση με καλά σερβίς του Μπάση και ισοφάρισαν σε 17-17, αναγκάζοντας τον Γιάννη Καλμαζίδη να καλέσει τάιμ άουτ. Οι γηπεδούχοι βρήκαν και πάλι τον τρόπο με σωστές επιλογές να τρέξουν σερί 3-0 και να προηγηθούν με 20-17, όμως ο Παναθηναϊκός κατάφερε εκ νέου να μειώσει σε 23-22 και να ξαναμπεί στη διεκδίκηση του σετ. Οι λεπτομέρειες ήταν και πάλι με την πλευρά των γηπεδούχων που με άουτ χτύπημα του Χαράλαμπου Ανδρεόπουλου έφτασαν στο 25-23 και πήραν και το δεύτερο σετ.
Ο Παναθηναϊκός δεν είχε περιθώριο για άλλη απώλεια αλλά ο ΠΑΟΚ ήταν αυτός που πήρε προβάδισμα με 11-8 και έτσι ο Δημήτρης Ανδρεόπουλος κάλεσε χωρίς χρονοτριβή τάιμ άουτ. Η ξαφνική απουσία του Θανάση Πρωτοψάλτη ήταν εμφανής στο «τριφύλλι» που του έλειπε η ενέργεια που βγάζει ο Έλληνας ακραίος, ωστόσο το «τριφύλλι» κατάφερε να μειώσει σε 15-14. Σε εκείνο το σημείο ένα «πράσινο» μπλακ άουτ επέτρεψε στον ΠΑΟΚ να ξεμακρύνει με +4 (18-14) και να κάνει ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα για τους «πράσινους». Το σετ και κατ επέκταση το παιχνίδι δεν είχε γυρισμό για τον Παναθηναϊκό, ο οποίος έχασε το τρίτο σετ με 25-20 και τον αγώνα με 3-0 σετ.
Οι πόντοι του ΠΑΟΚ προήλθαν: 0 άσσοι, 45 επιθέσεις, 9 μπλοκ, 21 λάθη αντιπάλων και του Παναθηναϊκού οι πόντοι προήλθαν: 3 άσσοι, 41 επιθέσεις, 4 μπλοκ, 18 λάθη αντιπάλων.
Τα σετ: 3-0 (25-23, 25-23, 25-20)
Π.Α.Ο.Κ. (Γιάννης Καλμαζίδης): Μπράουν 9π. (6/11επ., 3 μπλοκ), Πετρέας 5 (3/5επ., 2 μπλοκ), Γουόλς 2 (1/1επ., 1 μπλοκ), Κουμεντάκης 16 (14/27επ., 2 μπλοκ, 64%υπ., 36%αρ.), Κουκλίνσκι 8 (8/17επ., 67%υπ., 24%αρ.), Oύντρις 14 (13/19επ.) / Κοκκινάκης (λ. - 82%υπ., 73%αρ.), Γάτσης.
ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ Α.Ο. (Δημήτρης Ανδρεόπουλος): Ρανγκέλ 5π. (2/8επ., 1 άσσος, 2 μπλοκ), Ανδρεόπουλος 8 (8/18επ., 35%υπ., 18%αρ.), Ράπτης 14 (12/16επ., 1 μπλοκ, 1 άσσος, 44%υπ., 21%αρ.), Βαν ντε Ντρις 14 (14/31επ.), Στάλεκαρ 4 (4/6επ.), Γιάκομπσεν 2 (1/1επ., 1 μπλοκ) / Γκαράς (λ. - 46%υπ., 15%αρ.), Μπάσης 1 (1 άσσος).
Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης