Χωρίς τον κόσμο του θα αγωνιστεί στο εκτός έδρας παιχνίδι κόντρα στον Απόλλων Σμύρνης ο Παναθηναϊκός, στον πρώτο αγώνα μετά τη διακοπή του πρωταθλήματος αυτή την εβδομάδα λόγω των υποχρεώσεων των εθνικών ομάδων.
Οι «πράσινοι» στη σύσκεψη για τα μέτρα ασφαλείας που έγινε πήραν την απόφαση να μη ζητήσουν εισιτήρια και έτσι δεν θα υπάρχει οργανωμένη μετακίνηση των οπαδών του στο γήπεδο της Ριζούπολης.
Να θυμίσουμε πως ο αγώνας για την 26η αγωνιστικής της Σούπερ Λίγκα είναι προγραμματισμένος για τη Δευτέρα, 1η Απριλίου.
Ο Θανάσης Γιαννακόπουλος είναι ένα από τα πρόσωπα που πρωταγωνιστεί και στο βίντεο με τα όσα κατέγραψε η παρακάμερα της ΚΑΕ Παναθηναϊκός στο χθεσινό παιχνίδι κόντρα στην Μπασκόνια.
Δείτε το
Την Παρασκευή (22/3) θα ανακοινωθεί η απόφαση του αθλητικού δικαστή για τα επεισόδια στο ΟΑΚΑ και την ένσταση του Παναθηναϊκού που κάνει λόγω για αντικανονική διακοπή του ντέρμπι.
Την Πέμπτη (21/3) πραγματοποιήθηκε η εκδίκαση των επεισοδίων, με το «τριφύλλι» να υποστηρίζει μεταξύ άλλων πως είχε ζητηθεί να υπάρχει διμοιρία κοντά στον πάγκο του Ολυμπιακού, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έγινε.
«Έγιναν γεγονότα που δεν τιμούν την ομάδα μας. Τα καταδικάσαμε, θεωρούμε ότι δεν είναι αποκλειστικά δική μας ευθύνη αλλά υπάρχει η αντικειμενική ευθύνη των κανονισμών», είπε ο δικηγόρους του Παναθηναϊκού Άλκης Παπαντωνίου και υπογράμμισε σχετικά με τους οπαδούς που μπήκαν στον αγωνιστικό χώρο: «Υπάρχει μια ομάδα ατόμων που βγαίνουν έξω για να συγκρουστούν. Θεωρούμε ότι δεν είναι φίλαθλοι, βρίσκουν αφορμή και σε κάποια τέτοια ματς βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να συγκροτούν με την αστυνομία. Είναι οι λεγόμενοι μπαχαλάκηδες».
Επιπλέον στην υπερασπιστική του γραμμή ο Παναθηναϊκός υποστήριξε πως εκκενώθηκε το γήπεδο χωρίς να υπάρχει διαταγή και πως η αστυνομία ρωτήθηκε αν εγγυάται τη συνέχιση του αγώνα, απαντώντας καταφατικά.
Σε ότι αφορά την άποψή τους πως έπρεπε να συνεχιστεί το ντέρμπι, ο δικηγόρος του Παναθηναϊκού έφερε ως παράδειγμα το Παναχαϊκή-Ολυμπιακός, όπου είχε συνεχιστεί το ματς, υπογραμμίζοντας πως ο Γερμανός διαιτητής δεν εξάντλησε όπως θα όφειλε όλο το χρονικό περιθώριο και διέκοψε αντικανονικά τον αγώνα.
Πλέον η αυριανή ημέρα είναι η κρίσιμη με τους ανθρώπους αλλά και τους φιλάθλους του Παναθηναϊκού να αναμένουν την ετυμηγορία.
Μεγάλη πρόκληση χαρακτήρισε το παιχνίδι κόντρα στην Αρμάνι Μιλάνο ο Ρικ Πιτίνο, υπογραμμίζοντας κατά την αναχώρηση του Παναθηναϊκού για την Ιταλία πως όλοι στο «τριφύλλι» παίζουν σαν μια γροθιά.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Ρικ Πιτίνο:
Για την Αρμάνι: «Παίζουν εξαιρετικά, έχασαν στην Μαδρίτη από την Ρεάλ. Έχουν τον MVP της σεζόν. Είναι μεγάλη πρόκληση για εμάς. Χάσαμε μία σπουδαία ευκαιρία να κερδίσουμε με 10 πόντους. Έδειξα σήμερα το πρωί στους παίκτες βίντεο με τα λάθη που κάναμε στο δεύτερο ημίχρονο. Η νίκη φέρνει πιο εύκολα ένα μάθημα από ό,τι μία ήττα».
Για το φινάλε της κανονικής διάρκειας: «Είναι σαν μία March Madness. Ένα παιχνίδι και είσαι έξω. Πληρώνομαι για τον λόγο αυτό. Το να προετοιμάζεσαι για έναν αντίπαλο, να δουλεύεις περισσότερο και να είσαι συγκεντρωμένος. Αυτό είναι το ευχάριστο. Όταν δεν είσαι έτοιμος νιώθεις άγχος. Μας αρέσει η πίεση, είναι ο καλύτερός σου φίλος στην ζωή».
Για το αν είναι πιο ποιοτική η ομάδα: «Οι παίκτες θέλουν να καλύτεροι. Όλες οι ομάδες έχουν αδυναμίες. Το όπλο μας είναι η εξαιρετική χημεία που έχουμε. Όλοι παίζουν σαν μία γροθιά, με αυτό προχωράμε. Αυτό δουλεύουμε».
Ως ευκαιρία για να κλειδώσει ο Παναθηναϊκός τη θέση του στα πέιο οφ της Ευρωλίγκα βλέπει το αυριανό παιχνίδι κόντρα στην Αρμάνι Μιλάνο, ο Κιθ Λάνγφορντ, όπως τόνισε με δηλώσεις του.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του Λάνγκφορντ
Για την προετοιμασία του Παναθηναϊκού: «Από το παιχνίδι με την Γκραν Κανάρια και μετά κάθε φορά για εμάς είναι τελικός. Είμαστε πνευματικά έτοιμοι στα τελευταία πέντε ματς. Δεν αλλάζει κάτι για εμάς».
Για την προσωπική παρουσία του: «Από την στιγμή που γύρισα η ομάδα δεν έχει χάσει. Υπάρχει μία λύση ακόμα στο σκοράρισμα, ένας έμπειρος. Έλειπα δύο μήνες, ο Σον παίζει εξαιρετικά στην θέση μου. Προσπαθώ να βοηθώ την ομάδα, ο ρόλος μου πλέον είναι διαφορετικός. Θέλω να δίνω ηρεμία στην ομάδα μέσα και έξω στο παρκέ. Νιώθω καλά».
Για το δεύτερο ημίχρονο με την Μπασκόνια: «Δεν είναι κατάρρευση το δεύτερο ημίχρονο με την Μπασκόνια. Κατάρρευση είναι αυτό που έγινε στην Μακάμπι στο ματς με την Ζαλγκίρις. Ο κόσμος θα βρει κάτι να πει, εμείς εστιάζουμε στα θετικά και συνεχίζουμε. Εγώ και οι συμπαίκτες μου δεν έχουμε χρόνο να κοιτάξουμε το τι έγινε. Κρατάμε την νίκη και συνεχίζουμε. Έχουμε ευκαιρία να "κλειδώσουμε" μία θέση στα πλέι οφ».
Τους διαιτητές που θα σφυρίξουν τον αγώνα του Παναθηναϊκό κόντρα στην Αρμάνι Μιλάνο έκανε γνωστούς η Ευρωλίγκα.
Η διοργανώτρια αρχή στέλνει στον «τελικό των τελικών» για το «τριφύλλι» τους Χουάν Κάρλος Γκαρσία (Ισπανία), Μιλιβόγιε Γιόβτσιτς (Σερβία) και Ερσάν Καρτάλ (Τουρκία).

Το καλύτερο πρώτο ημίχρονο πραγματοποίησε ο Παναθηναϊκός σύμφωνα με όσα υποστήριξε στη συνέντευξη τύπου του αγώνα κόντρα στη Μπασκόνια ο Ρικ Πιτίνο, ο οποίος παρόλο τη νίκη τους «τριφυλλιού» δεν έμεινε ευχαριστημένος.
Αναλυτικά όσα είπε ο Αμερικανός τεχνικός:
«Συνήθως είμαι ενθουσιασμένος όταν παίρνουμε μια νίκη. Απόψε δεν είμαι. Κάναμε το καλύτερο ημίχρονο της σεζόν σε επίθεση και άμυνα. Ήταν θαυμάσιο. Μετά καταρρεύσαμε και στις δύο πλευρές. Δεν κυκλοφορήσαμε την μπάλα. Κάναμε 15 λάθη στην άμυνά μας στο δεύτερο ημίχρονο. Κάποιες φορές τα συναισθήματα από τον κόσμο, αλλά και εκείνα που δημιουργήθηκαν από τον θάνατο του Θανάση Γιαννακόπουλου, μας επηρέασαν. Είχαμε 20 deflections στο πρώτο ημίχρονο. Δεν νομίζω πως μπορούμε να παίξουμε καλύτερα, το πρώτο μας ημίχρονο ήταν εκπληκτικό. Μετά είχαμε επτά ανοιχτά σουτ και τα χάσαμε. Αλλά, δεν είναι αυτό το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι μείναμε στατικοί, δεν πήραμε τα επιθετικά ριμπάουντ.
Με την ομάδα που έχουμε το επιθετικό ριμπάουντ πρέπει να είναι το δεύτερο σύστημά μας. Χάσαμε μια χρυσή ευκαιρία. Έπρεπε να έχουμε νικήσει με 10+ πόντους. Όμως, αυτό δεν είναι εύκολο, όταν έχεις δυο ομάδες που παλεύουν στα πλέι οφ. Πριν από 2,5 μήνες σας είπα πως είναι πιθανό, αλλά όχι δυνατό. Τώρα έχουμε γίνει μια καλή ομάδα μπάσκετ. Χαιρόμαστε με την νίκη, αλλά απογοητεύτηκαμε από το δεύτερο ημίχρονο. Πηγαίνουμε στο Μιλάνο γνωρίζοντας πως έχουμε άλλο ένα σημαντικό παιχνίδι. Το θέμα είναι πως αν ξανακάνουμε αυτό το ημίχρονο για 32-33', νομίζω πως μπορούμε να νικήσουμε τον καθένα».
Για τα χαμένα σουτ και το χαμένο μομέντουμ: «Κάναμε με διαφορά το καλύτερο πρώτο ημίχρονο. Μετά δεν θα έλεγα πως ήταν θέμα εγωισμού. Λέω στους παίκτες να μην αφήνουν το ρολόι να μένει στα 5''. Εκεί παίρνουμε κακές επιλογές και δεχόμαστε τρανζίσιον καλάθια. Ο Κιθ για παράδειγμα πρέπει να βελτιωθεί σε αυτό. Χάσαμε εύκολα σουτ. Χάσαμε σουτ που έπρεπε να βάλουν επαγγελματίες παίκτες. Αλλά, αν αφήσεις το ρολόι να τρέξει, θα πας σε τέτοιες επιλογές. Πρέπει να ανασυνταχθούμε. Δεν παραπονιέμαι. Πήραμε πέντε σερί νίκες, με τις τρεις να είναι εκτός έδρας. Αλλά, είμαι δυσαρεστημένος. Για πρώτη φορά θα τους δείξω πόσο δυσαρεστημένος είμαι».
Για το αν είναι πιθανό να παίξει ο Παναθηναϊκός για 32-33' όπως στο πρώτο ημίχρονο: «Είναι πιθανό. Όμως, ως ομάδα μπάσκετ πρέπει να ξέρεις γιατί έπαιξες τόσο καλά. Είχαμε καλή άμυνα με 20 deflections και 6 κλεψίματα. Πάντα, όταν βάζεις σουτ έχεις ρυθμό. Και μετά παίζεις καλή άμυνα. Όταν χάνεις τα σουτ διαμαρτύρεσαι στους διαιτητές, δεν παίζεις τόσο καλή άμυνα. Πάντα μου συμβαίνει αυτό. Οι σπουδαίες ομάδες έπαιζαν συνέχεια εξαιρετική άμυνα, ανεξαρτήτως ευστοχίας. Στο τελευταίο δίλεπτο, πάντως, παίξαμε καλή άμυνα και πήραμε σωστές επιλογές στην επίθεση για να νικήσουμε. Όταν μαθαίνεις από τις νίκες και όχι από τις ήττες, παίρνεις τα καλύτερα μαθήματα που μπορείς. Απίστευτο κοινό, μας έδωσε ώθηση. Μας βοήθησε πολύ στο πρώτο ημίχρονο. Έχουμε πέντε σερί νίκες. Παίζουμε καλό μπάσκετ και εκτός έδρας. Τελειώνουμε τη σεζόν με τρία ματς στην έδρα μας και ένα εκτός. Μάθαμε τι σημαίνει ένα δύσκολο πρόγραμμα με καλές ομάδες. Παλέψαμε. Τώρα έχουμε ένα πιο βατό πρόγραμμα, με τρία ματς στην έδρα μας. Πλέον μένουν δύο παιχνίδια στην έδρα μας και ένα εκτός».
Με εμφάνιση στο πρώτο ημίχρονο αντάξια του προσωνυμίου που είχε ο Θανάσης Γιαννακόπουλος (τυφώνας) και ακριβώς αντίθετη στο δεύτερο, ο Παναθηναϊκός αν και έπαιξε με τη φωτιά, δεν «κάηκε» και επικράτησε της Μπασκόνια στο κατάμεστο ΟΑΚΑ με 72-70, τιμώντας με αυτό τον τρόπο τη μνήμη του εμβληματικού του παράγοντα.
Οι «πράσινοι» ήταν εκπληκτικοί στα πρώτα 20 λεπτά του αγώνα όπου και πήραν διαφορά της τάξεως των 20 πόντων. Στο δεύτερο μέρος το «τριφύλλι» σταμάτησε να παίζει, η Μπασκόνια μπήκε στο ματς περνώντας μπροστά στο σκορ, ωστόσο στο τέλος οι γηπεδούχοι βρήκαν τις λύσεις και πήραν μία αγχωτική αλλά σημαντική νίκη.
Έτσι οι «πράσινοι» διατήρησαν ολοζώντανες τις ελπίδες του για πρόκριση στα πλέι οφ της Ευρωλίγκα και πλέον στρέφουν την προσοχή τους στον εκτός έδρας αγώνα της Παρασκευής κόντρα στην Αρμάνι Μιλάνο, όπου ζητούμενο είναι μία ακόμα νίκη.
Ο Ρικ Πιτίνο επέλεξε να ξεκινήσει το παιχνίδι με τους Καλάθη, Κιλπάτρικ, Τόμας, Παπαπέτρου και Παπαγιάννη, ενώ ο Βέλιμιρ Περάσοβιτς παρέταξε την Μπασκόνια με τους Βιλντόσα, Σιλντς, Χίλιαρντ, Φόιντμαν και Πουαριέ.
Το ξεκίνημα για τους «πράσινους» ήταν εξαιρετικό και τρέχοντας ένα σερί 10-0 στα πρώτα δυόμιση λεπτά, πήγαν πολύ γρήγορα τη διαφορά σε διψήφιο αριθμό. Οι παίκτες του Πιτίνο συνέχισαν να έχουν εξαιρετική λειτουργία στην άμυνα, αλλά και στην επίθεση, με αποτέλεσμα στα μισά της περιόδου το σκορ να έχει διαμορφωθεί στο 15-2 και η Μπασκόνια να μοιάζει ανήμπορη να αντιδράσει . Η ενέργεια που έβγαζαν οι «πράσινοι» στο παρκέ συνεχίστηκε, οι Βάσκοι ήταν στα «σχοινιά» και ο Λάνγκφορντ με τρίποντο έγραψε το 21-2 στο 7’. Η καταπληκτική πρώτη περίοδος ολοκληρώθηκε με τον Παναθηναϊκό να βρίσκεται στο +16 (26-10), το οποίο αντικατόπτριζε πλήρως την εικόνα που είχαν οι δύο ομάδες στο παρκέ.
Στα πρώτα λεπτά της δεύτερης περιόδου το σκορ ήταν μοιρασμένο, με τον Παναθηναϊκό να διατηρεί τη διαφορά που είχε πάρει από το πρώτο δεκάλεπτο και τη Μπασκόνια να ψάχνει το δικό της ξέσπασμα για να ξαναμπεί στο ματς. Ωστόσο αυτό δεν έγινε ποτέ. Ο Πιτίνο στο 12’ επανέφερε τους Καλάθη, Τόμας και Παπαγιάννη και έτσι οι «πράσινοι» ξεκίνησαν να ρολάρουν και πάλι. Ο απελευθερωμένος Λάνγκφορντ έγραψε το 37-18 στο 14’. Οι γηπεδούχοι συνέχισαν να είναι κυρίαρχοι και διαβάζοντας σωστά τα μις ματς πήγαν το σκορ στο 43-23, τρία λεπτά πριν ολοκληρωθεί το πρώτο ημίχρονο. Το σχεδόν τέλειο πρώτο ημίχρονο του «τυφώνα» Παναθηναϊκού ολοκληρώθηκε με το σκορ στο 48-27, τη στιγμή που το ποσοστό στα τρίποντα ήταν στο 50% (4/8).
Η τρίτη περίοδος δεν ξεκίνησε τόσο εντυπωσιακά όσο οι άλλες, όμως η υπομονή ήταν χαρακτηριστικό των «πράσινων» επιθέσεων και βασικός παράγοντας που διατηρούσε τη διαφορά κοντά στους 20 πόντους. Στο 25’ το σκορ είχε διαμορφωθεί στο 56-35, όμως η Μπασκόνια εκμεταλλεύτηκε τη χαλάρωση που επήλθε στο παιχνίδι του «τριφυλλιού» και μείωσε σε 56-44, 1:22 πριν το τέλος του δεκαλέπτου αναγκάζοντας τον Ρικ Πιτίνο να καλέσει τάιμ άουτ. Η περίοδος ολοκληρώθηκε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, καθώς η Μπασκόνια έκανε το 56-48, μειώνοντας αφενός σε μονοψήφιο αριθμό τη διαφορά, αφετέρου είχε επιστρέψει στη διεκδίκηση του ματς.
Στην τέταρτη περίοδο όλα έδειχναν πως θα είχαμε ματς και έτσι έγινε με τους φιλοξενούμενους να μειώνουν στον πόντο (58-57), 7:14 πριν το τέλος. Οι «πράσινοι» φαίνονταν εγκλωβισμένοι στην άμυνα των Βάσκων και έχοντας χάσει εντελώς το μυαλό τους, είδαν την ομάδα του Βέλιμιρ Περάσοβιτς να προσπερνά στο σκορ με 58-61 μπαίνοντας στο τελευταίο δεκάλεπτο του αγώνα. Ο Τόμας σκόραρε για τρεις μετά από ώρα, ο κόσμος μπήκε στην εξίσωση του ματς και με καλάθι του Κιλπάτρικ οι γηπεδούχοι πέρασαν και πάλι μπροστά με 63-61.Μπαίνοντας στο τελευταίο ενάμιση λεπτό το σκορ ήταν στο 70-67, ο Τόμας σκόραρε για δύο κάνοντας το 72-67 και ο Παναθηναϊκός πήρε μία αγχωτική αλλά σημαντική νίκη με τελικό σκορ 72-20.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Δ. Κασιμάτης
Χωρίς προβλήματα θα παραταχθεί ο Παναθηναϊκός απέναντι στην Μπασκόνια. Ως εκ τούτου η 12άδα του «τριφυλλιού» είναι η αναμενόμενη σε αντίθεση με τη Μπασκόνια, η οποία θυμίζει νοσοκομείο.
Μάλιστα οι Βάσκοι που δεν έχουν στη διάθεσή τους, τους Τορνίκε Σενγκέλια, Ματ Τζάνινγκ, Τζέισον Γκρέιντζερ, Πατρίσιο Γκαρίνο δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν 12άδα και έτσι θα παραταχθούν με 11 παίκτες στην αποστολή τους.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως λόγω του πένθους, στο ΟΑΚΑ δεν υπάρχει μουσική, τσιρλίντερς, αλλά και τα διάφορα άλλα χάπενινγκς που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια των αναμετρήσεων.
Οι αποστολές
Παναθηναϊκός (Ρικ Πιτίνο): Τόμας, Λάνγκφορντ, Παπαγιάννης, Παπαπέτρου, Γκιστ, Βουγιούκας, Λεκαβίτσιους, Κιλπάτρικ, Λοτζέσκι, Καλάθης, Αντετοκούνμπο, Μήτογλου.
Μπασκόνια (Βέλιμιρ Περάσοβιτς): Πενάβα, Βιλντόζα, Γκονζάλεθ, Βόιγκτμαν, Σεντεκέρσκις, Χουέρτας, Ντιόπ, Πουαριέ, Τζόουνς, Σιλντς, Χίλιαρντ.
Αναλυτικότερο ρεπορτάζ θα υπάρχει μετά το τέλος του αγώνα ο οποίος ξεκινά στις 21:00.
Σε ιστοσελίδα της Ιρλανδίας μίλησε ο Φεντερίκο Μακέντα, ο οποίος αναφέρθηκε τόσο στον Παναθηναϊκό, όσο και στην εποχή που διετέλεσε παίκτης της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.
«Νιώθω ότι με εμπιστεύεται ο σύλλογος, ο προπονητής και οι συμπαίκτες μου. Απολαμβάνω τις στιγμές. Σκόραρα μερικά γκολ και θα μπορούσα να πετύχω και περισσότερα, αλλά έχω ξαναβρεί την αυτοπεποίθηση μου. Ο Παναθηναϊκός είναι μεγάλος σύλλογος και είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ» είπε για το «τριφύλλι» ο Ιταλός φορ.
Αναφορικά με τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ σημείωσε: «Δεν ήταν εύκολο για μένα να κάνω ντεμπούτο σε έναν μεγάλο σύλλογο όπως είναι η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Ήμουν νεαρός τότε και τώρα άνδρας. Καταλαβαίνω τώρα πολλά περισσότερα σε σχέση με εκείνη την εποχή. Μετανιώνω για κάποια πράγματα, αλλά το πιο σημαντικό είναι να βεβαιωθείς πως κινείσαι στη σωστή κατεύθυνση, πως μπορείς να γίνεις ο καλύτερος παίκτης που μπορείς. Θα είμαι πάντα ευγνώμων για τις εμπειρίες μου στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Δεν ήταν εύκολο, αλλά έτσι είναι το ποδόσφαιρο. Απολαμβάνω το ποδόσφαιρο εδώ και θέλω να πετύχω το καλύτερο για να επιστρέψω στο υψηλότερο επίπεδο είτε με αυτό τον Παναθηναϊκό ή με κάποιον άλλο».
Τέλος ολοκλήρωσε λέγοντας: «Δουλεύω πολύ στο σώμα μου, πολύ περισσότερο απ' ότι στο παρελθόν. Προσέχω πιο πολύ και για αυτό στις δύο τελευταίες σεζόν δεν είχα τραυματισμούς. Είμαι πολύ χαρούμενος με την φυσική μου κατάσταση. Είναι κάτι που βελτίωσα και μου δίνει περισσότερο χρόνο στον αγωνιστικό χώρο. Θέλω να επιστρέψω εκεί που βρισκόμουν και είμαι στη σωστή κατεύθυνση».