Δείτε στο παρακάτω βίντεο στιγμιότυπα από τη νίκη του Παναθηναϊκού επί του Προμηθέα Πάτρας στον δεύτερο τελικό της Basket League.
Οι ανανεώσεις των συμβολαίων αποτελεί προτεραιότητα για τον παναθηναϊκό, ωστόσο όπως φαίνεται τα πράματα δεν πάνε όπως θα ήθελαν ο Γιώργος Δώνης και ο Νίκος Νταμπίζας.
Αν και οι Φάνης Μαυρομμάτης, Βαγγέλης Θεοχάρης και Δημήτρης Εμμανουηλίδης είναι πολύ κοντά στο να ανανεώσουν τη συνεργασία τους, αυτό δε συμβαίνει με τους Τάσο Χατζηγιοβάνη και Γιάννη Μπουζούκη.
Οι δύο νεαροί άσσοι που με τις εμφανίσεις του ξεχώρισαν τη φετινή χρονιά φαίνεται να μην έχουν καλυφθεί από τις αρχικές προτάσεις που έχουν κατατεθεί από το «τριφύλλι». Έτσι όπως αναφέρει η «Live Sport» θα χρειαστεί ένας τουλάχιστον επιπλέον κύκλος επαφών προκειμένου να βρεθεί η λύση.
Με την επιστροφή του Γιώργου Δώνη από τις καλοκαιρινές διακοπές του και μετά τη συνάντηση που θα έχει με το Νίκο Νταμπίζα, θα αρχίσει να εφαρμόζεται το μεταγραφικό πλάνο στον Παναθηναϊκό.
Ο Έλληνας τεχνικός θα δώσει τις τελικές του εισηγήσεις για τους παίκτες που έχει στη λίστα του ο Νίκος Νταμπίζας προκειμένου ο Παναθηναϊκός να είναι όσο το δυνατόν πιο έτοιμος από άποψη ρόστερ κατά την έναρξη της προετοιμασίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως προτεραιότητα στο «τριφύλλι» για το δίδυμο Νταμπίζα-Δώνη αποτελούν οι ανανεώσεις, με την επιθυμία και των δύο είναι και αυτές οι περιπτώσεις να έχουν ξεκαθαρίσει πριν την πρώτη προπόνηση της νέας σεζόν που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Ιουλίου.
Στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Προμηθέα βρέθηκε ο Ρικ Πιτίνο, λίγες ώρες πριν το τζάμπολ του δεύτερου τελικού μεταξύ του Παναθηναϊκού και της ομάδας της Πάτρας.
Αναλυτικά όσα αναφέρει η ενημέρωση του Προμηθέα:
«Επίσκεψη στο αθλητικό κέντρο «Προμηθέας» πραγματοποίησε ο Ρικ Πιτίνο το πρωί της Τετάρτης 12 Ιουνίου επ’ αφορμή της παρουσίας του στην Πάτρα για τον 2ο Τελικό της Betshop.gr Basket League κόντρα στον Προμηθέα. Ο Αμερικάνος προπονητής του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ, μέλος του Naismith Memorial Basketball Hall of Fame και μοναδικός προπονητής που έχει προκριθεί σε Final-4 του NCAA με 3 διαφορετικά κολλέγια, ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις που φιλοξενούν τις Ακαδημίες του Προμηθέα και το πρότυπο πρόγραμμα Αθλητικών Υποτροφιών του Συλλόγου «ΝΟΥΣ», ενώ στην συνέντευξη Τύπου μετά το παιχνίδι αναφέρθηκε με εγκωμιαστικά λόγια στις εγκαταστάσεις και γενικότερα το «πρόγραμμα» του Προμηθέα.
Συγκεκριμένα, επισκέφτηκε το αθλητικό κέντρο των Ακαδημιών, όπου είδε τόσο τα 3 κλειστά γυμναστήρια, όσο και το υπερσύγχρονο γυμναστήριο και εργαστήριο εργομετρικών (Promitheas Lab). Υπό τη συνοδεία του φυσικοθεραπευτή του Προμηθέα, Παναγιώτη Χαλκιόπουλου και των γυμναστών της Ανδρικής και της Παιδικής κι Εφηβικής ομάδας του Προμηθέα, Κώστα Λαψάνη και Παναγιώτη Σταυρόπουλου ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις, χωρίς, μάλιστα, να χάσει την ευκαιρία να γυμναστεί κάνοντας ποδήλατο.
Εντύπωση έκανε η εγκωμιαστική αναφορά του Ρικ Πιτίνο κατά την συνέντευξη τύπου μετά το νικηφόρο 2ο Τελικό στο «Δημ. Τόφαλος». Ο προπονητής του Παναθηναϊκού μίλησε για «ένα πρόγραμμα που αναπτύσσεται και μεγαλώνει, με σπουδαίους φίλαθλους, παράγοντες και προπονητές». Ανέφερε πως επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις των Ακαδημιών, τον ξενώνα και τα 3 κλειστά γυμναστήρια, «τα καλύτερα που έχω δει στο Ελληνικό Πρωτάθλημα», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και κατέληξε στην αναφορά του στον Προμηθέα, μιλώντας για ένα «καταπληκτικό μέρος».


Συνάντηση μεταξύ του Προέδρου του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, Δημήτρη Γιαννακόπουλου και του νέου Δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη με σκοπό να συζητηθεί περεταίρω το θέμα των αθλητικών εγκαταστάσεων του συλλόγου στο Βοτανικό, έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα με τα νέα να είναι θετικά για το «τριφύλλι».
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι πληροφορίες, η συνάντηση έλαβε χώρα την προηγούμενη Τρίτη και οι δύο άνδρες έθεσαν επί τάπητος τα βασικά σημεία του πρότζεκτ και διαπιστώθηκε ότι υπάρχει απόλυτη συμφωνία σε όλους του τομείς.
Μέρος της συμφωνίας υπολογίζεται και το κλειστό γήπεδο μπάσκετ για τον «εξάστερο» το οποίο θα χτιστεί σε ένα όμορο οικόπεδο του χώρου στο Βοτανικό που ανήκει στο Δήμο.
Πλέον έχοντας ως δεδομένο πως η νυν κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχει συμφωνήσει σε όλα, όπως και ο Δήμος Αθηναίων, το μόνο που απομένει είναι να φανεί θετική και η πλευρά της Νέας Δημοκρατίας, προκειμένου όποιο από τα δύο κόμματα επικρατήσει στις προσεχείς εκλογές, να έχει δεσμευτεί πως θα υλοποιήσει το έργο.
Για αυτό το λόγο μέσα στις επόμενες ημέρες είναι πιθανό να υπάρξει συνάντηση με τον Πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη προκειμένου να ξεκαθαριστεί το θέμα.
Στις δηλώσεις που έκανε ο Ρικ Πιτίνο στην κάμερα της ΕΡΤ αλλά και στη συνέντευξη Τύπου του δεύτερου τελικού της Basket League, όπου έκανε λόγο πως το ελληνικό μπάσκετ χρειάζεται τον Ολυμπιακό, τοποθετήθηκε ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος.
Ο ισχυρός άντρας της ΚΑΕ αφού έδωσε τα συγχαρητήριά του για το 2-0 ανέφερε πως το ελληνικό μπάσκετ δεν χρειάζεται τον Ολυμπιακό, που «δεν σέβεται νόμους και κανόνες, που στοχοποιεί διαιτητές, που επικροτεί εμετικές ενέργειες των οπαδών του, που έχει ως πιστεύω το "ή εμείς ή κανείς" και πολλά ακόμα», αλλά ομάδες και υγιείς προσπάθειες σαν αυτή του Προμηθέα.
Αναλυτικά η δήλωση του
«Συγχαρητήρια στην ομάδα και στο προπονητικό τιμ για τη σημερινή νίκη στον δεύτερο τελικό. Την Παρασκευή όλοι μαζί θα πανηγυρίσουμε στο ΟΑΚΑ άλλο ένα νταμπλ.
Θα συμφωνήσω με τον κόουτς ότι οφείλουν οι άνθρωποι του Ολυμπιακού να βγουν και να ζητήσουν συγγνώμη, όμως θα διαφωνήσω κατηγορηματικά μαζί του στο ότι το ελληνικό μπάσκετ έχει ανάγκη έναν σύλλογο που δεν σέβεται νόμους και κανόνες, που στοχοποιεί διαιτητές, που επικροτεί εμετικές ενέργειες των οπαδών του, που έχει ως πιστεύω το "ή εμείς ή κανείς" και πολλά ακόμα.
Αυτό που το ελληνικό μπάσκετ έχει πραγματικά ανάγκη είναι υγιείς προσπάθειες όπως αυτή του Προμηθέα. Με αυτήν θα έπρεπε να ασχολούμαστε ώστε να γίνει φάρος και για άλλες αντίστοιχες, όχι με κάποιους που αποδεδειγμένα προσπαθούν μόνο να καταστρέψουν».
Η πρώτη ομάδα που φτάνει τα 100 παιχνίδια σε τελικούς έγινε απόψε ο Παναθηναϊκός, ο ποίος μάλιστα έχει ποσοστό νικών 61%.
Αναλυτικά όσα αναφέρει ο ΕΣΑΚΕ
Πέραν του ότι τον έφερε πιο κοντά στον τίτλο της Betshop Basket League, ο σημερινός αγώνας με τον Προμηθέα στο “Δ.Τόφαλος” είχε ξεχωριστή αξία για τον Παναθηναϊκό αφού ήταν ο 100ός του στο πλαίσιο των τελικών της κατηγορίας. Οι “πράσινοι” είναι η πρώτη ομάδα που φτάνει σε αυτόν τον αριθμό έχοντας απολογισμό 61 νικών και 39 ηττών.
Σε ατομικό επίπεδο...
Το σερί των “double-double” συνεχίζεται για τον Νικ Καλάθη που έχοντας 17 πόντους και 14 ασίστ, έφτασε σε τέτοια επίδοση σε όλα τα παιχνίδια πλέι οφ του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ στη φετινή σεζόν, τρία στα ημιτελικά και δύο στους τελικούς. Ήταν το 15ο “double-double” για τους “πράσινους” στη φετινή Betshop Basket League κι έτσι απέχουν πλέον ένα από την κορυφή της σχετικής λίστας αφού η Κύμη είχε 16 στην κανονική περίοδο.
Ο Καλάθης είχε δύο “double-double” στην κανονική περίοδο και φτάνοντας τα επτά, ξεπέρασε τον Δημήτρη Μαυροειδή που είχε έξι και έγινε ο 4ος της σχετικής λίστας πίσω από τους Χόρτον, Μπέντιλ και Έβανς.
Ακόμη, με τους 17 πόντους του ο Καλάθης έφτασε τους 1.975 στη διαδρομή του στην Betshop Basket League και ανέβηκε στην 67η θέση της σχετικής λίστας, αφού ξεπέρασε τους Νίκο Αργυρόπουλο (1.961), Γιώργο Μποσγανά (1.964) και Τζέιμς Φόρεστ (1.970).
Το σημαντικότερο; Ο αρχηγός του Παναθηναϊκού ΟΠΑΠ έφτασε μέσα από τον σημερινό αγώνα στην κορυφαία επίδοση του στις ασίστ, στο σύνολο των 232 αγώνων του στην κατηγορία. Είχε 14 τελικές πάσες, βελτιώνοντας κατά μία το ρεκόρ καριέρας του στην Betshop Basket League αφού είχε 13, στον πρώτο αγώνα της σειράς, στον δεύτερο ημιτελικό με το Περιστέρι Βίκος Cola και πέρσι επίσης στο “Δ.Τόφαλος” κόντρα στον Προμηθέα για τη 17η αγωνιστική της κανονικής περιόδου.
Πέραν του Καλάθη, ο Ματ Λοτζέσκι με το 142ο παιχνίδι του στην Betshop Basket League, έγινε ο 21ος της σχετικής λίστας των ξένων παικτών του επαγγελματικού Πρωταθλήματος αφού ξεπέρασε τον Άντριου Μπετς που είχε 141 παιχνίδια σε αυτό.
*Από την άλλη πλευρά για τον Προμηθέα, ο Οκτάβιους Έλις έφτασε για πέμπτη φορά φέτος σε “double-double” έχοντας 13 πόντους και 11 ριμπάουντ.
Ο Αμερικανός σέντερ έφτασε σήμερα σε τριψήφιο αριθμό επιθετικών ριμπάουντ με τα πέντε που μάζεψε, ενώ έχοντας 11 συνολικά, έγινε ο 2ος παίκτης του Προμηθέα στην κατηγορία που ξεπέρασε τα 300 μετά τον Μουχάμεντ Φαγιέ.
Ένα μέρος των όσων δήλωσε στην κάμερα της ΕΡΤ επανέλαβε ο Ρικ Πιτίνο και στη συνέντευξη τύπου μετά το τέλος του αγώνα του Παναθηναϊκού κόντρα στον Προμηθέα Πάτρας, χωρίς να τοποθετείται συγκεκριμένα σε ότι αφορά το μέλλον το στον «πράσινο» πάγκο.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
«Είναι από τα παιχνίδια όπου η άμυνα δεν έπαιξε καλά γιατί και η αντίπαλη ομάδα έπαιξε καλά. Είδαμε καλές επιθέσεις, από καλά προπονημένες ομάδες όπως ήταν σήμερα ο Προμηθέας. Προσωπικά δεν συνηθίζω να διαμαρτύρομαι στους διαιτητές. Ένας παίκτης μας έπεσε κάτω, είπα στον διαιτητή μετά το παιχνίδι ότι «έπεσε, αλλά δεν το είδες», μου είπε ότι αντέδρασα υπερβολικά και εγώ ζήτησα αμέσως συγγνώμη. Γενικά, το ελληνικό μπάσκετ έχει πολύ καλούς διαιτητές».
Για τον Ολυμπιακό: «Το ελληνικό πρωτάθλημα έχει ανάγκη τον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό. Όταν λείψει κάποια από αυτές τις ομάδες είναι σαν το ΝΒΑ χωρίς τους Λέικερς ή τους Γουόριορς. Το λέω αυτό σαν Αμερικανός επαγγελματίας προπονητής και χωρίς να εκπροσωπώ τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο που μπορεί και να διαφωνήσει μαζί μου. Οι όποιες διαφωνίες μεταξύ των ομάδων πρέπει να υπάρχουν μετά το τέλος της σεζόν και όχι στη διάρκειά της».
Για τον Προμηθέα: «Το πρόγραμμα του Προμηθέα είναι σε άνοδο. Επισκέφτηκα σήμερα το πρωί το Αθλητικό Κέντρο του Προμηθέα και εντυπωσιάστηκα. Είδα τα γήπεδα, τις Ακαδημίες, είδα τεράστιο ταλέντο και έναν τεράστιο ιδιοκτήτη. Και στο «Τόφαλος» η ατμόσφαιρα ήταν εξαιρετική, οι κόουτς του Προμηθέα είναι πολύ καλοί».
Για το αν θα συνεχίσει στην Ελλάδα: «Έγραψα ένα βιβλίο που λέγεται «Το Συμβόλαιο μιας Ημέρας». Σε αυτό εξηγώ πολλά πράγματα. Αποφάσισα να έρθω στην Ελλάδα τις παραμονές της Πρωτοχρονιάς. Ήρθα θέτοντας 3 στόχους: Πρώτον, να αναβαθμίσω την κουλτούρα της ομάδας. Πάντως, εδώ θέλω να σημειώσω ότι και ο προκάτοχός μου, Τσάβι Πασκουάλ, είναι εξαιρετικός προπονητής και έκανε πολύ καλή δουλειά . Δεύτερον, ήθελα να αναβαθμίσω το παιχνίδι του Παναθηναϊκού σε άμυνα και επίθεση. Και τρίτον, ήθελα να κάνουμε νίκες για να μπούμε στα πλέι-οφ της Ευρωλίγκα. Είμαι ευγνώμων και υπερήφανος για την υποδοχή των Ελλήνων, όχι μόνο του Παναθηναϊκού, αλλά και του Ολυμπιακού και της ΑΕΚ και όλων. Η Ελλάδα με σεβάστηκε. Οι παίκτες του Παναθηναϊκού τα έδωσαν όλα, όπως και όλος ο Οργανισμός».
Στην προσπάθεια που κατέβαλε ο Προμηθέας, αλλά και στην κατά διαστήματα καλή απόδοση που είχε ο Παναθηναϊκός στάθηκε σε δηλώσεις του μετά το τέλος του δεύτερου τελικού ο Ιωάννης Παπαπέτρου.
Παράλληλα ο Έλληνας φόργουορντ υπογράμμισε στην κάμερα της ΕΡΤ πως επιθυμία όλων στο «τριφύλλι» είναι να τελειώσουν τη σειρά και κατ’ επέκταση να κατακτήσουν το πρωτάθλημα την ερχόμενη Παρασκευή.
Αναλυτικά οι δηλώσεις
«Κατά διαστήματα παίξαμε καλή άμυνα. Συγχαρητήρια στον Προμηθέα, πάλεψε και είχε τελείως διαφορετικό πρόσωπο σε σχέση με το πρώτο ματς. Εμείς είχαμε κάποια καλά διαστήματα στην απόδοσή μας και αρκετούς σκόρερ. Θα πρέπει κάθε φορά να παίζουμε με βάση την ποιότητά μας για να κερδίζουμε. Η ατμόσφαιρα ήταν μαγική, αποτελεί παράδειγμα για όλους και αξίζουν συγχαρητήρια στον Προμηθέα για αυτό που έχει φτιάξει. Είμαστε μία νίκη μακριά και θέλουμε αυτό το πρωτάθλημα. Ευχαριστούμε τον κόσμο που μας έχει στηρίξει όλη τη σεζόν, στα δύσκολα και στα εύκολα. Θέλουμε να τελειώσουμε τη δουλειά την Παρασκευή και να τους χαρίσουμε ένα ακόμη πρωτάθλημα».
Δηλώσεις στην κάμερα της ΕΡΤ έκανε ο Ρικ Πιτίνο, αμέσως μετά το τέλος του δεύτερου τελικού του Παναθηναϊκού κόντρα στον Προμηθέα Πάτρας.
Ο Αμερικανός τεχνικός αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στον Ολυμπιακό υποστηρίζοντας πως οι «ερυθρόλευκοι έκαναν μεγάλο λάθος με την απόφαση που πήραν και πρέπει να το παραδεχτούν για να προχωρήσει το ελληνικό μπάσκετ, το οποίο τους χρειάζεται.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του
Για την νίκη του Παναθηναϊκού στο Game 2: «Δεν παίξαμε την καλή άμυνα που παίζαμε. Όμως, οι προπονητές πολλές φορές ξεχνούν να δώσουν τα εύσημα στην άλλη ομάδα. Ο Προμηθέας εκτέλεσε καλά το πλάνο του. Ο προπονητής του έκανε καλή δουλειά».
Για την πορεία των «πρασίνων» στους τελικούς: «Είναι εξαιρετικό ότι είμαστε στους τελικούς. Μου αρέσει ότι παρά το γεγονός πως τελείωσε η Euroleague, συνεχίζουμε να βελτιωνόμαστε. Οι παίκτες όχι μόνο κερδίζουν, αλλά γίνονται καλύτεροι. Αυτό δείχνει μια ομάδα με εξαιρετική νοοτροπία».
Για την παρουσία του Προμηθέα στους τελικούς: «Προσωπικά ήξερα μόνο τον Ολυμπιακό, λόγω της αντιπαλότητας που υπάρχει. Όμως, ο Προμηθέας έχει καλό επιθετικό, παίζει καλά στην επίθεση, τρέχει. Δεν σημαίνει κάτι το όνομά του. Είμαι εντυπωσιασμένος με τον αντίπαλο προπονητή και τους παίκτες του».
Για το νταμπλ που «αγκαλιάζει» η ομάδα του και τους στόχους του: «Ήρθα ανήμερα των Χριστουγέννων. Μπήκα στο αεροπλάνο. Δεν ήξερα πού πηγαίνω. Είχα τρεις στόχους. Να φτιάξω την κουλτούρα της ομάδας, να βελτιώσω τους παίκτες και να γίνουμε καλύτεροι σε άμυνα και επίθεση. Τους πέτυχα και τους τρεις. Γυρίσαμε και μπήκαμε στα πλέι οφ. Είμαστε ένα ματς μακριά από το νταμπλ. Αποστολή εξετελέσθη. Οι κόουτς δεν βάζουν πόντους. Τα συγχαρητήρια πάνε στους παίκτες. Συχνά οι προπονητές λαμβάνουν τα εύσημα, αντί για τους παίκτες».
Για το ελληνικό μπάσκετ και τον Ολυμπιακό: «Ο Ολυμπιακός έκανε ένα μεγάλο λάθος με όσα έκανε. Έπρεπε να παλέψει για να λύσει το πρόβλημα. Όμως, είμαι ο Ρικ Πιτίνο, όχι ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος. Το ελληνικό μπάσκετ χρειάζεται τον Ολυμπιακό. Πρέπει να σταθεί όρθιος και να πει ότι έκανε λάθος. Τον χρειαζόμαστε και μας χρειάζεται. Πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι εκτός γηπέδου. Εντός γηπέδου είμαστε αντίπαλοι. Πρέπει να πουν ότι έκαναν λάθος και να λυθεί το πρόβλημα. Τους χρειαζόμαστε στο ελληνικό πρωτάθλημα».
Για την συνομιλία του με τους διαιτητές μετά το τέλος του ματς: «Είπα ότι ήταν λάθος μου, είχαμε μία διαφωνία και απολογήθηκα. Ένιωσα καλύτερα, γιατί δεν ήθελα να ταράξω τους διαιτητές. Όταν λες πως είσαι λάθος, νιώθεις πάντα καλύτερα με τον εαυτό σου».